קרדיט למראיינת: אלינור לוגאסי

ספרי לי על עצמך
אני בת 43, גרה ברמת השרון, יש לי 3 ילדים וכלב ממש חמוד. 20 שנה הייתי בתחום מערכות מידע, מאז הצבא, ויש לי תואר במדעי המחשב. לפני 6 שנים השינוי קרא לי. במהלך השנים עשיתי כל מיני קורסים, ולבסוף החלטתי להגשים את חלום ילדותי להיות מדריכת ריקודי עם, וזה מה שאני עושה עד עכשיו בנוסף להרצאות ולאירועים שאני מפיקה בנושא.
איך הכתיבה נכנסה לחייך?
היה איזה רגע פתאומי שהחלטתי שאני רוצה להעביר מסרים - וחשבתי איך אפשר להעביר מסרים לכמה שיותר אנשים? החלטתי לכתוב ספר. סיפור שמעביר כמה שיותר מסרים, גישות לחיים, איך מתייחסים לתרבות שלנו, לחינוך שלנו. איך גדלנו בארץ פעם לעומת היום. המטרה הייתה לכתוב לבני נוער, בדרך עניינית שתמשוך את הקורא, רציתי שהסיפור יהיה קליל והעלילה תרוץ.
2 צפייה בגלריה
פשוט סיפור ישראלי
פשוט סיפור ישראלי
פשוט סיפור ישראלי
(צילום: אורלי גולדשטיין )
איך ההשראה לסיפור הזה הגיעה?
מהתרבות, מלהיות ישראלי, מהעולם של פעם לעומת היום. הבנתי שבארץ חסר כבוד לתרבות, חסר כבוד לאנשים שעמלו כול כך הרבה כדי שאנחנו נהנה ממה שיש. כמו הריקודים, בעבר מישהו עמל מאוד קשה כדי שנרקוד בעברית בצורה חופשית בארצנו, והיום מתייחסים אל זה כמובן מאליו. הרבה דברים כצעירים אנחנו לא יודעים שקרו בארץ שלנו, נושאים שלא לומדים עליהם בבית הספר וההחלטה להוסיף עוד דברים מההיסטוריה משולבת בספר כדי שיכירו אותם ואת ההתפתחות של התרבות הישראלית.
האם נתקלת באתגרים במהלך הכתיבה?
כן. בעיקרון מהרגע שהחלטתי לכתוב התיישבתי כל ערב וכתבתי - הייתה לי משימה. היו לי הפסקות בין לבין אבל בזמן הסגר הראשון הבנתי שאין מקום לתירוצים והתחלתי לכתוב במרץ. כל פעם שכתבתי נתתי לבעלי לקרוא - כדי לדעת מה הוא חושב על הכיוון. ניהלנו במשפחה דיון פתוח והועלו לא מעט הצעות לשיפור, לעיתים הסכמתי ולעיתים סירבתי, לפעמים זה גם היה מאוד מבלבל.
האם יש חלק בספר שהתחברת אליו יותר?
אני חושבת שהסוף, כי הסוף מאוד אופטימי ומלא תקווה. אני חושבת שבתוך חיי היום יום והבעיות, איננו מצליחים לראות את האופטימיות. צריך לדעת ולהכיר שבסוף הכול עובר ושום דבר לא נשאר לנצח, גם אם אנחנו במצב קשה – זה יעבור.
2 צפייה בגלריה
אורלי גולדשטיין  מחברת הספר פשוט סיפור ישראלי
אורלי גולדשטיין  מחברת הספר פשוט סיפור ישראלי
אורלי גולדשטיין מחברת הספר "פשוט סיפור ישראלי"
(צילום: אורלי גולדשטיין )
מה המסר שלך לקוראים? והאם את עובדת על ספר חדש?
"כרגע אני לא עובדת על ספר נוסף. המסר שלי לקוראים הוא לכבד את העבר, אבל להביט אל העתיד.
פשוט סיפור ישראלי הוא רומן מרגש, דרך כתיבה מיוחדת אנחנו נחשפים לסיפור ארצישראלי אותנטי המחבר בין המציאות של היום לתרבות שעלינו לזכור.

"פשוט סיפור ישראלי" – אורלי גולדשטיין
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK