אין ספק שבריכת שחייה מתנפחת היא השקעה משתלמת. לאלו מאיתנו שלא מתכוונים להשקיע בבריכה קבועה, זהו פתרון נוח להרכבה, נייד וגמיש. כיום יותר מאי פעם, האפשרויות מגוונות ואיכותיות. עם זאת, לא כל הבריכות הביתיות נולדו שוות. כדי להתאים את הבריכה באופן אופטימלי לצרכים והתנאים העומדים לרשותך, אספנו עבורך כמה טיפים שיסייעו לך לקראת הרכישה.
להתאים את הגודל הנכון גודל השטח בחצר אינו האלמנט היחיד שיש לבחון. חשוב שניקח בחשבון מרווח ביטחון. יש לקחת בחשבון שלושה מטרים נוספים של שטח מעבר סביב הבריכה ולהבטיח כי היא לא תמוקם מתחת לעצים או כבלי חשמל כדי להבטיח שימוש בטוח ככל הניתן בבריכה, בנוסף לנוחות. כך למשל, אם עומד לרשותנו שטח של 8 מ"ר עבור הבריכה, מומלץ ללכת על בריכה אובלית בממדים של 488X305X107. חשוב שניקח בחשבון שאם נעדיף בריכה עגולה, נצטרך להתפשר טיפה יותר בממדים כדי לאפשר מספיק שטח פנוי סביבה. בריכה בממדים של 305X76 ס"מ, למשל, תתאים לשטח כזה.
1 צפייה בגלריה
blueblue
blueblue
blueblue
(צילום: בריכה אובלית מבית SUMMER WAVES)
להגדיר מראש את הציפיות מהבריכה ישנם סוגים רבים של בריכות ביתיות איכותיות. חלקן מציעות מבנה סטנדרטי המזכיר מזרן מתנפח, אחרות משלבות מסגרות נוקשות המקנות יותר יציבות ואחרות מצוידות בשלל מתקנים ואביזרים. זה הזמן לשאול את עצמך מספר שאלות מרכזיות:
• האם הבריכה תשמש ילדים רבים? • האם ניידות היא אלמנט שחשוב לקחת בחשבון? • כמה שטח זמין לך בחצר? • מהו גיל הילדים להם נועדה הבריכה? הבריכות הקשות יותר הן גם העמידות ביותר, אך יתרה מכך, הן גם הבריכות שמציעות את הממדים הגדולים ביותר. עם זאת, לרוב הבריכות הקשות מורכבות יותר לתחזוקה וקשה יותר לפרק אותן. אם נדרש לך פתרון נייד וגמיש יותר, עדיף ללכת על הבריכה המתנפחת הסטנדרטית. אם הבריכה הולכת לשרת אך ורק ילד אחד או שניים רוב הזמן, זה לגמרי עשוי להספיק.
כמה עמוקה תהיה הבריכה? ככל שבריכת השחייה המתנפחת שנבחר תהיה עמוקה יותר, כך גם המים בה יהיו עמוקים והדבר ישפיע מטבע הדברים על חוויית השחייה. אם מדובר בבריכה לגיל הרך שנועדה בעיקר לשכשוך, עדיף שנלך על בריכה רדודה יחסית, בגובה של עד 60 ס"מ. היא תספק שימוש בטוח יותר ותעניק לך שקט נפשי. עם זאת, כשמדובר בילדים בוגרים, נוכל לבחור בבריכה שמיועדת לשחייה ממש. כאן בריכה עמוקה יותר יכולה להיות פינוק גדול.
גם צורת הבריכה עשויה להיות משמעותית בריכות שחייה מגיעות במגוון צורות ועיצובים. העגולות הן הפופולריות ביותר, אך הן שימושיות בעיקר כשעומד לרשותך שטח גדול יותר. ככלל, אם שטח החצר שלך הוא צר יחסית, עדיף ללכת על בריכה מלבנית או אובלית. בסופו של דבר, אנו רוצים לעשות מגוון שימושים בחצר שלנו. לכן, שווה שניקח בחשבון כיצד הבריכה תשאיר לנו מקום למתקנים נוספים בחצר. כיום יותר מאי פעם, ניתן להשיג פתרונות נוחים, בטיחותיים עם מגוון תוספות ייחודיות ובמחיר מתאים לתקציב.