לכרית יש גם תפקיד חשוב בשמירה על בריאות הגוף. כאשר, בחירה בכרית מתאימה, יכולה לתרום לתמיכה נכונה לאזור הצוואר, הראש, הכתפיים והגוף לאורך כל השינה במהלך הלילה. מעבר לכך, כרית שהינה טובה, יכולה למנוע כאבים ומצבים בריאותיים שונים באזור השרירים והמפרקים. מהסיבות הללו, קיימת חשיבות לשים דגש משמעותי על נושא בחירת כריות שינה ולהקפיד ולבחור את הכריות בקפידה ובתבונה רבה. היכרות עם הסוגים השונים של הכריות הדרך לכרית האופטימאלית, עוברת תחילה באיסוף מידע ובעיקר, היכרות עם סוגי הכריות וההבדלים ביניהם. כך יוצא, שבין הסוגים המרכזיים של הכריות, ניתן למצוא את הסוגים הבאים: כריות אורטופדיות, אשר עשויות מחומר בשם קצף זיכרון. מה שמייחד את הכריות הללו, היא העובדה שהן מעניקות תמיכה טובה באזור הצוואר. כריות נוצות, מהוות סוג פופולארי נוסף של כריות, אשר מתאפיינות במילוי איכותי ונחשבות לנעימות במיוחד. במקרה של כריות אלו התמיכה בצוואר מתאפשרת הודות למילוי. קיימים עוד סוגים רבים של כריות, כאשר, ההמלצה היא להכיר כמה שיותר מהמאפיינים שלהם, על מנת לנסות ולבחור בסופו של דבר את הכרית המתאימה – אשר אמורה להיות גם איכותית, גם בריאותית וגם נוחה.
1 צפייה בגלריה
הום סטייל
הום סטייל
הום סטייל
(צילום: FREEPIK)
כריות רכות אל מול כריות קשות כאשר זה נוגע לכריות, יש אנשים אשר יגדירו את עצמם כאנשים של כריות רכות ויש כאלו אשר יעדיפו כריות קשות. הבחירה בסוג הכריות המועדף אמורה להתבסס קודם כל על העדפה אישית – סוג הכריות אשר נחשב כנוח יותר בעבורכם. מעבר לכך, גם לתנוחת השינה המועדפת יכולה להיות השפעה לא קטנה על הבחירה – יש לקחת בחשבון, שתפקידה של הכרית הוא להעניק גם תמיכה ולכן, בעת בחירת רמת הקושי של הכרית, יש לקחת בחשבון גם את הנושא הזה.
דגשים נוספים בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר לדעת אם אכן בחרתם בכריות המתאימות, עוברת בצורך לישון עליהם פרק זמן מסוים. יחד עם זאת, מי שיקפיד לשים דגש על כל הפרמטרים אשר בכוחם לסייע בבחירת כריות בריאות ואיכותיות, יוכל להעלות את הסיכויים להשגת שביעות רצון גבוהה מהכריות בהן הוא בחר. יש לקחת בחשבון, שבמקרים רבים, גם לחברה אשר עומדת מאחורי הכריות תהיה השפעה על טיבן ועל איכותן – לכן, תמיד עדיף לבחור בכריות מבית מותג בעל שם על פני כריות של מותג הנחשב לפחות מוכר.
ומה לגבי כריות נוי? אחרי בחירה מושכלת ונכונה של כריות שינה, מגיע הרגע להתפנות גם לבחירת כריות נוי. אז נכון, שלכריות נוי יש תפקיד פונקציונאלי ותפקידן המרכזי, כפי שניתן להסיק משמן, הוא למטרת יופי. יחד עם זאת, גם לנראות המיטה ולצורה בה היא מסודרת, יכולה להיות השפעה רבה על החוויה ועל איכות השינה. לכן, ההמלצה היא לא לוותר גם על כריות נוי – כאשר, ניתן למצוא כריות נוי במגוון רחב של צורות, עיצובים, מרקמים וצבעים – כך שבכוחן של הכריות לשדרג את נראות המיטה במידה רבה. כאן חשוב לציין שכריות נוי יכולות לשדרג לא רק את המיטה, בכוחן להוות כפריט נוי רב ערך, גם עבור הסלון וגם עבור חדרי הילדים – כך שאם חשקה נפשכם לשדרג או לשנות מראה של חלל מסוים, כריות נוי צבעוניות ומעוצבות, יכולות להוות ללא כל ספק כאלמנט אשר יסייע לכם להשיג את המטרה.