בהמשך לחלק הראשון של הכתבה, בואו נברר איך מתמודדים עם לחץ כלכלי?
כמו כל דבר הקשור בזוגיות ובניהול משפחה, אנחנו מדברים על תקשורת. תקשורת טובה, פתוחה ונקייה משיפוט.
לחץ כלכלי עולה כשאנחנו מבינים ש"אין", ש"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", כשאחד מאיתנו מאבד את מקום העבודה, כש"נופלת" עלינו הוצאה לא צפויה (טיפול שיניים למשל) וכו'.
ניהול כלכלי נכון, יכול למנוע מאיתנו את צוואר הבקבוק הזה.
ברגע ששני בני הזוג מסכימים לפקוח עיניים ולהתנהל בבגרות ובאחריות – יראה אור גדול בקצה המנהרה.
מתחילים עם איסוף עובדות. מחליטים לאחוז במושכות ניהול הבית, הזוגיות המשפחה ומגלים פינות סמויות מן העין.
כל העניין הוא להנות מהחיפוש ומהגילויים.
מורידים קובץ אקסל מהרשת, יש לא מעט כאלה וממלאים בו את ההכנסות הקבועות, את ההוצאות הקבועות ואת ההוצאות המשתנות.
לבני זוג / משפחות המתנהלים בעיקר עם כרטיסי אשראי, קל ליצור את המעקב. פותחים את דפי הבנק והאשראי ומרכזים את הנתונים.
מי שמתנהל עם מזומן, אמור לדאוג למעקב יותר הדוק מאחר ויש נטייה לא לשים לב או לדחות את הרישום של ההוצאות.
אחת הדרכים היא לדעת עם כמה מזומן יצאנו בבוקר מהבית ובסוף היום לבדוק מה נשאר.
1 צפייה בגלריה
אפרתה בנור יועצת זוגית
אפרתה בנור יועצת זוגית
אפרתה בנור יועצת זוגית
(צילום: נעה גוטמן)
על מנת שהמעקב יהיה יעיל, אנחנו מערבים את שני בני הזוג לטובת העניין. מחליטים מראש שמשנסים מותניים לצורך ההבנה הכלכלית שלנו ועושים את זה בנחת ובנועם. אני אומרת לך / מסמסת עם כמה כסף יצאת אתה ואתה מסמס לי. כך גם יש מעקב בסלולרי (המלצה חמה להתנהל יחד עם גוגל דוקס / Keep).
רצוי לאסוף נתונים של שנתיים ואפילו שלוש – לקבל מושג ולערוך ממוצע שיכלול בתוכו בלת"מים.
ברגע שריכזנו את הנתונים – האיסוף נעשה עם שתיית יין / בירה או בכל מקרה, באווירה נעימה ומחוייכת.
נפלח את ההוצאות וניצור ממוצע חודשי של כל הוצאה והוצאה.
למשל: כלכלה / ביגוד / הנעלה / חוגים / חופשות / טיפוח / חיות מחמד / רהיטים / מחשב / משק בית / בילויים ומסעדות / מתנות וארועים / בייביסיטר / משיכת מזומן
או ההוצאות הקבועות: משכנתא / שכר דירה / הלוואה / ארנונה / חשמל / מים / גז / מסים / רכב / ביטוחים / חסכונות / חינוך (גנים / בית ספר / אוניברסיטה) / חוגים / טלוויזיה / אינטרנט / טלפון / עמלות / הפרשה לבלת"מ
לאחר הפילוח והממוצע החודשי, כבר יש לנו מושג לאן הולך הכסף שאנחנו עובדים כל כך קשה למענו.
ואז, ראו זה פלא: מצד אחד יש לנו את ההכנסות – גם כאן, ממוצע חודשי ומולו, ההוצאות.
לפני הכל בודקים מאיפה אנחנו מתחילים. האם ההכנסות עולות על ההוצאות, שוות להן או נמוכות.
ברגע שרואים שההוצאות עולות על ההכנסות, מביטים היטב לאן ועל מה אנחנו מוציאים את הכסף ומחליטים איך אפשר לצמצם (טיפ קטנטן: הביטו במזווה שלכם. לרוב בתי האב יש לא מעט כסף ששוכב בארונות בצורת קופסאות שימורים, שקיות אורז ופסטה, חומרי ניקוי ואבקות כביסה) – אין צורך לאגור. מספיק יחידה אחת של אקסטרה. תחשבו על זה).
כל אחד מבני הזוג אומר כיצד הוא יכול לתרום למיגור המינוס.
אולי אפילו תחליטו יחד על השבתת הרכב יומיים בשבוע. להתנהל עם תחבורה ציבורית / ללכת ברגל.
ברגע שנעשים מודעים ומקדישים תשומת לב להתנהלות הכלכלית, אפשר לראות תוצאות כבר בחודש הראשון.

לחלק הראשון של הכתבה: לחצו כאן
לאתר האינטרנט - לחצו כאן
בימים הקרובים יתפרסם כאן חלק שלישי ואחרון לכתבה.