הצלחת הטיפול בבוטוקס תלויה בעיקר במיומנות הרופא, לכן מומלץ לעבור טיפול הזרקת בוטוקס רק אצל רופא מומחה עם ידע אנטומי של מבנה הפנים והשרירים כדי להימנע ממראה מלאכותי ומתופעות לוואי אופייניות. לאחר הזרקת הבוטוקס חשוב להקפיד על הנחיות הרופא, ובכתבה זו נרחיב על מה מותר ומה אסור לעשות לאחר הטיפול בבוטוקס.
1 צפייה בגלריה
מרפאת ד"ר רובינפור
מרפאת ד"ר רובינפור
מרפאת ד"ר רובינפור
(צילום: FREEPIK)
סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי ראוי לציין כי השימוש בבוטוקס החל לפני עשרות שנים, הטיפול בטוח ומהיר, והמטרה העיקרית של הזרקת החומר היא להעלים ולהחליק קמטים, בעיקר קמטי הבעה הממוקמים בחלק העליון של הפנים. למרות שהטיפול בטוח יש סיבוכים אפשריים לאחר ההזרקה, ורופא מומחה מציין זאת לפני הטיפול. הסיבוכים האפשריים הם: • שטפי דם ונפיחות באזור ההזרקה. • כאבי ראש קלים. • צניחת העפעף עקב פיזור החומר. • א-סימטריה. • פגיעה עצבית בשריר. תופעות הלוואי חולפות מאליהן ברוב המקרים לאחר מספר ימים ממועד הזרקת הבוטוקס. כדי למזער סיכונים ולהבטיח תוצאות מרשימות חשוב לעבור את הטיפול להזרקת בוטוקס רק במרפאה של רופא פלסטי מומחה ומנוסה. הצלחת הטיפול תלויה גם בכמות החומר המוזרק, אין להפריז בכמויות הבוטוקס מאחר ורק כך ניתן להשיג מראה טבעי. את החומר מזריקים באמצעות מזרק עם מחט דקיקה, וכדי להקל על כאבים הרופא משתמש בחומר המכיל חומרי טשטוש והרדמה, אך ניתן למרוח חומרי אלחוש באזור ההזרקה.
המלצות לאחר הזרקת בוטוקס מיד לאחר טיפול הזרקת בוטוקס ניתן לחזור לפעילות רגילה ולשגרת החיים, הטיפול קצר ואין צורך בהחלמה והתאוששות ארוכה. לאחר הטיפול יש להימנע משפשוף האזורים בהם הרופא הזריק בוטוקס, השפשוף עלול לגרום לפיזור החומר ולתופעות לוואי כמו א-סימטריה, פגיעה ושיתוק שרירים אחרים באזור וזיהומים. יש להימנע משכיבה על הבטן לאחר הטיפול, לפחות יומיים, וכדאי להימנע מפעילות גופנית מאומצת לפחות 24 שעות. לאחר הטיפול יש להימנע מאלכוהול במשך 24 שעות, להימנע מתרופות ותוספי תזונה הגורמים לדילול הדם וחשוב לא לחשוף את עור הפנים לשמש ישירה לפחות 24 שעות. את תוצאות הטיפול רואים באופן הדרגתי לאחר כ-3 ימים ממועד ההזרקה, והתוצאות הסופיות נראות לאחר כ-9 ימים. אם תופעות הלוואי אינן חולפות מאליהן תוך מספר ימים יש לפנות לרופא לצורך ייעוץ והמשך טיפול. אפשר למרוח על עור הפנים קרם לחות, ולרוב אין מניעה משימוש בתכשירים שונים להזנת העור לאחר הזרקת הבוטוקס. יחד עם זאת, כדאי לוותר על אמבטיה חמה או סאונה לפחות שבוע לאחר הזרקת בוטוקס, ולפני כל יציאה מהבית יש למרוח קרם הגנה. אגב, המומחים ממליצים לנשים בהריון ולנשים מניקות להימנע מטיפולי בוטוקס. טיפולי בוטוקס מיועדים לנשים ולגברים, הבוטוקס משמש להחלקת ולטשטוש קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים, ויש לו שימושים נוספים כמו טיפול בהזעת יתר, מילוי והחלקת חורים המופיעים בעת דיבור בסנטר, טיפול בחיוך סוס, עיצוב ופיסול האף, טיפול במיגרנה ועוד