אז לפני שאתם רצים לביקור אצל וטרינר בהרצליה או וטרינר בהוד השרון, כדאי שתכירו את המחלות הנפוצות ביותר אצל כלבים וחתולים, על מנת שתוכלו לזהות אותן ואת רמת החומרה שלהן.
בין אם הכלב מתנהג שלא כתמול שלשום, הוא נראה ירוד ולא חיוני, ובין אם יש סימנים יותר חמורים כמו הקאות, שלשולים או כאבים שניתן לזהות, יש המון בעיות ומחלות שעלולות להיות המקור לתופעות הללו. אולם, גם אם תזהו את הבעיה, עדיין תזדקקו לאבחון וטיפול מתאים ומקצועי של וטרינר כדי לעזור לחיה שלכם. ובכל זאת, למי שרוצה להיות עירני ומעורב בבריאות חיית המחמד שלו, חשוב להכיר את הבעיות הנפוצות ביותר.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב וטרינר
דפי זהב וטרינר
דפי זהב וטרינר
(צילום: Credit)
מחלות נפוצות אצל כלבים
דלקות בדרכי השתן – כלב שסובל מדלקת בדרכי השתן ישתין באופן חריג. הוא ככל הנראה יעצור במהלך הטיול פעמים מרובות על מנת להשתין, אך כל מה שייצא יהיו טיפות בודדות. לעתים הדלקת תחמיר ומתן השתן יכיל גם דם. בכל מקרה שכזה יש לקבל אבחון אצל וטרינר בהרצליה.
מחלות שיניים וחניכיים – ניתן למנוע התפתחות של מחלות ודלקות בחלל הפה באמצעות צחצוח קבוע, שימוש בעצמות וצעצועי לעיסה ומזון מותאם לבעיה. כלב שסובל ממחלה או דלקת יראה ירידה בתיאבון, החניכיים שלו יהיו נפוחים וריח רע יעלה מחלל הפה שלו. כדאי להגיע לבדיקה שגרתית אצל וטרינר על מנת להימנע מהידרדרות של דלקת כזו.
שעלת מכלאות – חיידק שעלת המכלאות יופיע בדרך כלל אצל גורים שזה עתה יצאו מהמכלאה או כלבים בוגרים ששהו בפנסיון. התסמינים הם שיעול תכוף, חוסר שקט ומה שנראה ונשמע כמו ניסיון הקאה. בהנחה שאתם יודעים כי הכלב שלכם יגיע לפנסיון בשבועות הקרובים, כדאי לחפש וטרינר בהוד השרון שיוכל לחסן אותו כנגד החיידק.
תולעים, טפילים, בעיות עיכול – לכל אלה יש תסמינים דומים: חום, קושי במתן צואה, שלשול, הקאות, קושי באכילה. כלבים שאכלו אשפה ברחוב, או שבלעו פרעוש, יכולים להידבק בתולעים. ולעת הפארק למשל היא אחד הטפילים המסוכנים והיא עלולה להיגרם מבליעת חיפושית זבל או אכילת צואה של כלבים. זחלי התולעת נודדים ממערכת העיכול אל דפנות העורקים, חודרים אל הוושט ומתיישבים בה. הטיפול היעיל ביותר במקרים כאלה ניתן באמצעות זריקות.
אלרגיות, מחלות עור – כלבים עלולים לנשוך את עצמם ולגרום נזק, להתגרד ולסבול מהתקרחויות. לעתים אלו הן תגובות להופעת פרעושים או קרציות על עורו של הכלב שגורמות לו להתגרד ולהזיק לעצמו בנוסף לנזק של הטפיל. לעתים אלו הן תגובות אלרגניות למזון או סביבה, שגורמות לאי נוחות ולגרד בעור, להתקרחות אזורית ולנשיכה עצמית. חפשו וטרינר בהרצליה שיוכל לספק לכם את המעקב, הטיפול והאבחון הטובים ביותר לבעיה זו שממנה סובל הכלב שלכם.
איך לחפש וטרינר בהוד השרון?
חלק מהשיקול העיקרי בבחירת וטרינר הוא המיקום שלו, ובעיקר הקירבה שלו לבית. מי שגר בהרצליה יחפש וטרינר בהרצליה, אך לעתים יש לשקול גם פנייה למרפאות וטרינרים בערים וביישובים סמוכים, קרובים מספיק כדי שהנסיעה לווטרינר תהיה קצרה ומהירה. כדאי שהווטרינר של חיית המחמד שלכם יהיה מקצוען וחד באבחנותיו, אל לא פחות חשוב שיהיה מסור ואדיב. אם אתם גרים בהרצליה אך מחפשים וטרינר בהוד השרון אתם חושבים בכיוון הנכון – להגדיל את טווח החיפושים משמעו לעתים הוא גם להשיג מנעד שירותים רחב יותר. למשל, רק חלק מהווטרינרים מציעים שירותים כמו ביקורי בית, מרפאה שפתוחה 24/7 וייעוץ טלפוני. לכן, סביר שתמצאו את הווטרינר שמעניק את השירות המתאים לכם ביותר אם תחפשו אותו גם בערים השכנות.