אלפי נשים בישראל חוות משברים אישיים מורכבים בשל גירושין, לידות, פיטורין וסיבות אחרות. משבר שכזה מצריך לבצע שינוי. העניין הוא שקשה מאוד לבצע שינוי במצב שבו הביטחון העצמי נפגע ואותן נשים חוות עייפות, שחיקה וחרדה. קרן דניאלי היא זו שלקחה את האחריות והשקיעה שנים במחקר ופיתוח של התופעה בקרב מאות נשים. היא ניתחה את התהליכים שעברו הנבדקות, עלתה על הגורמים הסבוכים שהובלו לאותם המצבים ומצאה פתרונות שהתגבשו לשיטה.
השיטה שנוסתה בתהליך פיילוט בן שנה והביאה לסדרה של עשרות הצלחות, תושק פומבית ותיפתח לקהל הרחב בצורת סדנה שתתקיים בקרוב. השיטה לחיזוק הביטחון העצמי מבוססת על תוצאות האנאליזה והפיתוח בעבודתה של קרן ומציגה אפשרות ליצור משמעות מחודשת לחיים.
את המטרות מציבים משתתפי הסדנה מייד בתחילת המפגש, בצורת מענה לשאלות הבסיס: מה אני רוצה לחוות בחיי? מה חשוב לי להשיג ולחוות? מהם הערכים שיובילו אותי לשינוי והתרעננות מנטלית?
שיטת Start with you. מטפלת בחשש שלנו לבצע שינוי שמתחייב. היא מתייחסת לתהליך קבלת ההחלטות.
קרן דניאלי החלה את דרכה בתחום כמרצה שהופיעה מעל במות ברחבי העולם. בהרצאותיה היא סיפרה שהקריירה הקודמת שלה נקטעה כתוצאה ממחלה ותאונה, מה שהיא אותה עד לכדי דכאון נפשי.
2 צפייה בגלריה
קרן דניאלי
קרן דניאלי
קרן דניאלי
(צילום: קרן דניאלי)
קרן למדה על עצמה ואז החליטה שזה מספיק חשוב כדי שתקים צוות שכלל אנאליסטים. היא נפגשה עם אנשי מקצוע שעוסקים בחקר הנפש. אחת המסקנות הברורות שעלו מהתחקיר המאומץ שלה היא שניתן לחיות על פי המשמעות שאנו נבחר ליצוק לחיינו. כלומר, החיים יהיו מה שנעשה מהם וזה יכול להתחיל ממש כרגע. לדבריה, אין קשר בין מי שהיית עד כה לבין מי שאתה יכול להיות מרגע זה ואילך.
קרן דניאלי: "כאשר בצעתי אנאליזה למקרים שאחריהם עקבתי, הבנתי שהסבל הגדול נגרם מתחושה כי איננו שייכים, טובים וראויים. זו תחושה שנולדה מתוך דבקות בהרגלים הישנים ששירתו אותנו בעבר ואינם מתאימים למי שאנו היום. קשה מאוד לשנות דפוסי התנהגות ולהיפטר מהרגלים מעכבים. לכן, בסדנה אני מתמקדת באיתור הצורך המיידי של האדם על מנת שהתהליך יצבור תאוצה ויהיה פרקטי מיידית".
בחינה מקרוב מגלה שהשיטה מסודרת, יציבה ומאורגנת להפליא. המשתתפים לומדים להטמיע את השיטה החדשה בתוך חיי היום יום.
"אנו מצויים בתהליך שינוי תמידי גם אם איננו שמים לכך לב. אצל כולנו נוצר צורך חדש ולכן חשוב להגדיר מחדש את משמעות החיים שאנו רוצים ורוצות. החשש לשנות קורה בעיקר כתוצאה מאבדן הביטחון העצמי. אחת הדרכים לפעול היא להתקרב לעיסוק שאנו חולמים לעסוק בו. כך גם הפרנסה והעניין שלנו ימריאו. אז נוכל להיפטר מעייפות ושחיקה ולהביא ערך לנו ולסובבים אותנו. זה מתחיל משיקום הביטחון העצמי שהוא מפתח לצעידה בטוחה במסלול חיים חדש".
2 צפייה בגלריה
קרן דניאלי
קרן דניאלי
קרן דניאלי
(צילום: קרן דניאלי)
צפייה בעדות מתהליך הפיילוט מבהירה כי משתתפי הסדנאות מדווחים שהתהליך השיב להם את שמחת החיים, חיזק את הביטחון העצמי שלהם ועזר להם להביט קדימה בתקווה ובתשוקה. הרבה משתתפות חוו משברים שאינם פיזיים או קשורים לאירועים משמעותיים בחיים.
11 הנחות היסוד שעליהן מבוססת שיטת start with you, זוכות לפתרונות יצירתיים ויעילים.
בסדנה יש נתיבים רבים כמו המסלול לרכישת ביטחון עצמי, בסיס ליצירת שינוי מהיר, ניתוק העבר מן העתיד לבוא ואף תהליך בו נפטרים מהשוואתיות ותוויות ששמו עלינו אחרים. בסדנה מציבים ערכים חדשים לחיים ולומדים בצורה מסודרת לקבל החלטות בצורה מיטבית.
"המשתתפות לומדות לעבוד לפי המצב הקיים כרגע. נבדוק מהם הצרכים והערכים שלאורם נרצה להתקדם, מה נכניס לחיים וממה יש להיפטר. משמעות ניתן לייצר מכל דבר כי היא עניין פנימי, זו יצירה ממה שיש. נמציא לעצמנו סיפור חיים חדש".
קרן דניאלי פועלת ברוך ובצניעות והיא בעלת יכולת הסתכלות עמוקה וסבלנית על מה שנכון למשתתף בסדנה. היא מרבה בשאלות, מתעקשת להבין, לא מוותרת על איש. "גברת פרופורציות ומשמעות", כפי שהיא מכונה בתקשורת האירופאית, תכניס אל חיינו שמחה וביטחון עצמי שהלכו לאיבוד במרוצת השנים.
שיטת: start with you מוכנה לקראת האירוע שטומן בחובו מהלך משנה חיים.