אם כבר חוויתם לא מעט ממה שיש לאירופה להציע ובחופשה הקרובה שלכם מתחשק לכם לצאת להרפתקה חדשה וליהנות מחוויות שטרם יצא לכם לחוות, זה הזמן להתחיל לתכנן טיול ללפלנד. חבל הארץ הצפוני מציע את השילוב המושלם בין טבע פראי עם שלל תופעות טבע ייחודיות לרמת אירוח גבוהה ביותר. כמו כן ברחבי לפלנד ישנן אינספור אטרקציות תיירותיות שמתאימות לכל סוגי הנופשים, החל מזוגות רומנטיים, דרך קבוצות גדולות ועד משפחות עם ילדים קטנים. אם אתם עדיין מתלבטים ומחפשים סיבה טובה להתחיל לתכנן טיול ללפלנד, קבלו שבע סיבות מעולות שללא ספק יעשו לכם חשק. בואו נצא לדרך.
3 צפייה בגלריה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
(צילום: Depositphotos)
Ranua Wildlife Park בגן החיות Ranua, תוכלו לפגוש את דובי הקוטב היחידים בפינלנד ולצידם עוד עשרות בעלי חיים ארקטיים. סך הכל יש בגן החיות הצפוני שנפתח ב-1983, כ-200 בעלי חיים, כשבנוסף לבעלי החיים, גן החיות מציע שלל אטרקציות לכל המשפחה. כך לדוגמה ב-2020 נחנך במקום פארק חדש העונה לשם Tiger Park. הפארק מתאים לפעוטות ולילדים קטנים ומציע שלל פעילויות מלהיבות ומתקני שעשועים שניתן להשתעשע בהם במשך שעות ארוכות.
שייט בשוברת קרח יציאה לשייט בשוברת קרח היא בין הסיבות הטובות ביותר להגיע ללפלנד. בדרך כלל השייט נמשך מספר שעות, במהלכן המדריך מספק הסברים על הסביבה שבה שטה הספינה ועל התנאים המאתגרים שעליה לעמוד בהם. כמו כן לרוב כולל השייט סיור מודרך בנבכי הספינה, כשבמהלך השייט ניתן גם לשכשך במי הקרח באמצעות חליפות תרמיות מיוחדות, לטייל רגלית על פני המים הקפואים ומובן שגם לצלם את התמונות המהפנטות ביותר שתצלמו אי פעם.
Snowman World, Santa Park ו-Santa Claus Village Snowman World, Santa Park ו-Santa Claus Village, הם שלושה פארקים מושלגים הממוקמים לא רחוק אחד מהשני. כך שאם יש לכם מספיק זמן, מומלץ ביותר לבקר בכולם. כל אחד מהם מציע מגוון פעילויות קרח ושלג לילדים, אבל גם למבוגרים, כשלמשל בפאב של Snowman World תוכלו ללגום וודקה קפואה מכוסות שעשויות מקרח ולהצטלם עם עשרות פסלי קרח מרהיבים ביופיים, ואילו בכפר של סנטה קלאוס, תוכלו להצטייד בשלל מזכרות כמו בובות אנשי שלג שמיוצרות בעבודת יד בטכניקות מסורתיות וסוגים שונים של דליקטסים מקומיים. אם תרצו תוכלו אפילו להישאר לישון באחד מבתי העץ החמימים והמפנקים.
קניון קורואומה (Korouoma) בשמורת הטבע קורואומה, הנחשבת לאחת משמורות הטבע המרשימות ביותר בלפלנד, מומלץ לטייל גם בחודשי החורף. הדובדבן הקפוא שבקצפת הוא קניון באורך של 30 ק"מ, שבימי הקיץ שוצפים בו יותר מעשרה מפלים. במהלך החורף לעומת זאת, מי המפלים קופאים למשך מספר חודשים ויוצרים מחזה שכאילו נלקח מסרט הוליוודי עתיר תקציב. בקניון ישנו שביל מסודר באורך של כחמישה ק"מ, שניתן לטייל בו בנוחות ולהתרשם מקרוב מאוד מהמחזה הנדיר הזה.
3 צפייה בגלריה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
(צילום: Depositphotos)
מסע באופנועי שלג ברחבי לפלנד פועלות לא מעט חברות מסחריות המתמחות בארגון מסעות רכיבה על אופנועי שלג באורכים משתנים. כל חברה מציעה סוגים אחרים של מסעות, כשבין השאר ניתן לשלב את המסע גם עם דייג באמצע שום מקום. ישנם מסעות בהם יוצאים לדרך לעת ערב ובמהלך המסלול, עם קצת מזל, זוכים המשתתפים לחזות בנפלאות הזוהר הצפוני. בנוסף, לא אחת במהלך המסע מתאספים המשתתפים מסביב למדורה ויכולים ליהנות ממשקאות מסורתיים. רכיבה על אופנועי שלג היא חוויה מסעירה ביותר, בין השאר הודות לכך שהם מאפשרים לרוכבים להגיע לאזורים שלא ניתן להגיע אליהם באף דרך אחרת.
חוות איילים ומסע מזחלות חוות איילים היא המקום שבו ניתן ללמוד על יחסי הגומלין בין המקומיים לבין איילי הצפון ולפגוש איילים מאולפים מקרוב. כמו כן מהחווה ניתן לצאת למסע מסעיר על גבי מזחלות הרתומות לאיילים. מסיבה זהה מומלץ שלא להחמיץ ביקור בחוות כלבי האסקי, כשגם במקרה הזה ישנה אפשרות לצאת למסע מזחלות הרתומות לכלבים מאולפים ולהרגיש את הרוח הקרה על הפנים בזמן שהכלבים רצים במהירות שיא בשלג.
3 צפייה בגלריה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
קשרי תעופה
(צילום: Depositphotos)
מסעדת Petronella ב-Saariselka מסעדת Petronella נפתחה ב-1989 ומאז ועד היום היא מציבה רף גבוה במיוחד למסעדנים המקומיים. מדובר במסעדת פיין דיינינג מוקפדת להפליא, שללא ספק תשדרג גם את החופשה המושלמת ביותר. בין השאר מככבות בתפריט מנות מקומיות קלאסיות עם אינטרפרטציה מודרנית כמו מרק פטריות ארנה עם קציפת אספרסו ומחטי אשוח או סלמון ארקטי מומלח קלות בתיבול ערער, שמאפשרות לסועדים ליהנות מחומרי הגלם המקומיים ולהתוודע למטבח הייחודי של האזור.
אמנם מדובר במסעדה שגם אנין הטעם המחמיר ביותר לא יוכל להישאר אליה אדיש, אך חשוב לציין שבמקום מציעים גם תפריט ילדים מיוחד, הכולל מנות כמו מינוט סטייק, ירקות, חמאה וצ'יפס או פירה תפו"א והמבורגר ילדים שמגיע עם צ'יפס.