עד לפני לא מעט שנים, מנעד הצבעים במטבחים כלל בעיקר גוונים שונים של עץ, לבן ואלו שממש העזו עיצבו מטבח בצבע האפור. וכיום? תוכלו לעצב את המטבח הביתי שלכם בכל צבע העולה על דעתכם! מה עליכם לקחת בחשבון עם בחירת הצבע?
  • צבע = אווירה – לפני שאתם שואלים את עצמכם "באיזה צבע אעצב את המטבח שלי?", שאלו את עצמכם "מהי האווירה שאני רוצה אצלי במטבח ובבית?", שכן הצבע שתבחרו ישפיע באופן ישיר על האווירה במטבח וביתר הבית. האווירה יכולה להיות תוססת ודינמית, שלווה ורגועה, קלאסית ואלגנטית וגם כזו שתעורר בכם כיסופים לפרובאנס. לדוגמא: מטבח לבן מייצר אווירה "נקייה" ושלווה, השחור מתכתב עם יוקרה ואילו גווני האפור עם מודרנה.
  • סיכויי "ההסתגלות" של הצבע לעיצוב הקיים – כשאתם בוחרים צבע למטבח, עליכם לזכור דבר מהותי: ישנם רהיטים, קירות ואלמנטים נוספים המפגינים נוכחות באמצעות צבעים. חשוב להבטיח איזון נכון והרמוני בין הצבעים הדומיננטיים בבית. לדוגמא: האם צבע ארונות המטבח יתאים לצבע האריחים, האם החיפוי שבקיר יתאים לידיות הארונות, האם השיש יתכתב עם גופי התאורה?
אחת ולתמיד: האם ישנם צבעים נכונים ולא נכונים למטבחים? האם יש כזה דבר "צבע נכון" למטבח? התשובה היא חד משמעית והיא לא! פעמים רבות, ישנה נטייה לבחור במה שהכי מומלץ והכי נכון במטרה ליהנות ממטבח בעיצוב מנצח ועל זמני. ההמלצה אליכם היא שלא להישאב אל תוך עולם המושגים הזה, משום שאין דבר כזה צבע נכון. ומה כן יש? הצבע שנכון לתשוקות העיצוביות שלכם ולקונספט העיצובי בבית. כשם שלא כל פריט לבוש יחמיא באופן גורף לכולם (בגזרתו ובצבעיו), כך גם עם מטבחים. לדוגמא: ישנם בתים שמטבח אדום יחמיא להם, בעוד אצל אחרים האדום יצור דיסהרמוניה עיצובית.
1 צפייה בגלריה
מטבחי זיו
מטבחי זיו
מטבחי זיו
(צילום: pixabay)
מכאן, שבחירת הצבע למטבח צריכה להתבסס על שני דברים עיקריים:
  • תחילה, העדפה עיצובית אישית. כלומר, מהם הצבעים החביבים עליכם / באיזה צבע אתם מדמיינים את מטבח החלומות שלכם?
  • בהמשך, נסו להבין איזה מבין הצבעים שלקחתם בחשבון, עשויים להחמיא למטבח ולסגנון העיצובי בבית.
תמיד עובדים, תמיד רלוונטיים – המטבחים הלבנים אי אפשר לדבר על צבעים במטבח מבלי לדבר על הצבע הלבן. במידה רבה, כל צבע שאינו לבן (מלבד גווני העץ), נחשב נועז למדי במטבחים. כיום אמנם יותר ויותר אנשים מעזים להשתעשע עם צבעים במטבח, אך מי שנותר על הפודיום כ"צבע הקלאסי" והמבוקש ביותר הוא הלבן. האם זה מקרי? לא ממש:
  • הצבע הלבן מתאים לכל סגנון עיצוב – מווינטאז' נוסטלגי ועד טרנדי-מודרני
  • הלבן אינו מגביל, כך שאם בעתיד תרצו לשנות את העיצוב בבית, המטבח הלבן יישאר רלוונטי
  • הלבן הוא "קנבס" נקי ומסתגל – אפשר לצבוע אותו ומסביבו עם אינספור אלמנטים צבעוניים (באמצעות ידיות, צביעת קירות, טפטים, חיפויים ועוד...)
  • הלבן יוצר אווירה רגועה, שלווה ו"נקייה" – אווירה שהינה משאלתם של אנשים רבים
ומהו חסרונו של הצבע הלבן במטבח? כל עוד לא "צובעים" אותו באמצעות אלמנטים צבעוניים וחיים, המראה המתקבל עלול להיות מעט קר ושטוח (קל וחומר אם גם קירות המטבח לבנים, ואז המטבח ממש עלול להיבלע בתוכם). לעצב ולתכנן את המטבח לבד? זו בהחלט אפשרות. עם זאת, חווייתי ו"טעים" יותר לעשות זאת עם מומחי עיצוב! "מטבחי זיו" מיומנים ומנוסים בתכנון ועיצוב מטבחים בהתאמה אישית, והם ישמחו להציע לכם מגוון אפשרויות "צבעוניות" למטבח החדש שלכם!