התפקיד של המפרק הוא לאפשר לרגל לבצע את הפעולות השונות כמו ריצה, הליכה וישיבה. המפרק בנוי משלושה חלקים של עצמות שתפקידן הוא לבצע את מלאכתן כאשר בניהן אנחנו נראה את ריקמת הברך שתפקידה הוא להבטיח כי התנועה בין המפרקים השונים תהיה חלקה. בתוך הברך נמצא את הרצועות הצולבות, מי שאנחנו שומעים עליהן לא פעם בנסיבות לא מאוד משמחות, מהצדדים עומדות הרצועות הצידיות. תפקיד הרצועות הוא לשמור על האיזון של הברך, כמו הגומי שנמתח בין ילדות צעירות המשחקות בגומי לאורך ההפסקה. סביב הברך עומדים הגידים שמאפשרים את התנועה של המפרק ובשביל לאזן את המשקל נמצא גם המיניסקוס. החיצוני והפנימי שנמצאים שם לספוג את הזעזועים מהן עלולה לסבול הברך לאורך הפעילות השוטפת.
1 צפייה בגלריה
מומחה ברכיים
מומחה ברכיים
מומחה ברכיים
(צילום: קנבה פרו)
הברך היא איבר חשוב באופן מיוחד
מטבע הדברים הברך היא איבר חשוב ומשמעותי באופן מיוחד. אנחנו למעשה כמעט לא יכולים לעשות אף פעולה ללא סיוע של הברך. היא צריכה לעמוד בזעזועים שנוצרים כתוצאה מריצה או קפיצה, היא צריכה לעזור לנו לשבת לאורך זמן בטיסה או בנסיעה ברכב, היא נמצאת שם כאשר אנחנו מבשלים ארוחה לילדים במטבח או לאורך פרזנטציה במשרד.
כאשר אנחנו מדברים על כאבים בברך ועל סימפטומים כאלו ואחרים אנחנו בעיקר מדברים על הרבה סיבות אפשריות לתופעה הזו. מפגיעה בריקמת השריר, עד לבעיה בגידים, מתח ברצועות, לעיתים רצועות קרועות, קרע במיניסקוס והיד עוד נטויה. באופן טבעי, כאשר יש פגיעה בברך, קיימת גם ירידה חדה באיכות חייו של המטופל.
שחיקה היא גם כן אחד הגורמים השכיחים לכאבים בברכיים, כאמור, הברך שלנו צריכה לספוג לא מעט לאורך החיים. כך שאנחנו יכולים לראות אצל אנשים מבוגרים וצעירים העוסקים בתחומים שונים של ספורט, גם כן תופעות של כאבים בברכיים שיכולים להיות מאוד לא נעימים.
אל תשכחו כי אתם לא לבד ויש את הדרך לטפל בכך
כאב רב, בייחוד באיבר חשוב כל כך כמו הברך, מביא לא פעם לתחושה עזה של חוסר אונים. אבל זה חשוב מאוד לזכור כי אתם לא לבד וכי קיימות מגוון רחב של דרכים לעזור לכם להתגבר על הבעיה. היום אנחנו חיים בעולם מתקדם בו יש לנו כלים טובים לבצע טיפולים טובים ומקצועיים שישיבו את הברכיים שלכם אליכם ויעזרו לכם להרגיש הרבה יותר טוב.
בראש ובראשונה, את הטיפול אתם חייבים להתחיל באבחנה טובה. אין מה לעשות, רק איבחון נכון של אורתופד מקצועי, מי שיודע לבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, זו הדרך שלכם להיות בטוחים כי אתם עליתם על הדרך הנכונה, על דרך המלך. לכן חשוב כל כך לפנות למי שמבין בתחום הזה היטב ובאמת יכול לתת לכם את המענה המקצועי הדרוש לכם בצורה הטובה ביותר.
לעיתים יש לבצע ניתוח
במידה ואתם סובלים מכאבי בירכיים כרוניים ואין דרך אחרת, קיימים מקרים בהם הדבר הנכון הוא ללכת לכיוון של ניתוח. באמת לא פעם מדובר על חוויה מאוד לא נעימה אבל חשוב לזכור כי כאשר עוברים את הטיפול אצל איש מקצוע מנוסה, הסיכוי שהטיפול יצליח עולה במידה ניכרת
דוקטור רמי כרדוש הוא אורתופד מומחה המוכר בארץ ובעולם. סגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים שמיר ומי שכבר ראה אינספור מקרים בעבר וטיפול בהם בהצלחה.