ההחלטה על ביצוע ניתוח להגדלת חזה אינה נעשית בקלות ראש. נשים רבות מתלבטות במשך שנים ארוכות לפני שהן מרגישות מוכנות לניתוח הזה, ולכל אחת מהן ישנה סיבה משלה להשלים את הניתוח. יש מי שעברה כמה לידות וכעת מעוניינת בעיקר להרים את החזה ולהגדיל אותו במעט, ויש מי שתמיד חלמה על חזה מלא וכעת רוצה לבצע את הניתוח. כך או כך, אם אתן שלמות עם ההחלטה, כעת נותר רק לבחור את המנתח הפלסטי המתאים שיסייע לכן להשיג את התוצאות הרצויות מבחינתכן, ולשם כך כדאי לשים לב לדגשים הבאים.
הכשרה ומומחיות מקצועית
הקריטריון החשוב ביותר בבחירה של מנתח פלסטי הוא כמובן רמת ההכשרה שלו ומידת המומחיות שלו בתחום. רפואה פלסטית כוללת התמחויות רבות באזורי גוף שונים, ולכן כדאי להעדיף מנתח פלסטי מומלץ המומחה בסוג הניתוח המבוקש על המטופלת. מלבד זאת, חשוב להכיר את המנתח, לקרוא את קורות חייו וללמוד מהיכן רכש את ההשכלה והניסיון שלו. מנתח שלמד במוסד מוכר כגון אוניברסיטת תל אביב, השלים התמחות בבית חולים וכיהן בתפקידים בכירים, יהיה בעל ההכשרה הנדרשת לביצוע הניתוח בהצלחה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
ותק
מלבד ההכשרה וההתמחות של הרופא המנתח, חשוב לא פחות להתייחס גם לוותק שלו בתחום של ניתוחי הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים בכלל. מטבע הדברים, ככל שהרופא מנוסה יותר, וככל שיש מאחוריו שנות ניסיון רבות יותר, כך היכולות שלו והמיומנויות שלו יהיו טובות יותר. מנתח פלסטי מנוסה כבר התמודד בעבר עם מצבים רפואיים שונים, והוא מכיר היטב את התחום ואת האתגרים שהוא מזמן. לכן, מנתח פלסטי בעל ניסיון ידע להתאים למטופלת את תוכנית הטיפול הנכונה עבורה, וכך גדלים משמעותית הסיכויים שבסיום הניתוח היא תהיה מרוצה מן התוצאות.
ליווי ותמיכה לפני, במהלך ואחרי הניתוח
כניסה לניתוח, גם ניתוח הגדלת חזה הנחשב לניתוח פשוט יחסית, עלולה לעורר אי-נוחות וחששות בקרב המטופלת. לכן, לפני שבוחרים במנתח הפלסטי, חשוב לשים לב לסוג ואופי הליווי שתקבלי לכל אורך התהליך - החל מפגישת ההיכרות, פגישות ההכנה לפני הניתוח, וליווי לכל אורך ההחלמה ולאחריו. מומלץ לבדוק האם יהיה קיים ערוץ תקשורת ישיר בינך למנתח הפלסטי לכל אורך התהליך, והאם הוא זה שילווה וינתח אותך באופן אישי. מנתח פלסטי מקצועי בעל ניסיון ידע לבצע כבר בפגישת ההיכרות הראשונית תשאול מקיף ויסודי על מנת לברר את רצונותיה של המטופלת, וכדי לוודא שניתוח הגדלת חזה הוא אכן הפתרון המתאים עבורה. לרוב, הרופא ישאל את המטופלת, בין השאר, על ההיסטוריה הרפואית שלה, על הסיבות שבעטיין היא מעוניינת בניתוח ועל הציפיות שלה לגבי התוצאה הסופית. תשאול מסוג זה מצביע על כך שהמנתח אכן מעוניין בטובתה של המטופלת, וחשוב לו שהמטופלת תהיה שבעת רצון מן הניתוח. מנתח פלסטי מיומן ידע גם להתאים את רמת הציפיות של המטופלת לתוצאות האפשריות של הניתוח, וכן לשים גבולות ברורים לדרישות שאינן ברות ביצוע, או שאינן מומלצות (למשל מידת חזה גדולה מדי שאינה פרופורציונית למבנה גופה של המטופלת).
השתייכות לארגונים מקצועיים
כמו בכל תחום, גם בתחום הרפואה הפלסטית ישנם ארגונים מקצועיים ואיגודים שבהם חברים המנתחים והרופאים העוסקים במלאכה. ארגונים אלו מהווים מוסד חשוב שאחד מתפקידיו המרכזיים הוא לפקח על עבודתם של החברים באיגוד והם מסייעים להבטיח את איכות הטיפול המוענק למטופלים. חברות באיגודים מקצועיים, בארץ ובחו"ל, גם מאפשרת למנתח לשמור על קשר עם עמיתים למקצוע, ולהרחיב את הידע שלו ואת המומחיות שלו בתחום שבו הוא עוסק ואף בתחומים משיקים. על כן, לפני בחירת המנתח יש לוודא כי הוא אכן חבר באיגוד הרלוונטי.
המלצות
נקודה אחרונה, אך לא פחות חשובה, היא כמובן התרשמות מעבודתו הקודמת של המנתח. כדי לוודא שהגעתן למנתח הפלסטי הנכון, תוכלו לבחון את תוצאותיהם של ניתוחים קודמים שביצע, ולסקור תמונות של "לפני-אחרי". מלבד זאת, ניתן גם להיעזר בהמלצות של מטופלות קודמות ולשמוע את חוות דעתן לגבי התהליך כולו. בדרך כלל, מנתחים מצליחים ובעלי ניסיון יכללו באתר האינטרנט שלהם גם מכתבי תודה והמלצה המעידים על שביעות רצון הלקוחות וגלריית תמונות המהווים אמצעי ביטחון נוסף שבחרתן במנתח המתאים.