הפסיכותרפיה הינה תורה של טיפול בנפש. טיפול יוצא מנקודת הנחה כי משהו דורש טיפול, כלומר משהו לא בסדר. יש סדר שאנו רוצים, וכשהאנשים, האינטראקציות, החיים עצמם חורגים מן הסדר הזה, אנחנו חווים סבל. הסבל הזה מתבטא, בין היתר, במופעים פסיכולוגיים שונים, כגון מחשבות טורדניות, בלבול, חרדות, דיכאון, עצב רב, ואפילו תחושת חוסר אונים. כשלומדים פסיכותרפיה, לומדים להכיר, להבין ולטפל במצבים אלו.
1 צפייה בגלריה
בית ספר לפסיכותרפיה- רונית חיימוב
בית ספר לפסיכותרפיה- רונית חיימוב
בית ספר לפסיכותרפיה- רונית חיימוב
(צילום: רונית חיימוב)
מה תלמדו בבית ספר לפסיכותרפיה
בית ספר לפסיכותרפיה הוא מקום לחקור קודם כל את עצמנו. כדי להבין משהו, אנחנו צריכים אותו בתוכנו, ממש כמו שפה. אם מישהו מדבר אלינו בסינית, ואנו לא דוברים סינית, לא נבין. לא רק שאנו עלולים לפרשו שלא כהלכה, אנחנו עלולים לחוות עקב פירושנו השגוי מיני מחשבות ורגשות כלפי הסיטואציה, מעבר, כמובן, לבלבול מכך שאדם מדבר אלי בשפה שאינה מובנת לי.
העושר הזה, של לימודים פנימיים, הוא הכוח של הפסיכותרפיה, שכן אנו לומדים לזהות את עצמנו בכל אדם, ובכל אדם את עצמנו. הפרספקטיבה הרחבה והעמוקה הזו, לצד כלים טיפוליים שאת חלקם נמנה כעת, מאפשר לנו לתמוך, לעזור ולטפל באחר.
• הטיפול הפסיכודינמי – על בסיס תורתו המפורסמת של פרויד, תהליך של הצפה ומפגש מודע עם מצוקות העבר של המטופל, אשר בעקבותיהן נוצרו הנוירוזות, המבנים הנפשיים שדרכן הוא מפרש את העולם ויוצר לעצמו סבל.
• טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שיטה ששמה את אור הזרקורים ישירות על בעיה מוגדרת. המטופל מגיע עם בעיה ספציפית כגון פוביות, חרדות וכיו"ב, ודרך תרגילים קוגניטיביים ופרקטיים המטופל יוצא מן המצב, ומקבל את המושכות לחייו הפנימיים בחזרה.
איך אני יודע מה ללמוד?
שתי הדוגמאות הנ"ל, הטיפול הפסיכודינמי והטיפול ב- CBT הינן רק שתיים מתוך שיטות רבות. בית ספר לפסיכותרפיה יכול להציע לתלמידיו לרדת לעומקם ולרוחבם של אלו, ואף הרבה מעבר לכך. פסיכותרפיה אינטגרטיבית מציעה מערך כלים נרחב, שנועד לתת למטפלים את היכולת לשלוף את הכלי הנכון בזמן הנכון, כדי לעזור למטופל בצורה הטובה ביותר.
נכון, יכול להיות, ואף טבעי כי במהלך הלימודים תמצאו כי נושא אחד או שניים מושכים אתכם יותר מאשר אחרים, ושיטה זו או אחרת מדברת אליכם יותר באופן אישי. יש לכך סיבות שונות, אך בסופו של דבר, הידע הרחב ביותר יאפשר לכם את הכלים הרבים ביותר.