מה זה אנתרופולוגיה?
אז לפני שנכנסים לעומק הפרטים לגבי לימודי אנתרופולוגיה, חשוב תחילה להבין מה זה בכלל אנתרופולוגיה – תורת האדם.
ובכן, מדובר בתחום אשר עוסק בשאלות שונות לגבי מהות האדם, לגבי היחסים שלו עם הסביבה ועם בני אדם אחרים, לגבי הקשר שלו לתרבות החומרית ועוד..
1 צפייה בגלריה
מדעי ההתנהגות
מדעי ההתנהגות
מדעי ההתנהגות
(צילום: pexels)
תחום האנתרופולוגיה עוסק בחוויה האנושית, על גווניה השונים, על המפגשים בין תרבותיים, על ההתנהלות בתוך אקולוגיות ועוד..
למעשה, התחומים השונים בהם נוגעת האנתרופולוגיה, נוגעים ב-2 הנחות יסוד מרכזיות – ההנחה הראשונה היא שלכל פעולה אנושית ישנה משמעות וההנחה השנייה היא כי קיימים קשרים מקבילים בין ההתנהגות של בני האדם לבין תרבויות שונות, אשר יכולות להיראות כשונות לחלוטין אלו מאלו.
מה חשוב לדעת על לימודי אנתרופולוגיה?
לימודי אנתרופולוגיה, עוסקים במתן ידע תיאורטי בתחום, במתודולוגיה של איסוף וניתוח נתונים ובמחקר אנתרופולוגי.
במסגרת הלימודים לתואר ראשון, הסטודנטים אמורים להיחשף למגוון רחב של תיאוריות – תיאוריות קלאסיות, תיאוריות אנתרופולוגיות ועוד..
הלימודים נוגעים במושאי מחקר שונים כמו: תהליכי חברות, שפה, דת ומגיה, תפיסות העצמי ועוד.. – כך שבמדובר בלימודים מאוד מגוונים ומרתקים, אשר מאפשרים לסטודנטים להיחשף למגוון רחב של תחומים.
כאן חשוב להדגיש, שברוב המוסדות האקדמיים, אשר מציעים לימודי אנתרופולוגיה, מדובר על מסגרת של מסלול דו חוגי ולכן, על הסטודנטים להבין איזה תחום נוסף הם מבקשים לשלב לצד האנתרופולוגיה, כאשר, בין האפשרויות: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי ההתנהגות ואפשרויות רבות נוספות.
נושאי הלימוד בתואר
תואר באנתרופולוגיה כולל מגוון רחב של נושאי לימוד ובין היתר: שיטות מחקר, אנתרופולוגיה חברתית, החברה הפלשתינית, אנתרופולוגיה של דרום מזרח אסיה, בירוקרטיה ואלימות, עלייה והגירה ועוד קשת רחבה של נושאים, בעלי זיקה ישירה או עקיפה לתחום.
כמובן, שכאשר בוחרים את מסגרת הלימודים, ההמלצה היא לבקש תוכנית מסודרת של כל נושאי הלימוד, על מנת לבצע בסופו של דבר, החלטה מושכלת לגבי המקום המתאים ביותר ללימודי התחום.
תנאי הקבלה ללימודים
בדומה לתחומים אחרים, גם כאשר מדובר בלימודי אנתרופולוגיה לתואר ראשון, תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מוסד אקדמי אחד לאחר.
ברוב המקרים, התנאים אינם נחשבים לדורשניים או גבוהים במיוחד (בהשוואה לתנאי הקבלה לפקולטות אחרות), כאשר הדרישות הנפוצות הן: ממוצע בגרות בין 80 ל-90 וציון פסיכומטרי של בין 550 ל-600 – כאשר, בחלק מהמכללות תנאי הסף אף יהיו נמוכים יותר.
כך שבעת חיפוש אחר מוסד הלימודים המתאים, ההמלצה היא לבדוק תחילה את תנאי הקבלה במוסדות הלימוד השונים.
מה ניתן לעשות עם התואר?
בוגרי תואר ראשון באנתרופולוגיה יוכלו להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שונות ובין היתר: במכוני מחקר, בחברות כוח אדם והזמה ובחברות וארגונים נוספים.
יש לקחת בחשבון, כי במקרים רבים, הדרישה במקומות העבודה הרלוונטיים, תהיה גם לתואר שני בתחום, כך שלאחר שמסיימים את התואר הראשון, ההמלצה תהיה לשקול ברצינות גם את האופציה של לימודי תואר שני.
אז אחרי שאספתם את כל הפרטים והמידע לגבי לימודי תואר באנתרופולוגיה, זה הזמן לקבל החלטה מושכלת אם לימודים אלו אכן מתאימים בעבורכם וכמובן, לבחור את המסגרת המתאימה ביותר בעבורם.