הבוטוקס הינו רעלן שגורם לשריר מכווץ להשתחרר. זה הכול. ומי שסובל ממיגרנות ישמח לגלות שיש כיצד להקל עליו או עליה. כאבי המיגרנה יכולים לבהיות משתקים לגמרי, במלוא מובן המילה, כאשר הם גורמים לחוסר אונים מתמשך ולחוסר היכולת לתפקד בצורה נורמלית אם בכלל. אי אפשר לעבוד, אי אפשר לראות טלוויזיה, ולרוב אי אפשר אפילו לפקוח את העיניים או לשמוע כל צליל לפרקי זמן ממושכים במיוחד. המיגרנה היא לא בדיוק פיקניק, וטוב לדעת שיש איך לעזור לכם.
1 צפייה בגלריה
תמיכה רגשית ונפשית
תמיכה רגשית ונפשית
תמיכה רגשית ונפשית
(צילום: PIXABAY)
איך עובד בוטוקס למיגרנה
בעוד שישנם כאבי ראש שמקושרים ישירות להתכווצות שרירים בצוואר ובעורף, וכאבי ראש אחרים שקשורים למחלות מסוימות, הרי שדווקא הכאב הנפוץ כל כך, כאב המיגרנה, מסתיר את מקורותיו. עד היום לא פיצח המדע המודרני את סודות המיגרנה, אך הוא בהחלט עשה צעדים משמעותיים ומרשימים בטיפול בכאבים אלו, ואחד מהם הינו הטיפול בהזרקת בוטוקס למיגרנה.
הדרך שבה הבוטוקס עוזר במצבים של מיגרנה היא שהוא מרפה את השרירים העוטפים את אזורי הכאב. כאשר מתחיל כאב ראש, ולא רק מיגרנה, הרי שישנם שרירים רבים שמתכווצים, ולא מרפים. הכיווץ המתמשך הזה גורם לכאב עז, ובטח שאינו מקל. היכולת של הבוטוקס להתערב במנגנון זה ולבטל את הכיווץ מראש, ימנע את מעגל האימה בו כאב הראש גורם לכיווץ שרירים, וכיווץ השרירים המתמשך מחמיר את כאב הראש, שבתורו גורם לשרירים להתכווץ עוד יותר, וחוזר חלילה.
חשוב לציין כי הזרקת הבוטוקס לצרכי הטיפול בכאבי מיגרנה אינה נעשית בכמות המבטלת את יכולת השרירים להתכווץ. אין בטיפול זה כוונה לבטל את השימוש בשרירים, אלא להפחית את עוצמת הכיווץ המתאפשרת להם, בכדי שהכיווץ לא יגיע עד כדי יצירת כאב, בכדי לעצור את מעגל האימה הנ"ל, ודי בכך.
הפרטים הקטנים על בוטוקס למיגרנה
הטיפול בבוטוקס למיגרנה מתבצע, לאחר אבחנה כמובן, בעזרת זריקות ממוקדות ומדויקות של כמות מזערית של בוטוקס לנקודות ספציפיות בשרירים סביב הראש ובראש עצמו. ההזרקות מזעריות במיוחד, ולא גורמות לרוב כל כאב או אי נוחות. הבוטוקס מתיישב במקום ומתחיל בעבודתו, ולאחר שבוע עד שבועיים ניתן להתחיל לראות את תוצאות הטיפול.
לרוב לאחר תקופה זו של שבוע עד שבועיים, תתבקשו להגיע לבדיקה נוספת, בכדי לראות האם מתח השרירים (הטונוס) אכן ירד, או שמא יש עדיין מספר נקודות אשר מחזיקות במתח עודף שעלול לתרום למיגרנה. לעיתים בבדיקה זו יתגלה הצורך בתוספת קלה של בוטוקס לנקודות מסוימות, על מנת למקסם את יעילות הטיפול.