פתאום הבנתי שפורים כמעט כאן. זה היה בשישי שעבר, אמא אחת התרוצצה בין המדפים הפתוחים בקניון, בין תחפושות מפוזרות, חיוורת ומלמלת לעצמה ולמוכר "אני חייבת למצוא כריש במידה 10!"
1 צפייה בגלריה
תוצאה נפלאה ומתגמלת
תוצאה נפלאה ומתגמלת
תוצאה נפלאה ומתגמלת
(צילום: ריאן)
הקורונה, הסינים, פורים, טילים, בחירות, הכל בבלילה מוטרפת. חשבתי שפורים הוא חג נחמד, כזה שאמור להיות הכי רחוק מלחץ ועומס, משפחתי, כשלצד ההשקעה בתחפושות יש גם שעדיין משמרים גם את ההשקעה במשלוחי מנות אמיתיים, כאלה שמכינים בבית ולא חבילות מוכנות בצבעים מוזגמים.
ואם כבר הפלגתי במחשבות על משלוחי מנות, הרהרתי שהגיעה זמנה של ריבת קלמנטינות, שמתרוצצת לי בראש כבר הרבה זמן. נזכרתי בריבות של סבתא, אמא של אמא שלי, שהגיעה מטורקיה וידעה לרקוח ריבות לתפארת. השבוע המתכון הוא בהשראתה, מרמלדת קלמנטינות, מתכון פשוט להכנה אבל גם כזה שדורש תשומת לב. חייבים להיות צמודים לתהליך כמעט לכל אורכו. לטעמי התוצאה נפלאה ומתגמלת וצנצנת או קערית נאה הן משלוח מפואר ונאה לפורים הקרב.

מרמלדת קלמנטינות

12-11 קלמטינות יפות ורעננות מלאות מיץ (כמובן עדיף מהזן ללא גרעינים וקליפה לא עבה)
קילו סוכר
2 שקיות סוכר וניל או כפית תמצית וניל משובחת
2 כוסות מים
4-3 מסמרי ציפורן
5-4 תרמילי הל
חופן אגוזי מלך קלופים חצויים
מיץ מחצי לימון
אופן ההכנה:
שוטפים היטב את הקלמנטינות בספוגית כדי להסיר את ציפוי הדונג.
ממלאים סיר רחב במים רותחים, מעבירים את הקלמנטינות לכמה דקות של רתיחה עדינה תוך כדי ערבוב, מוודאים שהמים עוטפים את הפרי מכל הכיוונים, מסננים ומחליפים מים. חוזרים שוב על הפעולה הזאת כדי לשחרר את המרירות מהקליפה. מעבירים את הפרי למסננת ומצננים.
מסירים בעזרת סכין חדה את החלק העליון של הפרי ובעדינות דוחפים במרכזו שני חצאי אגוז מלך (אפשר פקאן או שקד במקום).
שוטפים את הסיר ומערבבים את המים עם הסוכר והסוכר וניל, מביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב עד להמסת הסוכר וקבלת נוזל צלול.
מוסיפים את הפרי עם הפתח והאגוזים כלפי מעלה, מביאים לרתיחה, מוסיפים את התבלינים וממשיכים עוד כשעה, וכל הזמן דואגים לצקת מהנוזל על הפרי. אם יש קצף כדאי להסיר בעדינות כדי לקבל נוזל צלול.
מוסיפים את מיץ הלימון וממשיכים עוד כ־20 דקות עד חצי שעה או עד שהפרי רך והנוזל מסמיך, כל אחד לפי טעמו. אני אוהב שהנוזל לא סמיך מדי. בודקים על ידי יציקת מעט מהנוזל על צלחת קרה ומרגישים את הצמיגות.
מצננים ומעבירים לצנצנת זכוכית מעוקרת, שומרים במקום קריר או במקרר. נפלא כקינוח, על גלידות, או כחומר גלם לרטבים ועוגות, וגם כריבה מפנקת על טוסט שחום וריחני.