משכן האמנים הרצליה ייפתח בסוף השבוע הקרוב את התערוכה "הילוך מקרי", תערוכת יחיד של אמנית הניו מדיה ליאת סגל, המשלבת בעבודותיה אמנות וטכנולוגיה תוך שהיא חוקרת את האופן שבו טכנולוגיה ומדע משפיעים על הזהות האישית שלנו, תקשורת אישית, זיכרון ובחירות אינטימיות.
2 צפייה בגלריה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
בתערוכה החדשה עוסקת סגל בשאלות של דטרמיניזם מול חופש בחירה, מקריות ואקראיות לעומת חוקיות קשיחה. סגל מציבה מכונה המתפרשת על כל שטח הגלריה ונחלקת לשלושה חלקים: מכונה מטילה מטבע פעם אחר פעם, קונוס גדול שעשוי מ 1165 רצועות שחורות היוצאות מהקיר ומאות כוסות מים מלאות למחציתן.
סגל, אמנית שמגיעה משדה מדעי המחשב והביולוגיה, מתרגמת מידע ומערכות מורכבות לכדי חללים פיזיים. היא עוסקת בשאלות קיום בעידן נְתוּנֵי עָתֵק על ידי הגשמתם בחומר. וכאשר המידע מוגשם, כאשר אנו יכולים לעמוד לידו, לבחון אותו, אנו יכולים ללמוד משהו על הזהות העצמית שלנו, על רצון חופשי ועל בחירה בזמן הזה.
2 צפייה בגלריה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
ליאת סגל, מתוך התערוכה
בעבודותיה, סגל מנסה לשלוט בבלתי נשלט, לאלף את השרירותי, להכיל את המורכב יתר על המידה. היא מודעת היטב לחוסר האפשרות של הדבר, אך ממשיכה בשלה. ולמה לא? הידיעה שדבר כלשהו הוא בלתי אפשרי מעולם לא מנעה מאתנו לרצות בו. הרצון הזה הוא חומר גלם, הוא אסון והוא חיים.
"הילוך מקרי", פתיחה: 12.1 שעה 20:00, נעילה: 2.3. משכן האמנים - יודפת 7, הרצליה. שעות פתיחה: ב,ד 11:00-15:00; ג,ה 15:30-18:30; שבת 10:00-13:00. הכניסה חופשית.