מאז שנוסדה ב-1980 על ידי הכוריאוגרף והמנהל האמנותי מוזס פנדלטון מבכירי הבמאים והכוריאוגרפים בארה"ב, להקת המחול מומיקס אינה פוסקת להפתיע ולחדש.
במיוחד לאירועי שנת ה-40 יצרה הלהקה את VIVA MOMIX – מופע חדש שנוצר ממקבץ מרהיב מרפרטואר יצירותיה האייקוניות של הלהקה, בתוספת יצירות גאוניות חדשות מאת פנדלטון. המופע הכולל בתוכו את כל המרכיבים המאפיינים את "מומיקס" ולוקח את הקהל למסע חושני לתוך עולמו הסוריאליסטי של פנדלטון המשלב הומור שמותח את גבולות התנועה, מחול, תיאטרון פיזי, קרקס, אתלטיקה אשליה ודמיון – בביצועם של הרקדנים הווירטואוזיים שקוראים תגר על חוק המשיכה.
1 צפייה בגלריה
VIVA MOMIX. Photo: John Kane
VIVA MOMIX. Photo: John Kane
VIVA MOMIX. Photo: John Kane
"מומיקס", נודעת בעולם בזכות מופעיה היצירתיים המרהיבים. בנוסף לסיורי ההופעות הבינלאומיים שלה מופיעה הלהקה בקולנוע ובטלוויזיה, ולאחרונה בטקס ה-67 של חלוקת פרסי גלובוס הזהב.
מוזס פנדלטון הוא אחד הכוריאוגרפים והבמאים הפופולאריים והחדשניים בארה"ב ב-40 השנים האחרונות. ב-1971 שימש כאחד ממייסדי תיאטרון המחול פורץ הדרך "פילובולוס", וב-1980 הקים את "מומיקס". הוא מרבה לעבוד בקולנוע, בטלוויזיה ובאופרה ויוצר כוריאוגרפיות ללהקות בלט ואירועים מיוחדים. פנדלטון הוא גם צלם פעיל שתמונותיו הוצגו בתערוכות ברומא, מילנו, פירנצה ואספן.
VIVA MOMIKS. היכל אמנויות הבמה הרצליה 19-23.11.19. תיאטרון ירושלים 25.11.19. אודיטוריום חיפה 26.11.19. המשכן לאמנויות הבמה באר שבע 27.11.19. המשכן לאמנויות אשדוד 28.11.19.