1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בהלת השפעת הגיעה להרצליה ובעוד שמשרד הבריאות ממשיך וקורא לציבור ללכת ולהתחסן, בהרצליה נראה שמדובר כמעט במשימה בלתי אפשרית נכון לרגע זה - צהרי יום ראשון, יש מחסור רציני במלאי חיסוני השפעת בשתי מרפאות של קופות החולים, "מכבי" ו"הכללית".
מבדיקה שנערכה ע"י "מיינט הרצליה" במספר סניפי קופות חולים בעיר עולה כי ברוב הסניפים קיים מחסור.
ביקור במרפאת 'כללית' במרכז העיר העלתה עומס הרב. "יש שם למעלה ממאה איש רק בחלל כניסה, טרוף העומס שם" סיפרה עובדת באזור. אך גם במרפאה זאת לא ניתן כרגע לקבל חיסון נגד שפעת. "המלאי נגמר ואין לנו דרך לעדכן. מי שמעוניין בחיסון מוזמן להתקשר אחרי השעה 16:00",
בדיקה בקופות החולים של 'מכבי' העלתה תוצאות דומות. "זה מפחיד ולא נעים" אומרת תושבת העיר, "ברור לי שהתעכבתי וחיכיתי לרגע האחרון אבל אף שנה אין כזה טרוף, ובכנות זה מפחיד אותי. חבל שלא דאגו שיהיו מספיק חיסונים לכולם".
מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "בעקבות גל ההתחסנות של הימים האחרונים מלאי חיסוני השפעת הנותר עומד על כ-15,000. ניתן עדיין להתחסן בחלק מהמרפאות. עד כה התחסנו בכללית למעלה ממיליון מטופלים. אנו ממתינים לפי שעה לתשובת יבואן החיסונים מחו"ל לגבי אפשרות לאספקת חיסונים נוספים. במידה והדבר יתאפשר, ניידע את הציבור.המידע על זמינות חיסונים משתנה ומתעדכן כל העת בהתאם לקצב המתחסנים".
ממכבי שירותי בריאות נמסר: "עד כה בכפר סבא חוסנו 9000 הרצליה 11200 רעננה 11000 והוד השרון 6500".