במסגרת כתבות לסיכום שנת 2020 המתקרבת לסיומה ביקשנו לבדוק מה השתנה בתחום הנדל"ן המקומי, לשם כך פנינו אל משרדי התיווך המובילים בערים הגדולות. בכל הנוגע לעיר הרצליה שוחחנו עם דורון כץ, מי שחי ונושם את הנעשה בעיר כבר למעלה מעשור.
קפצנו אל משרד הבוטיק שלו אשר ממוקם ברחוב סוקולוב 29 ,זה מתאפיין במעטפת של One Stop Shop הכוללת ליווי של הלקוחות בכל שלבי טרום עסקה במגעים מול יועצי משכנתות, יועצי מיסים ובנקים, ואף מעניק שירות לאחר חתימה על חוזה מכירה או קנייה של נכס כאשר מתווך בין לקוחותיו ואנשי מקצוע נלווים בהתאם לצורך.

3 צפייה בגלריה
בילו 1
בילו 1
בילו 1
(הדמיה)

על פי נתונים שפורסמו נכון לכתיבת שורות אלו, במהלך שנת 2020 נמכרו בעיר הרצליה כ 1,122 דירות ברחבי העיר כאשר מחיר ממוצע לקנייה עמד על ‏2,579,885 שקלים. בנוסף, מחיר שכירות של דירה עמד על ממוצע של 6,900 שקלים.
הנתונים הללו כלל לא הפתיעו את דורון כץ, מתווך ותיק ומוכר בסביבה, לטענתנו המספרים הללו היו יכולים להיות גבוהים יותר לו אנשים היו נעזרים בתיווך של אנשי מקצוע שינווטו את העסקאות השונות.
"למתווך מקצועי יש את היכולת למקד את כל המשתנים השונים לכדי נקודה אחת ברורה. לצורך הדוגמה, כאשר זוג רוצה לקנות דירה הוא ניצב מול פאזל בו יש חלקים רבים, התפקיד שלי בין היתר הוא לסדר את הפאזל הזה כך שיהיה מסודר ונוח להרכבה. לא פעם מגיעים אלי לקוחות שבזבזו זמן מיותר כאשר ניסו למכור דירה לבדם ואני הייתי שם כדי לעשות סדר בבלאגן".

3 צפייה בגלריה
דורון כץ
דורון כץ
דורון כץ
(צילום: יוהנס פלטן)

כדי להבין לעומק מדוע הנדל"ן בהרצליה מתנהל באופן שונה משאר מקומות בארץ כולל בתקופת הקורונה, כץ פירט עבורנו בהרחבה:
"בכל הנוגע לקורונה, במהלך הסגר אנשים רבים הבינו כי חסר להם משהו בנכס בו הם מתגוררים, אם זו מרפסת, גינה, חדר אחד פחות או מיקום אחר בעיר והחליטו לעשות שינוי בחיים. יש הבדל כאשר נמצאים במקום אחד סגור במשך שבועות רבים, נקודת המבט משתנה לגמרי. ברגע שהסגר הסתיים אנשים החלו לחפש את השינוי והניעו את הגלגלים של עולם הנדל"ן המקומי בצורה חסרת תקדים, יצאו כמו מלוע של תותח. נתון מדהים הוא כי בחלק מהאיזורים עם דגש על הרצליה הירוקה, היו אומנם פחות עסקאות מאשר בחצי השנה הראשונה של 2019, סביב ה 15-20 אחוז פחות, אבל ראינו עלייה של מחירים בסדר גודל של 100 אלף שקל בממוצע וזה בדיוק הרבעון של חודשים אפריל, מאי ויוני לאחר היציאה מהסגר.
בלי קשר לקורונה צריכים להבין, כיום בהרצליה כמעט ואין התחלות של בנייה חדשה. בסופו של דבר שוק הנדל"ן נע בזכות היצע וביקוש, בעוד הביקוש לגור בעיר עולה ההיצע נמוך וזה מוביל לעליית מחירים. לכן גם כאשר קוראים בעיתונים על מגמה של קיפאון או ירידה בנדל"ן ומחירים, מדובר במגמת מאקרו כללית, אבל כאשר מנתחים את המציאות נקודתית, הרצליה שונה לחלוטין".
עוד למדנו כי לפי הוראות העירייה האחרונות בעיר נעצרו כל הבקשות של דיירים, קבלנים ויזמים לביצוע של פרוייקט תמ"א 38 במרכז העיר, כאשר ישנה מחלוקת בכל הנוגע לתשתיות והיערכות לגידול של מספר תושבים באזור זה.
בכל הנוגע לשאר האזורים תפוסת הקרקעות הולכת ונגמרת, בימים אלו בשכונה הירוקה המערבית מסיימים לבנות את מגדלי המגורים האחרונים והפרוייקט העתידי היחידי שעומד כרגע על הפרק הוא פינוי בינוי של שיכון ויצמן, שם אמורים לבנות על כל דירה אחת שלוש דירות חדשות.
בהתחשב בבירוקרטיה המקומית סביר להניח כי יעבור עוד זמן רב עד אשר דברים יתחילו לזוז בשטח.
על עסקה פוטנציאלית כדאית סיפר לנו כץ: "אני בדיוק בשלבי סיום פרוייקט ברחוב בילו 1 בשכונת נווה אמירים, ארבעה בתים פרטיים חדשים בני חמישה חדרים עם שתי יחידות הורים שנבנו בסטנדרט בנייה גבוה. בכל בית ישנם ארבעה כיווני אוויר במיקום שקט בשכונת נווה אמירים. נשאר לי בית אחרון למכירה במחיר אטרקטיבי ביותר בהתחשב באיכות ובמיקום ואני מניח כי זה ייחטף בקרוב מאוד".


לפרטים נוספים על העסקה הזו ועל הנעשה בהיר הרצליה ניתן ליצור קשר עם דורון כץ בטלפון: 050-4914444 https://www.facebook.com/katz.doron1