ניסור בטון היא מלאכה מקצועית שצריכה להתבצע על ידי חברה מוסמכת. העבודה אינה פשוטה, ומרכיבה שלל אביזרים מתאימים. כחלק מן העבודה אנו צריכים גם לקחת בחשבון "הפתעות", הפתעות הללו יתורגמו בזמן רב, כל הפתעה תצרוך מאיתנו מחשבה יצירתית וכמות מכובדת של זמן עבודה. אז אתם בטח שואלים – מהם שיטות העבודה להתמודדות עם בטון? אילו שיטות בעצם קיימות לניסור ו\או לחיתוך בטון? במאמר שלפניכם נפרט על הכל.

1 צפייה בגלריה
ניסור וקידוח בטון
ניסור וקידוח בטון
ניסור וקידוח בטון
(צילום: cemento)

מה צריך להכין – אילו כלים נדרשים לעבודה

אחרי הזמנת העבודה, אנו נדרשים לתכנן היטב כיצד ננהל את העבודה, אילו עובדים נרצה להקפיץ לשטח, וגם לתכנן היטב את העבודה על תרשימים מקצועיים וגרפים, ואפילו בתלת ממד. ובעיקר – באילו כלים נרצה להשתמש לעבודה הספציפית, הינה חלק מן הכלים הדרושים לעבודות הניסור הכלליות:
• מסור יהלום, דיסק יהלום, מקדח יהלום.
• מכונת קידוח \ חיתוך.
• מסורים ידניים (בשילוב להבי \ שרשראות \ כבלי יהלום)
לרוב, כאשר אנו צריכים לבצע עבודות בטון נשתמש באביזרים המשלבים יהלום, וזאת במטרה להיות דייקנים בעבודה, וגם בזכות חומר היהלום המצוין. בקיצור – חומר זה, הוא הפתרון בין היחידים להתמודדות עם החוזקה הרבה של הבטון.

בגדול – מהם שיטות הניסור והחיתוך בבטון

לפני תחילת העבודה, יש להכין את הקרקע \ השטח לעבודה הספציפית שנרצה לעשות. כמו כן, רצוי גם להכין את הרכיבים הנלווים שאיתם אנו עומדים להשתמש, דוגמא: עמודי ברזל, עמודי עצים, ועוד. ולאחר שתכננו את השטח, והפקנו לקחים שונים, כעת, באילו שיטות נרצה להשתמש? חשוב להשתמש בשיטה המועדפת והמתאימה ביותר בהתאם לגודלה וזירתה של העבודה.
הינה כמה מהשיטות שבהם אנו משתמשים לצורך חיתוך מקצועי של הבטון:
א. חיתוך יהלום – חיתוך יהלום אפקטיבי מאוד בעשרות מצבים שונים. לרוב, השיטה משומשת רק ע"י חברות מוסמכות של בניה, וגם קבלנים. לחיתוך יהלום ישנם כמה יתרונות טובים, כמו: חיתוך מדויק ומהיר יותר, חוסך בתפעול והחזקת כוח אדם, והחיתוך נעשה ע"י רעש מינימלי לחלוטין, שזה פלוס נוסף לסביבת המגורים הקיימת.
ב. ניסור קירות שהם בטון – לעיתים, אנו נדרשים לחתוך תקרות, עמודים, ואפילו קירות בטון. לשם העבודה נצטרך מכונה גדולה של חיתוך אשר תומכת בלהבי יהלום מסתובבים. הדרך בין היחידות לחתוך בטון בגדלים כאלה הוא רק באמצעות מכונה גדולה. החיתוך יכול להגיע לעומק ועובי של 20-50 ס"מ בקלות.
ג. חיתוך ליבה – חיתוך ליבה למעשה נועדה במטרה לחתוך בבטון אזורים קטנים, ובהם נוכל להכניס צינורות, כבלים, ותעלות לאוורור. לרוב, החיתוך ייעשה באמצעות מקדחות ליבה וייצור פתחים עגולים ומדויקים. בגדול, השיטה משומשת להעברת כבלי נחושת, וליצירת תשתיות ארוכות טווח.
ד. חיתוך כבלים – ישנם כבלים אשר "כוחו של האדם" אינו מספיק. עקב כך, נצטרך למצוא פתרון הולם ויצירתי! הכירו את מכונות חיתוך כבלים: מכונות אלה מחזיקות בכוח מפלצתי שאף אדם לא יוכל להגיע לכך. לרוב, הם מתופעלות ע"י כבל שעטוף ברובו ע"י נקודות יהלום, ובכך מצליחה המכונה להתמודד עם חיתוך כבד ואגרסיבי, גם עם מדובר בכבל חזק במיוחד.
אלה הם ארבעת השיטות שאליהם מכוונים כאשר מעוניינים לחתוך בטון, או אביזר שמשולב בו בטון. למעשה, אלה הם השיטות המומלצות ביותר שנחקרו ע"י קבלנים וחברות בנייה.

מילים אחרונות – למה סמנטו

סמנטו ניסור בטון מתמחה ביסודות הניסור והחיתוך של הבטון שנים רבות, בעלת הסמכה מתאימה לעבודה, ומעניקה שירותי ייעוץ לכל המתעניין. בסמנטו מבינים את החשיבות ומחזיקים בעובדים מוכשרים בלבד. אנו בחברה, מודעים לתהליך, ומשתמשים בכלים המודרניים ביותר. מעוניינים בשירות הנ"ל? חייגו עוד היום 1700-702-750.