בשובבות ובהומור מתאר האמן יוסי למל את הנגיף COVID- 19 בתור "סתם עוד מחלה קטלנית ומשעממת". למל, מאסטר בכרזות ובעיצוב גרפי, מציף אותנו בדימויים יצירתיים המתייחסים אל נגיף הקורונה, אותם הכין לאורך תקופת ההסגר הגלובלי, כמעט על בסיס יומי. דימויים ישירים, עוצמתיים ומלאי דמיון, הופיעו מדי יום עד ליצירת פסיפס עיצובי מרתק. לסדרת הכרזות קו עיצובי ברור ופלטה ספציפית והיא נועדה לצפייה באינטרנט אך על פי פורמט דפוס של כרזה מסורתית (70*100 ס"מ).

המסע לפנדמיההמסע לפנדמיה
המסע לפנדמיה
(עיצוב: יוסי למל)

המסע לפנדמיההמסע לפנדמיה
המסע לפנדמיה
(עיצוב: יוסי למל)

קראו עוד:
יוסי למל הוא מעצב ותיק ופעיל זה עשרות שנים כמו גם אקטיביסט חברתי. תרומתו לעיצוב הדיון הציבורי ומעורבותו החברתית חשובים ומוערכים ביותר.
התערוכה הדיגיטלית נוצרה באמצעים חדשניים, במהלכם הגלריה, הממוקמת ב-HIT, מכון טכנולוגי חולון הועתקה בשלמותה למרחב הדיגיטלי בעזרת פוטוגרמטריה - טכניקה המאפשרת ליצור תלת־ממד דרך צילום. את התערוכה יצרו סמדר צוק ועופר גץ אשר השתמשו בטכניקת מיפוי חדשנית ובכך מקדימה גלריה ויטרינה מוזיאונים וגלריות אחרות בעולם כולו. המבקרים בתערוכה נכנסים לחלל הגלריה אשר מעוצב ביחס של 1:1, כלומר התחושה היא של ביקור ממשי בחלל.
"מדובר בטכניקה הנפוצה בתחום המפות ובצילום אווירי, אותה אנו רותמים למען האמנות. בתקופה שבה מוזיאונים וגלריות נסגרים לציבור, אנו שואפים להרחיב את הפעילות שלהם למרחב הדיגיטלי ולאפשר חווית ביקור וצפייה הקרובה ככל הניתן למציאות", מסבירה סמדר צוק.

המסע לפנדמיההמסע לפנדמיה
המסע לפנדמיה
(עיצוב: יוסי למל)

הטכניקה הזו מייצרת לעבודות סביבה אמנותית ראויה שאינה נמצאת למשל ברשתות החברתיות. גלריה ויטרינה מקדימה גלריות מכובדות וחשובות בעולם בכך שהיא מאפשרת ראשית יחס בין עבודה לחלל ושנית יחס בין העבודות לבין עצמן, דבר שהוא אלמנט מפתח בתערוכה של למל המתאפיינת בעשייה סדרתית.
האיכויות של המקום הספציפי אינם הולכים לאיבוד במעבר לדיגיטל. בעוד במקרים רבים גלריות וירטואליות הן חללים דמיוניים ואינן מיוחסות למקום פיזי מוכר, כאן מדובר בחלל הספציפי ובליווי ההדוק של גלריה ויטרינה.
לכניסה לתערוכה לחצו כאן.