למופע של יונתן ברק הגעתי בגלל שבחודש האחרון הבן שלי שר ללא הפסקה "זה טעים ומתוק, זה מתוק וזה גם טעים". כשביקשתי הסבר לשיר המוזר והקצר, הוא ענה "תחפש ביוטיוב טעים ומתוק" וחזר לשחק פורטנייט. אז חיפשתי וגיליתי שיונתן ברק העלה לפני כחודש את המופע הקודם שלו, באורך מלא, של שעה וחצי. המופע המצחיק והגס להפליא, כולל בין היתר קטע היסטרי של שיר קצר וקליט ("זה טעים ומתוק") שאותו ברק שר לדונאטס באמסטרדם, לאחר ביקור ב"קופי שופ".
יותר מ-650 אלף איש צפו במופע הזה ביוטיוב והנתון הזה מרשים לא רק בגלל המספר הגבוה של הצפיות, אלא בגלל שעד היום, אף סטנדאפיסט בארץ לא העלה לרשת מופע שלם, באיכות צפייה גבוהה, ללא עריכות או פרסומות. למען האמת, זו לא הפעם הראשונה שברק עושה את זה - לפני כחצי שנה הוא העלה את המופע שלו מ-2016 ("הדבר האמיתי") ועד כה צפו בזה קרוב ל-400 אלף איש.
1 צפייה בגלריה
יונתן ברק. צילום: טל גבעוני
יונתן ברק. צילום: טל גבעוני
יונתן ברק. צילום: טל גבעוני
ועכשיו מההתחלה - ברק בן ה-35 התחיל את הקריירה שלו כנער שניסה את מזלו בערבי "במה פתוחה" בקאמל קומדי קלאב. למרות שלאורך השנים הוא הרבה להופיע על הבמה, בטלוויזיה ("מחוץ לחוק") וכתב לתוכניות סאטירה (לדוגמה היכל התרבות ומשחק מכור), הפרסום הגדול שלו הושג בשנה האחרונה. לא, זה לא בגלל שהוא התחתן לפני חצי שנה עם הסטנדאפיסטית נועה מנור, אלא בגלל ההחלטה להעלות את ההופעות שלו ליוטיוב. בזמן שבו אמנים מבקשים לא לצלם אותם בהופעה וכשזה לא עוזר הם גם מתחילים לצעוק, ברק הלך לכיוון הפוך לחלוטין. הוא נותן לך להתנסות בצפייה ביטיוב בשתי הופעות שלימות. רק אם אתה מרוצה מהתוכן ויודע מה סוג ההומור שהוא עומד לספק לך, אתה ידע אם שווה לך לשלם על ההופעה החדשה ששמה "חומרים חדשים".
במקרה ותהיתם, ההופעה מצחיקה בצורה מרשימה במיוחד ומתחילה בכך שברק מתנצל על כך שהוא לא יבצע את "זה טעים ומתוק". לדבריו, "זה נתקע לי בראש, עכשיו זה תקוע בראש שלכם, אז אין היגיון להמשיך עם השיר הזה". כמובן שהקהל מגיב על ההצהרה בשאגות צחוק ובמחיאות כפיים סוערות. ברק גם שואל בתחילת המופע האם יש בני נוער באולם. כשמתברר שהתשובה חיובית, הוא אומר שזו לא הופעה לבני נוער, אין לו מושג למה הם באו ושזה באמת לא חומר שמתאים להם. כמובן שגם זה מצחיק מאוד.
גם המופע החדש, כמו המופעים הקודמים, לא בנוי מ"וואן-ליינרים", כלומר בדיחות קצרות שמתחברות אחת לשנייה בשרשרת. ברק הוא למעשה אמן-סיפור. הוא מתאר אפיזודות מהחיים שלו, שכוללות פרטים שגורמים לקהל לצחוק שוב ושוב ושוב. הפעם הוא מספר בין היתר על ההופעה שלו ב"יומני החופש הגדול" של ערוץ דיסני, על אמו הזמרת רותי הולצמן ("משלישיית שוקולד מנטה מסטיק"), שעזבה אותו בחנוכה כדי ללכת להופיע. הוא מספר גם על אבא שלו, ד"ר שמעון ברק, שכיכב גם במופע הקודם כמי שניסה ללא הצלחה, לגרום לבנו להיגמל מעישון בכלל ומעישון צמחים מרחיבי תודעה. הפעם האבא זוכה לתהילה בזכות במקרה בו הוא התעקש לקחת את בנו לרכב, בדרך קיצור, שכלה מעבר בחדר המתים של בית החולים (מה זאת אומרת איך אני יודע שזה נכון, בדקתי את זה ישירות מול המקור אחרי ההופעה).
אגב, למרות שברק לא מבסס את המופע שלו על לעג לעדות או חיקויים, יש במופע מספר קטעים מוצלחים מאוד שבהם הוא מחקה מספר סטנדאפיסטים שאותם הוא מכיר היטב, ובהם אדיר מילא, ישראל קטורזה, רועי לוי ואחרים. מאחר והקהל שצופה בסטנדאפ, הוא לרוב כזה שצופה בעוד אמנים, ההתלהבות שלהם מהחיקויים היתה עצומה.
בשורה התחתונה: המופע מומלץ ביותר, אבל קחו בחשבון שבחלק הזמן ברק משתמש בשפה בוטה בהרבה מהסרטון המפורסם על החפץ שהוא בבית של סבתא שלו.
לרשימת ההופעות של יונתן ברק לחצו כאן.