רשות הטבע והגנים פותחת כ-20 גנים לאומיים ושמורות טבע לציבור המטיילים בתיאום עם משרד התיירות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.
האתרים נפתחו תוך יישום התכנית ואופן הפעלת האתרים שגובשו על ידי רשות הטבע והגנים על מנת להבטיח טיול מהנה ובטוח לציבור המטיילים בהתאם להוראות משרד הבריאות לשגרת היציאה מחוץ לבית בצל הקורונה. במסגרת זאת, מוגדרות מכסות מבקרים בזמן נתון לכל אתר ומשך הביקור מוגבל בהתאם למאפייניו, על מנת לאפשר לכמה שיותר מטיילים להיכנס לאתר בכל יום בכפוף להגבלות. בנוסף המטיילים יידרשו להירשם מראש לכניסה לאתרים באמצעות אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים לפי ימים ושעות על מנת להימנע מעומסי מטיילים בלתי צפויים.
1 צפייה בגלריה
סימני אביב, עמק החולה
סימני אביב, עמק החולה
סימני אביב, עמק החולה
(צילום: דב גרינבלט)
הגנים הלאומיים: מעיין חרוד, קיסריה, ירקון תל אפק, מקורות הירקון, אפולוניה, בית גוברין, הרודיון, הקסטל, עתיקות עין גדי, מצדה (לרבות חיזיון), פארק הבשור
ושמורות הטבע: בניאס, נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, עין אפק, החולה, נחל תנינים, עיינות צוקים, עין גדי ומצוק הצינים.
יישום התוכנית יהיה הדרגתי והרחבתה מעבר ל-20 האתרים הראשונים שנפתחים עתה, תיבחן בהתאם לנעשה בשטח. חניוני לילה ייפתחו מהיום, חמישי 7.5.20, את רשימת החניונים תוכלו למצוא באתר רשות הטבע והגנים.
בשלב זה לא יפתחו אתרי רחצה עם מציל, לרבות חופי רחצה, עד לאישור משרד הבריאות. כן תתאפשר הליכה במים רדודים בנחלים זורמים, בהם מותרת הליכה, אך ללא רחצה במים.
בתוך כך יושם דגש ברשות הטבע והגנים על ההנחיות למטיילים וההיערכויות הבאות בכל אחד מהאתרים שייפתחו בהתאם להנחיות משרד הבריאות:
• עטיית מסכות במקומות הנדרשים
• שמירה על היגיינה אישית ושטיפת ידיים תכופה תוך הצבת עמדות חיטוי ידיים
• שמירה על מרחק נדרש ומניעת התקהלויות
• הגברת תדירות ניקיון חדרי השירותים על ידי צוותי האתר
• הצבת מחיצות בעמדות קבלת קהל
• חלוקת צמידי זיהוי צבע למבקרים
• מדידת חום בכניסה לאתר

ברשות הטבע והגנים מבקשים מציבור המטיילים להקפיד גם על כללי שמירת טבע וניקיון באתרים כדי שניתן יהיה ליהנות מהטבע ומבעלי החיים שפרחו בתקופת הקורונה ובכלל. כחלק מזה חשוב לשמור על ההליכה בשבילים מסומנים, לטייל בשעות היום ולהשאיר את שעות הלילה לפעילות חיות הבר ולנהוג בזהירות בכבישים בדרך אל האתרים כיוון שחיות הבר התרגלו לתנועה פחותה של כלי רכב בכבישים. בנוסף להימנע משימוש בכלים חד פעמי ולדאוג לפנות את האשפה בסיום הביקור לפח.