אני מניח שאם הגעתם לכתבה הזאת, הצלחתי לסקרן אתכם, ובצדק! עולם האנימציה, תלת מימד, המידול ועריכת וידאו צובר שם עצום בשנים האחרונות בשלל תעשיות: הייטק, דיגיטל, פרסום, גיימינג, מציאות רבודה, הדמיות אדריכליות ועוד. ואני חושב שכל מי שחשב על קורס אנימציה במהלך חייו, הולך לגלות בעזרת הכתבה הזאת עולם חדש עליה!

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)

עולם הסדרות והסרטים

אוקיי, זו לא טעות, אבל בישראל קיימים מספר רחב מקומות המייצרים סדרות וסרטים ברחבי העולם, כשהם עובדים בשיתוף פעולה עם דיסני ושאר חברות מאוד מוכרות לשוק. ולדעתי, אנחנו רק בהתחלה, כי בעוד כמה שנים, אנחנו נראה ביקוש עצום לאנימטורים שיוכלו לעבוד במקומות שכאלה, שהשכר שלהם יהיה בהתאם לסט הכישורים שהם יוכלו להעניק לסטודיו בו הם יעבדו.
ואם אתם קצת גיקים כמוני, ומחבבים את העולם של דיסני, מארוול וכו' - תחשבו לאן תוכלו להגיע בעבודה כזאת בתור אנימוטרים, כשתעצבו דמויות שונות, החל מסימבה במלך האריות ועד לגרסת אנימציה של ספיידרמן או באטמן. את עיקר העבודה מבצעים בעזרת התוכנה Maya ו/או ZBrush, שנועדו ליצירה של דמויות בתלת מימד (או ליתר דיוק, פיסולן בתלת מימד). השוק לאט לאט מבין את הצורך באנשי אנימציה מוכשרים, וזוהי בדיוק ההזמנות שלכם להיכנס אל מקום עבודה חדשני, משגשג ובאמת מרתק שתוכלו בכל יום להתפלא מהעבודה שאתם מבצעים!

עריכת וידאו

לא משנה אם מדובר בסרטון תדמית עבור חברה מובילה בשוק, פרסומת שתופיע בכל ערוצי הטלוויזיה (ולא פחות חשוב - תופיע בלי הפסקה בפיד שלנו בפייסבוק וביו-טיוב) או כל סרטון אחר, דרוש עבור כך עורך וידאו מוסמך ואיכותי שיוכל לערוך את הסרטון בצורה הטובה והאיכותית ביותר.
לאחר שעורך וידאו מקבל את הסרטון ה"מוגמר", הוא יודע שהוא צריך לבצע עריכות רבות, בין אם אלו אפקטים ברקע או כל דבר אחר שיגרום לסרטון הזה להרגיש הרבה יותר חי וסקסי. ההבדלים בין סרטונים שעברו עריכה קלה של גרפיקאים לבין סרטונים שנערכו על ידי עורך וידאו מוסמך - הם עצומים! לכן, אנחנו רואים ביקוש בכל משרדי הפרסום השונים, סוכנויות דיגיטל או אפילו בעולם העצמאי, את הדרישה לעורכי וידאו איכותיים.
כל אדם שעובר קורס אנימציה (כזה שהוא איכותי כמובן) יעבור הכשרה על מנת שהוא יוכל להיות גם עורך וידאו במקצועו (אחד שעוסק בתוכנות של אפטר אפקטס ועוד).

הדמיות אדריכליות

אמנם זה תחום שנשמע פחות "מרתק", או לפחות כל מי שמתחיל לימודי אנימציה, אבל הרשו לי לומר שמדובר בתחום חדשני שסוחף עימו עשרות משרדי אדריכלות וקבלני שיפוץ ברחבי הארץ. ובשאר העולם זו כבר תופעה של ממש! במקום לדמיין כיצד דירה או בית חדש יוכלו להיראות, בעזרת הדמייה מספיק איכותית, ניתן יהיה לראות את אותו הבית או הדירה "כמעט" בלייב, אותה הדמיה תהיה כל כך אמיתית ואותנטית, שאנשים יחשבו שבכלל מדובר בתמונה אמיתית ולא בהדמיה שנעשתה בתלת מימד. בזכות ההדמיות הללו, משרדי תיווך, אדריכלות ועוד - מגבירים בקצב מהיר את המכירות שלהם, כשהם מצליחים ליצור שקיפות מלאה בין התוצר הסופי שהם מציעים ללקוחות לבין הויז'ן והרצון שלהם.
גיימינג
הגענו לדובדבן שבקצפת! תחום הגיימינג הפך לכל כך מפורסם בשנים האחרונות, שאין כמעט היום אדם (עד גיל 30) שאין לו לפחות כמה משחקים על המובייל, ובנוסף לכך גם את האנשים שהם "גיימרים בנשמה" שמחזיקים בקונסולה (פלייסטיישן 5 או האקס החדש שעתידים לצאת ממש בקרוב), בעקבות התנופה העצומה של עולם הגיימינג, הביקוש עבור מעצבי שלבים או אנימטורים המעצבים דמויות - רק הולך ועולה.
עיקר עבודתם של אנימטורים (בארץ) היא שני מנועי משחק שונים: Unity ו-Unreal, שכל פלטפורמה נועדה לפיתוח ייחודי משלה, יוניטי עוסקת בעיקר בתחום למשחקי מובייל ואילו אנריל יותר עוסקת בתחום פיתוח משחקים לקונסולת ולמחשב. אין ספק שכל מי שאוהב אנימציה, יוכל לראות את עצמו כ"בונה משחקים" של המחר!