בחודשים האחרונים, כולנו התוודענו למונח "עובד חיוני" המגדיל מקצועות שממשיכים לפעול גם כאשר רבים אחרים נסגרים בתקופות של הגבלות וסגרים. רפואת שיניים, בעיקר בחירום, בהחלט עונה על ההגדרה הזו. לכן ניתן ברמה הכללית לפנות לקבלת טיפולים באחת מבין עשרות מרפאות שיניים בהרצליה גם בימי הקורונה, אם כי חוקי המשחק שונים מעט ביחס לימים שבשגרה.
הנה כל מה שחשוב שתדעו על טיפולי שיניים בעת הרגישה הזו, עם כמה דגשים שיאפשרו לכם לשמור על בריאות הפה ולהישמר מסיכוני הקורונה בו זמנית.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

החדשות הטובות: ניתן לקבל טיפולי שיניים

לא צריך להיות רופא שיניים מדופלם כדי להבין את חשיבותם של טיפולי השיניים ואת הרציונל שמסביר מדוע רופא שיניים בהרצליה – כמו בערים אחרות של ישראל – ממשיך לקבל מטופלים במסגרת מגבלות הקורונה. שירותי רפואת שיניים מהווים חלק משירותי בריאות, אופטיקה ופארמה, עליהם אין אפשרות מטבע הדברים לוותר בכל תרחיש.
בעוד שבתקופת הסגר הראשון הוגדר שניתן יהיה לקבל אך ורק טיפולי חירום ועזרה ראשונה דנטלית, בהמשך התרככו ההגבלות. ההנחה היא שלמעט תקופות חריגות במיוחד, ניתן יהיה לקבל טיפולי שיניים שגרתיים או משמרים בעתיד הנראה לעין.

כך נראים טיפולי שיניים בתקופת הקורונה

חשוב לשים לב לכמה דגשים המבדילים את טיפולי השיניים בתקופת הקורונה מימים כתיקונם. ראשית, ישנן אוכלוסיות שמתבקשות שלא להגיע למרפאת השיניים בתקופה זו: אנשים שחוזרים מחו"ל בשבועיים האחרונים למועד ההגעה הרצוי למרפאה, אנשים שבאו במגע עם חולי קורונה מאומתים וכמובן שאנשים הנדרשים בבידוד. עבור אנשים הסובלים ממחלת רקע, או לחלופין שגילם עולה על 67, מומלץ מאוד לדחות את הטיפול. למעט מקרי חירום שאינם ניתנים לדיחוי, כמובן.
ומה קורה כאשר חולה קורונה זקוק לטיפול שיניים דחוף אצל רופא שיניים בהרצליה או רופא שיניים ברמת השרון או בסביבה? במצב הזה, חשוב שהוא לא יגיע למרפאות השיניים ולסניפי קופות החולים בעיר. את הטיפול תחת זאת הוא יוכל לקבל במחלקות הפה והלסת בבתי החולים. שירותי בריאות כללית מציעה בהמשך לכך ניידת טיפולי שיניים לחולי קורונה, המגיעה עד לבתי המגורים של החולים או בתי המלון בהם הם שוהים.

שומרים על ההנחיות גם במרפאה

תקופת הקורונה שינתה את האופן בו אנו ניגשים לקבלת טיפול שיניים והגדירה כמה כללי חובה. הראשון שבהם הוא שכל ביקור במרפאת השיניים – אפילו אם מדובר במקרה חירום או כזה הדורש עזרה ראשונה דחופה – יינתן רק אם המטופל דאג לתאם טלפונית עם המרפאה הרלוונטית. המרפאות של קופות החולים הגדולות בהרצליה מציעות בנוסף אפשרות לקבלת ייעוץ אונליין. באמצעות הייעוץ ניתן לקבל הדרכה ראשונית וללמוד האם נדרשת הגעה לטיפול רפואי, או שמא ניתן להמתין איתו כמה חודשים.
מיותר אולי לציין שאנשים הזקוקים לטיפולי שיניים בתקופת הקורונה חייבים להקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות שכל ישראלי אמור כבר לשנן מתוך שינה: עטייה של מסכת פנים (כולל מעל האף, כמובן), שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות מאנשים אחרים והימנעות מהגעה למרפאה כאשר סובלים מתסמינים שניתן לייחס גם לקורונה.
מצרך חשוב נוסף בימי הקורונה הוא סבלנות. למרות שבהרצליה והסביבה יש מגוון רופאי שיניים ומרפאות, זמינות התורים בתקופה הנוכחית נוטה להיות נמוכה בהשוואה לשגרה. מעבר לצמצום אפשרי בכוח האדם הרפואי כתוצאה מבידוד או ממחלות שלהם, המרפאות מרווחות במכוון בין התורים על מנת להקטין את הסיכויים להתקהלויות ולאפשר זמן מספק להכנת ולחיטוי חדרי הטיפולים.