פעם היה פשוט יותר. בדורות הקודמים אנשים סיימו את התיכון, התגייסו לצבא, השתחררו והתחילו ללמוד. הם ידעו בדיוק מה ואיפה ללמוד - גם כי לא היו יותר מדי אפשרויות, וגם כי ההורים והחברה ניתבו כל אחד ואחת למסלול ידוע מראש (לפעמים באופן מודע ולפעמים לא, בחלק מהמקרים באלגנטיות ובחלק מהמקרים גם פחות).
היה פשוט. מצד אחד, פשוט זה גם קל, כי לא צריך להתלבט. מצד שני, בן אדם שלא מגלה מה באמת מלהיב אותו ובמה הוא טוב באמת, יגלה מתישהו שהוא תקוע במסלול שלא באמת מספק אותו – והתוצאה תהיה תסכול.
היום יש כבר אינספור אופציות. אנחנו גם יודעים שעבודה טובה היא לא רק משכורת חביבה אלא גם עניין. ופאן. ותחושה שאנחנו משפיעים על העולם, לטובה. ותחום שבאמת מוציא מאיתנו את כל מה שיש בנו. מצד אחד, פחות פשוט ובעיקר ישנה החרדה לפספס את ההזדמנות שבאמת מתאימה לנו. מצד שני, עם קול סקול, מותג חדש שעושה בית ספר לבתי הספר, תוכלו לפתח מיומנויות חיוניות לעולם של היום (למשל יזמות סטארטאפ, שדרוג עסק מאופליין לאונליין, ניהול מערכות דיגיטליות, ואפילו סדנאות בסודות קבלה, מיינדפולנס, כלכלת בית ועוד), לגלות מה מעניין אתכם, במה אתם מצטיינים – ובעיקר לזהות ולנצל את ההזדמנויות הכי משתלמות.

אז איך לומדים ונהנים תוך כדי למידה?

קול סקול (Cool School) הוא מיזם חדש, עם מטרה ברורה: בעולם של היום הלימודים לא צריכים להתנהל כמו פעם. סיבה אחת היא שהטכנולוגיות המשוכללות מייצרות אפשרויות שלא היו פעם, וחבל לא להיעזר בהן. סיבה שנייה: היכולות הגבוהות מאוד של בני ובנות דור ה-Y לקלוט ידע עדכני ולהשתמש בו בחוכמה. ועוד סיבה חשובה היא ההבנה שלמידה חווייתית היא הלמידה הכי אפקטיבית שיש.
בהתאם כל הקורסים השונים של קול סקול מועברים בדרך אחרת לגמרי.
האופציה הראשונה היא הCool Car. מכונית שהיא כיתת לימוד, או כיתת לימוד שנמצאת ברכב מסחרי מאובזר ומהודר. המדריכים שלנו מגיעים עד אליכם לכל מקום ובזמן שלכם עם הכיתה המשוכללת (עפ"י מיקום שיקבע על ידכם באזור האישי באתר החברה). זוהי חוויה יוצאת דופן ופרקטית, המתאימה במיוחד לתקופה זו. חוויית לימוד, שתיזכר לטובה עוד שנים רבות (ולא "רק" חוויית הלימודים תיזכר אלא גם חומר הלימודים).
כשהכיתה מגיעה אליכם ואתם לא צריכים להגיע אליה, אתם גם חוסכים זמן יקר. כשתיכנסו לרכב - שזכה גם לעיצוב כובש, מבחוץ ומבפנים, תשאבו מיד לעולם החדש והמלהיב ותגלו שלימודים יכולים להיות ממש כיף.
עוד אופציה לרכוש יכולות רלוונטיות מאוד למציאות של המאה ה-21 - בתחום הדיגיטל, בעולם הנדל"ן, לטובת העצמה אישית משמעותית ועוד - היא CoolCast. גם כאן הקונספט הוא פשוט, פשוט ויעיל: שידור חי מאולפן מסוגנן, עם מיטב הציוד, כשהמורים מזכירים יותר מנחים בתוכניות אירוח עכשוויות מאשר מורים של פעם. השיעור מועבר בשידור ברזולוציה גבוהה במיוחד (4K) ממספר זוויות צילום, ואתם חלק בלתי נפרד ממנו – יכולים לשאול, להעיר, להתעמק ולקבל תשובות. כל השיעורים נשמרים עבורכם כך שתוכלו לחזור אליהם ולהפיק מהם את מלוא התועלת האפשרית.

מה אפשר ללמוד בדרכים החדשניות והמלהיבות?

המון!
את הקורסים אפשר לחלק ל-4 קבוצות: לימודים שמיועדים למי שרוצים לנצל הזדמנויות במרחב הדיגיטלי, לימודי יזמות, לימודי רוח ונפש וסדנאות העשרה.

