כדי לבחור מצבה מיוחדת שתתאים ליקיריכם שנפטר, עליכם לקחת בחשבון את הנושאים שעליהם נרחיב. אבל לפני הכל, עליכם לדעת מהם הכללים והתקנות הספציפיים לבית הקברות, להגדיר תקציב, ואז לבחור את חומר הגלם ואת העיצוב המתאים. מעבר לכך עליכם לבחור בחברה הנכונה ביותר לתפקיד.
סוגי מצבות
יש המון מצבות מיוחדות. לרוב, אלו יהיו מצבות שתוכננו בהתאמה אישית, והן מעט שונות מהמצבות המסורתיות שאנו רגילים לראות בבתי קברות. בעת בחירת סוג המצבה עליכם קודם כל להחליט מה המסר שתרצו להעביר, המסר ישפיע גם על גודל המצבה וגם על עיצובה.
1 צפייה בגלריה
מצבות גן עדן
מצבות גן עדן
מצבות גן עדן
(צילום: מצבות גן עדן)
השלב הראשון הוא פשוט לבחור את סוג האבן, יש המון סוגים של אבנים שמשמשות להכנת מצבות, אך אם אתם רוצים ליצור רושם מיוחד שלא רואים בכל מקום, אבנים כמו גרניט סרדו, בזלת או שיש טורקי יהיו בחירה מתאימה יותר.
למרות שסוג האבן משפיע על הנראות, אפשר בהחלט לבחור גם באבנים פשוטות יותר, ולשים דגש רב על עבודת הסיתות והעיבוד, כדי ליצור עיצוב פחות סטנדרטי.
שילוב אלמנטים מרשימים
דרך נוספת ליצור מצבות ייחודיות היא לשלב אלמנטים מיוחדים כמו למשל אותיות ברונזה, הדפסת תמונה, אדנית עם צמחייה, לוח זכוכית עם הדפס מיוחד ועוד. כאשר עובדים עם חברה מקצועית בתחום, העבודה תהיה איכותית, ויעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר יבטיחו עמידות לאורך השנים, כך שלא תצטרכו לדאוג מפני נזקים.
גם ענף המצבות מתקדם ככל שיוצאות טכנולוגיות חדשות יותר, ולכן אפשר לחרוג מהסטנדרטים המסורתיים ובאמת לחדש עם העיצוב ולהתאים באופן אישי את המצבה לנפטר ולמשפחה. יש לקחת בחשבון שהתאמה אישית דורשת השקעה, אך אם יש לכם תקציב מוגדר, חברה מקצועית בהחלט יכולה לעשות את המיטב כדי להפיק ממנו את המרב.
גם הכיתוב הופך את התוצאה למיוחדת
אם אתם רוצים מצבה מיוחדת ומעוצבת, עליכם לשים דגש גם על נושא הכיתוב. הכיתוב שתבחרו מציע גם דרך מאוד מרגשת לנצור את זיכרונם של הנפטרים, ובכוחו להשפיע על העיצוב ועל הנראות של המצבה. לא תמיד זה פשוט לצמצם חיים שלמים לתוך כמה משפטים, אבל בהחלט יש המון דרכים לתמצת את המהות של אותו אדם, אם על ידי שיר, פסוקים מהתנ"ך, משפט מיוחד ועוד. גם האותיות שתבחרו יכולות להשפיע המון, ועבור מצבות מיוחדות מאוד מומלץ לבחור בסגנון כיתוב פחות נפוץ, אתם מוזמנים להתייעץ על כך עם החברה.
במצבות גן עדן מייצרים מצבות מיוחדות כבר מעל 20 שנים ופועלים ברגישות רבה לכל אורך התהליך. צוות החברה זמין עבורכם עבור כל בקשה, וילווה אתכם בכל שלב כך שהתוצאה הסופית תהיה הכי ייחודית.