"בזיעת אפיך תאכל לחם", "הברז לא מוציא כסף", "כסף לא גדל על עצים", "יש לך חורים בידיים"...
אלו הם מקצת מהמשפטים שאולי שמענו לאורך הילדות ובאופן כזה או אחר צובעים לנו את החיים.
נושא הכסף פופולארי מאוד בתחום המריבות בין בני זוג. אם אחד מכם חסכן והאחר פזרן, תתקשו להסכים על מה שחשוב לקנות ומה נתפס כמותרות.
אולי בחוויית הילדות שלכם לא היה "מספיק כסף" וגדלתם להיות מוטרדים, חסכנים, מאוימים מהנושא. או שלהיפך, גדלתם להיות פזרנים (שזה בעצם אותו הדבר). בכל מקרה, כשאתם מדברים על כסף (רצוי בישיבה השבועית) הביאו את התפיסה שלכם לגביו ואת הרצונות שלכם.
עשו סדר בהוצאות וברצונות.
שימו לב שבדרך כלל, 80% מההכנסה מופנית לטובת 20% מההוצאות ( שכר דירה / משכנתא, ארנונה, תשלומים לגן / בית ספר / כלכלה וכו'). אולי נכון לכם לשים בצד כל חודש X כסף לטובת לימודים / בילוי / חופשה / החלפת סלון / בלת"מ.
אם שניכם עובדים, אולי החליטו שלכל אחד מכם יש נתח שהוא פרטי שלו, אחרי שטיפלתם בכל ההוצאות הקשורות לבית ולילדים.
1 צפייה בגלריה
אפרתה בנור יועצת זוגית
אפרתה בנור יועצת זוגית
אפרתה בנור יועצת זוגית
(צילום: נעה גוטמן)
העניין סביב כסף הוא מפגש בין תפיסות שונות. ברגע ששניכם שמים את הצרכים שלכם ומבינים את הרקע שגדלתם בו, על ההתייחסות שלו לכסף, תוכלו לקרב את ההבנה שלכם זה אל זו.
מחליטים יחד למשל שלא נכנסים / נשארים במינוס או שלוקחים הלוואה על מנת לצאת ממנו. מינוס שהוא די קבוע אומר שבמאמץ לא קשה תוכלו לצאת ממנו ואפילו להתחיל לחסוך ולהנות מהכסף שאתם מרוויחים.
אנחנו עובדים המון שעות. המון. בואו נניח שאנחנו נעדרים מהבית לטובת העבודה כ10 שעות ביום. כולל ביטול זמן ההגעה מהבית לעבודה וחזרה.
בשנה, עובדים בממוצע 2800 שעות. רוב בתי האב לא יושבים ולו שעה אחת על מנת להבין מה עושים, כיצד משכללים / מעריכים מבינים את המשמעות של הכסף וההשפעה שלו על ההתנהלות הזוגית / משפחתית.
שעה בשבוע תעשה לכם סדר ותגרום לכם לדעת, להבין, לקבל החלטה ולנהוג באחריות כלכלית. הידע הזה מחכה שתחשפו אליו.
בימים הקרובים יתפרסם כאן חלק ב' של הכתבה.