2 צפייה בגלריה
כך נראה אחד האולפנים של השידורים החיים
כך נראה אחד האולפנים של השידורים החיים
כך נראה אחד האולפנים של השידורים החיים
(יח"צ)

להפוך למומחים!
בקטגוריה הזו אפשר למשל ללמוד את "מאופליין לאונליין" - קורס שבמסגרתו בעלי עסקים לומדים לנהל חנות מקוונת באמצעות הפלטפורמה המתקדמת ביותר שיש כיום, Woo Commerce. במסגרת ההתמחות גם מוקם עבור בעל העסק אתר משוכלל, כולל מערכת ניהול תוכן, דפי מוצרים, ניהול מכירות, לוגיסטיקה ועוד.
עוד אופציה בקטגוריה הפופולרית היא קורס "הקמפיינר האולטימטיבי". בחרתם בו? תדעו בדיוק איך להקים קמפיינים שיווקיים בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, בטאבולה ובמקומות נוספים במרחב הדיגיטלי, ואיך להפיק מקסימום תועלת מכל קמפיין - לימודים שאחריהם אפשר לעסוק בתחום המאוד מבוקש הזה גם כשכירים וגם כעצמאים.

למנף את האופי היזמי

העולם של היום הוא גן עדן ליזמים, עם שפע מטורף של הזדמנויות. מצד שני, כל יזם עלול לדרוך על מוקשים מסוגים שונים אם אין לו את הידע הנכון, ולהתרסק למרות שהרעיון שלו הוא בעל פוטנציאל אדיר. קורס יזמות סטארט-אפ של קול סקול מקנה את הכלים הנדרשים לבניית תוכנית עסקית, גיבוש אסטרטגיה מדויקת, הצבת יעדים, ניהול צוות, גיוס משקיעים, הצגת הרעיון ועוד. המשתתפים בקורס נהנים גם מבונוס משמעותי: חברות בקהילת היזמים שמתפתחת סביב Cool School.
אם אתם בעלי אופי יזמי וחלום לכבוש את העולם, קורס אחר שיכול לעזור לכם הוא יזמות או שיווק נדל"ן - עוד תחום שבו אפשר להגיע לתשואות יפות מאוד אבל גם ליפול בגדול, ולכן כדאי קודם כל להשתתף בקורס ממוקד וחד בנושא.

להעשיר את הרוח והנפש

לפעמים הדרך הנכונה למצוא את המסלול הנכון ביותר היא קודם כל להעשיר את הרוח ואת הנפש. בעצם לא לפעמים, אלא תמיד. ולמעשה, גם אם אתם כבר יודעים במה תרצו לעבוד, כדאי לקבל גם כלים מתחומי הרוחניות כדי לעשות את מה שאתם עושים הרבה יותר טוב.
בין הקורסים בקטגוריה הזו: סודות הקבלה - בשיתוף "קבלה לעם" (ידע עתיק שהצליח להישאר רלוונטי במשך אלפי שנים ובמיוחד בעידן הנוכחי), מיינדפולנס בשיתוף מנטורים בעלי שם עולמי (שיטה אולטימטיבית לשיפור הקשב והריכוז, להעלאת מפלס השלווה והתבוננות בהירה יותר בחיים, גם כשהם סוערים), בודהיזם (דת מרתקת שמבוססת על חוקי טבע ומובילה את אדם לשחרר מחייו את הסבל), ועוד.

לקבל כלים פרקטיים לחיים

בבתי הספר לומדים הרבה מקצועות - אבל דווקא את התחום המשמעותי ביותר בחיים של כולנו, כלכלה, מזניחים. סדנת כלכלת בית של קול סקול מתקנת את העוול ומעניקה למשתתפים בה ידע שחוסך המון כסף. בין השאר תוכלו ללמוד איך להתאים את ההכנסות להוצאות בלי לוותר על הנאות חשובות, איך לנהל בחוכמה חיסכון גם במציאות כלכלית לא פשוטה, איך לא לבזבז כסף על מה שאין בו תועלת, ועוד.
עוד קורס מומלץ במיוחד הוא NLP, אחת מהשיטות הפרקטיות ביותר לשינוי החיים. ה-NLP מבוססת על תשומת לב מלאה לכל משפט שאנחנו אומרים. תשומת הלב מייצרת מודעות לאמונות שונות שמנהלות אותנו, ובפרט את אלה שלא באמת משרתות את המטרות האמיתיות שלנו. כלים נוספים בשיטה מסייעים לשנות את אותן אמונות, וכך משתנה גם ההתנהגות שלנו – באופן דרמטי, ולטובה.

2 צפייה בגלריה
הקולקאר של קול סקול (כיתה ניידת)
הקולקאר של קול סקול (כיתה ניידת)
הקולקאר של קול סקול (כיתה ניידת)
(עיצוב: אלעד פרץ)

זה הזמן ללמוד בדרך שאתם אוהבים ואת הנושא שבאמת מושך אתכם

רשימת הקורסים של קול סקול מתעדכנת מעת לעת כדי שתתאים לעולם שמשתנה כל הזמן. אגב, כל תוכניות הלימודים הן חלק ממאגר התוכניות של משרד החינוך, כך שעל כל תעודה של Cool School יש גם חותמת של המשרד (למי שאוהבים תעודות וחתימות. בפועל הכלים שתקבלו בקורסים השונים והיכולות שתפתחו הם הרווח האמיתי מהלימודים, והם גם אלה שיפתחו לכם דלתות למקומות מתגמלים במיוחד).
בקיצור, זה הזמן המושלם להתחיל ללמוד - אבל לעשות את זה בדרך שלכם, באופן חדשני ומלהיב ובתחום שמעניין אתכם וישדרג לכם את החיים באמת.