1 צפייה בגלריה
(צילום: אסף פרידמן)
(צילום: אסף פרידמן)
(צילום: אסף פרידמן)
עמי ניסנוב, חבר מועצת העיר הרצליה לשעבר, הודיע השבוע כי יתמודד על ראשות העירייה בבחירות הבאות. ניסנוב הוא הראשון שמכריז על התמודדותו לבחירות לרשויות המקומיות, שצפויות להיערך באקטובר 2018.
ניסנוב (71), נשוי ואב לשלושה, איש נדל"ן בעברו, שימש כחבר מועצת עיר בהרצליה בשנות ה-80, אז החזיק בתיק החופים והיה חבר בוועדת המכרזים של העירייה.
ניסנוב נולד בהרצליה, בן למשפחה מראשוני העיר. הוא התמודד בבחירות לראשות העירייה בשנת 2008, אך פרש בהמשך מהמירוץ, לטענתו, מסיבות בריאותיות. במהלך השנים האחרונות, הוא יצא נגד התנהלות העירייה הנוכחית והעומד בראשה, משה פדלון, בנושאים שונים.
מדוע אתה רוצה לחזור לפוליטיקה ומדוע החלטת לרוץ לראשות העירייה?
"כאדם שנולד, גדל וחונך בעיר, אני חושב שהעיר לא נבנית, אלא נהרסת. קיימות תוכניות בנייה גרנדיוזיות לעיר, אך אין מענה לבעיות התחבורה הקשות שקיימות כבר כיום. כך למשל, במתחם התחנה המרכזית הישנה אושרו מאות יחידות דיור, שכוללות את המתחם המיועד לפינוי-בינוי ברמב"ם, ללא פתרון תחבורתי. דוגמה נוספת היא התוכנית לבניית מאות יחידות דיור במקום אולפני ההסרטה בעיר. לא יכול להיות שכל התוכניות הללו אושרו, כאשר כבר כיום יש בעיות תחבורה קשות בעיר, אין יציאות מסודרות והתושבים צריכים לעמוד בפקקים ביציאה משכונת הרצליה ב', למשל. אני גם נגד הבנייה בשטחי תעש שגובלים בשטח הרצליה, נגד הבנייה בצפון נוף ים, נגד הבנייה בשטח אפולוניה ונגד זו שבשטח שדה התעופה. אני גם מתנגד לתוכנית המתאר החדשה של העיר".
נושא נוסף על סדר יומו של ניסנוב הוא המחסור בדירות מוזלות לצעירי העיר. "דירה לא צריכה לעלות יותר מ-850 אלף שקל לתושב הרצליה. זו עלות הבנייה של דירת ארבעה חדרים, וכל תושב העיר זכאי לקבל דירה על הקרקעות של המדינה ושל העירייה, ולא דירות ב'מחיר למשתכן' ודירות בשכירות עם ערבויות מפה עד לירח", הוא אומר.
ניסנוב מוסיף, כי חשוב לו להביא לשיפור השירות של העירייה לתושב, כמו גם שינוי שנדרש לטענתו באגפים השונים של העירייה. לדבריו, יש צורך בשינוי שיטת המכרזים בעיר, בשינוי תנאי ההעסקה של עובדי העירייה ובהקפדה על דין שווה לכלל האזרחים.
"לי חשובים ילדי הרצליה, החינוך, התרבות, וקידום מקומות בילוי תרבותיים לילדים", הוא אומר. "בתי הספר חייבים לתת לפחות אחת לשבוע שיעור בערכים. מרגיז אותי, למשל, כשאני רואה ילדים שמשליכים אשפה ברחוב. בנוסף, אין כבישים ראויים בעיר, אין מדרכות כמו שצריך, ה'הפקרות חוגגת', וכל העיר פקוקה. השלטון הנוכחי חייב ללכת כמה שיותר מהר".