הנפש שלנו מורכבת מחוויות, גנים, חינוך, סביבה ועוד מגוון רב של אלמנטים. עם זאת, חלק מהאנשים הם רגישים יותר, וגם חוויה שנראית לאחד סתמית, יכולה להיות משמעותית אצל אנשים אחרים ולפתח אצלם חרדות קשות. חרדות יכולות להשפיע גם על ההתנהלות היום יומית הבסיסית ביותר אצל כל אחד מאיתנו, ולמנוע התפתחות רגשית, מקצועית וזוגית, ולכן, יש לבצע טיפול בחרדות באופן ייעודי כדי למצוא את הבעיה הספציפית ולטפל בה באופן הנכון.
2 צפייה בגלריה
טיפול בחרדות
טיפול בחרדות
טיפול בחרדות
(צילום: CANVA)
להתמיד ולקבל תמיכה
כיום יש הרבה אנשי מקצוע שיודעים כיצד לבצע טיפול בחרדות בצורה אפקטיבית. המטפל למעשה מבצע מורכב של הבנת הנפש, איתור הבעיה ומציאת סוג הטיפול הנכון, שיכול להיות קצר, ויכול להיות ארוך מאוד מנגד. לאנשי המקצוע האיכותיים המבצעים טיפול בחרדות יש את הכלים שמסייעים להגיע אל שורש הבעיה, גם אם המטופל לא מסוגל להביע זאת במילים, ואפילו אם מדובר בילד שאינו יודע להביע את עצמו, או אינו מסוגל לתעל את הבעיה שלו. אנשים המבצעים טיפול בחרדות צריכים להיות רגישים, ידעניים, ומקצועיים מאוד אם ברצונם למצוא את הבעיה. דרכי הטיפול הן רבות ומגוונות מאוד, אך לאחר שמתחילים לעבוד, חשוב להתמיד מצד אחד ולקבל את התמיכה המלאה של המשפחה מנגד. רק כך אפשר להבטיח שהטיפול יעבור בצורה טובה ואפקטיבית. התמיכה חייבת להיות גם עקבית ולאורך כל הדרך.
זיהוי החרדה
הנפש של האדם היא סבוכה מאוד, ואין לדעת מה עובר בראשם של אנשים, אפילו אנשים אותם אנחנו מכירים טוב ונפגשים איתם מדי יום. קשה מאוד להבין את הנפש, את הלכות הלב, את האנשים שאנו מתרועעים איתם, את האכזבות והרצונות שלו, ולכן, קשה גם לזהות קשיים אצל מרבית האנשים הסובלים מכך. אנשים רבים נוטים לשקוע בקשיים נפשיים, מועקות וחרדות, ולא תמיד יודעים היכן לבקש עזרה. הרבה אנשים פונים לייעוץ פסיכולוגי או פסיכיאטרי, אך לפעמים התשובה נמצאת במקום ספציפי יותר, כמו טיפול בחרדות באופן מקצועי. טיפול בחרדות איכותי יודע לזהות את הבעיה, לתקשר אותה בצורה נכונה אל המטופל, ולעזור לפתור אותה בסיומו של תהליך.
2 צפייה בגלריה
טיפול בחרדות
טיפול בחרדות
טיפול בחרדות
(צילום: CANVA)
לבודד את החרדה
אנשים הסובלים מהתקפי חרדות יכולים לסבול בצורות שונות במהלך החיים. כל חוויה מטלטלת את החושים ומקשה על ביצוע פעולות שהן פשוטות יחסית. התקפי החרדות יכולות לצוץ משום מקום, ברגע אחד, או להיות עקביות ולאורך כל היום. הפרעות להתנהלות היום יומית בעקבות חרדות זה משהו שאסור לאף אחד לקבל. חשוב לקבל טיפול נכון, ולראות כיצד אפשר לייצר התמודדות נכונה עם החרדות, וגם אם לא להעלים אותן באופן גורף, לגרום להם להפסיק להיות חלק בלתי נפרד מפעולות פשוטות, או כאלו שמפריעות בחיים האישיים והמקצועיים. טיפול בהתקפי חרדה יצליח לבודד את החרדה, ולגרום לה להיות פחות רלוונטית בעיני המתבונן. כאשר מורידים את גובה הלהבות, משיגים יתרון על פני החרדה וההשפעות שלה.
תהליך מורכב ואיכותי
טיפול בחרדות לא מגיע עם הבטחה לאפקט מידי, ולרוב מדובר בתהליך עם שיטות טיפול שונות. כל מטפל מתאים שיטת טיפול אחרת, והדבר החשוב הוא להאמין בתהליך ולהתחבר עם המטפל בצורה טובה, על מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי. תהליכים הנוגעים לנפש כוללים התעמתות עם הנגע הרע, ובמקרה הזה – חרדות, ולכן הם לא תמיד נעימים, אך לפעמים חשוב להיכנס לעובי הקורה על מנת להגיע לתוצאות, ובנושא של טיפול בחרדות הנושא בהחלט עולה מדרגה. מטפל אישי טוב העוסק בחרדות הוא נכס אמיתי ויכול לשנות את החיים של אנשים רבים. לכן, גם אם העניין נראה זניח, וגם אם מדובר בגיל מוקדם, שווה ללכת לטיפול ולהיפטר מהבעיה אחת ולתמיד.