גלידה היא ללא ספק אחד התענוגות הקולינריים הנפלאים ביותר. היא מתוקה, היא קרה וגם נחשבת לאחד הקינוחים הכי מרעננים שיש. אך בואו נודה על האמת, לכל הקסם בגביע הזה, נלווה בדרך כלל תג מחיר קלורי ובריאותי לא מבוטל, אשר לעיתים גורם לנו לחוש אשמים בגין אכילתו. אך מה אם היינו אומרים לכם שתוכלו ליהנות מגלידה ללא הגבלה, ואפילו שתוכלו להכין את הגלידה הזו לגמרי בעצמכם?

אילוסטרציהאילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Pixabay)

הכנו לכם שלושה מתכונים מצוינים ובריאים לגלידה ביתית ללא שמנת, על בסיס בננה. מה כל כך מיוחד בבננה? למה זה הרבה יותר כיף להכין גלידה בבית ואיך תכינו שלושה סוגי גלידות מבוססות בננה בעצמכם? שנסו מותניים, הכינו את הבלנדר ובואו להכיר מקרוב את אחת הגלידות הכי טעימות שיש, ללא טיפת ייסורי מצפון!

למה להכין כשאפשר לקנות?

למה להכין גלידה כשאפשר פשוט לרדת למכולת ולהצטייד בגלידה טעימה להפליא? ובכן, די אם תעיפו מבט חטוף ברשימת הרכיבים המעטרת את מכל הגלידה שלכם. מהר מאוד תגלו שמככבים בה שילובי אותיות ומספרים, רכיבים תעשייתיים לא בריאים, כמויות אדירות של סוכר ולעתים קרובות גם תחליפי שמנת אשר אינם מעבירים באמת את טעמה של הגלידה המשובחת.
אם נשווה את הרשימה המפוארת הזו לרשימת הרכיבים שתזדקקו לה כדי להכין גלידת בננה בבית, תגלו שהיא לא רק קצרה באופן משמעותי היא גם הרבה יותר בריאה. אך מלבד הבריאות הלא מבוטלת הנלווית להכנת גלידה ביתית, מדובר בכיף גדול. תוכלו לרתום גם את הילדים למלאכת ההכנה, ולגלות יחד איך מספר מרכיבים פשוטים (מיד תגלו שאחד המתכונים שהכנו לכם מכיל שני רכיבים בלבד!), הופכים מחומרי גלם נפרדים, לגלידה קטיפתית ומרעננת, אשר תתאים גם לבררנים שבחבורה, החל מרגישים ללקטוז וכלה בטבעונים.

קסם הבננה

הבננות מכילות שפע רב של רכיבים אשר מסייעים לנו בשמירה על בריאותנו. בבננה יש אשלגן רב המסייע לתפקוד תקין של איברי הגוף השונים. יש בה גם מגנזיום וגם ויטמינים דוגמת ויטמינים מקבוצה B וויטמין C, שמסייעים לגוף בשמירה על בריאותו ותקינותו. כמו כן הבננה ידועה כ"פצצת אנרגיה", ולכן היא גם מומלצת מאד לאכילה, טרם אתם יוצאים לפעילות גופנית.
לבננה סגולות רפואיות רבות אך מלבד סגולותיה, היא נחשבת לחומר גלם מעולה לאפייה. היא הופכת למחית חלקה בקלות, מהווה בסיס מצוין להכנת עוגת בננות, מאפינס אישיים, לחם בננה ומאפים נוספים. והיא גם מצוינת להכנת גלידה ביתית, זאת הודות למרקם הקטיפתי המעולה שלה והדמיון הרב לגלידה "אמיתית". עד כמה חומר גלם זה מעולה? תוכלו להכין גלידת בננות עם מרכיב אחד בלבד – בננות קפואות!

רגע לפני ההכנה: טיפול מקדים בבננות

הבננות הטובות ביותר להכנת גלידה ביתית הן בננות בשלות, כך שאם יש ברשותכם רק בננות ירוקות או קשות, הניחו להן להבשיל לפני ההכנה. לבננות שאינן בשלות יש טעם מעט אדמתי, בניגוד לטעם המתוק והקרמלי, שהן מפתחות ככל שהן מבשילות ומשחימות. לאחר שהבננות הבשילו, קלפו אותן וקצצו לחתיכות קטנות. אין חשיבות לגודל הסופי, רק חשוב להקפיד שיהיו בגודל שווה.
לאחר מכן, הכניסו את הבננות למכל אטום (שקית אטומה המתאימה למקפיא או פיירקס זכוכית עם מכסה) והקפיאו למשך לילה שלם, או למינימום של שעתיים. כעת הבננות מוכנות להפוך לגלידה ומיד תגלו כיצד.

שלושה מתכוני גלידת בננה מנצחים

1. הקלאסית – שני מרכיבים בלבד
לוקחים בננות קפואות ומרסקים במעבד מזון או בלנדר, במהירות גבוהה. מוסיפים חלב (או חלב שקדים לטבעונים). לאחר העיבוד הבננות הקפואות הופכות למחית גלידה חלקה, אותה ניתן להקפיא בשנית, ולאחר מכן לקרוץ ממנה כדורים. ניתן להוסיף לערבול הראשוני גם תמצית וניל או סירופ מייפל אם רוצים לקבל מחית מתוקה יותר.
2. הפירותית
טוויסט פירותי נוסף למתכון הקלאסי. אל הבננות הקפואות מוסיפים תותים קפואים, חלב או חלב שקדים. גם כאן, מומלץ להקפיא בשנית כדי ליהנות מגלידה במרקם סורבה קפוא יותר.
3. המתוקה
הבננה בעצמה היא חומר גלם די מתוק, אך אם אתם רוצים לשדרג את המתיקות הטבעית שלה ולהוסיף לה טעמים מדליקים, תוכלו להוסיף לבננות הקפואות ולחלב גם כפית חמאת בוטנים ואבקת קקאו אשר ישדרגו את הגלידה שלכם לגמרי.