"אני כבר שישה ימים מחכה לתוצאות, כל פעם אני מתקשר ומעבירים אותי מאחד לשני. אף אחד לא לוקח אחריות, בין אם זה מד"א או הרופא המחוזי", אומר עמית אמיר. עמית, תלמיד בבינתחומי, השתתף במסיבת פורים שבה נכח חולה קורונה. בעקבות אותה המסיבה, נכנסו כל 1,500 החוגגים לבידוד.
1 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
"מעבירים אותי מאחד לשני"
(צילום: shutterstock)
"הייתי בבידוד מאז שפרסמו את ההודעה על חולה הקורונה שנכח במסיבה, ויומיים-שלושה לאחר מכן התחלתי להרגיש תסמינים. על אף שאין לי חום ואני ממשיך לעבוד ולתפקד מהבית - אני משתעל, יש לי כאב גרון וגרון יבש. התקשרתי למד"א והם מיד שלחו לי בדיקת קורונה כי הם הבינו שהייתי בסביבת החולה".
במסגרת עבודתו, נחשף עמית להרבה אנשים מבלי לדעת שיש סיכוי שהנגיף מכונן בגופו. ברגע שבו נאמר לו כי חולה קורונה נכח בקרבתו, נכנס עמית לבידוד באופן מיידי. חשוב לזכור שעד 14 ימים יכולים לחלוף בין רגע ההדבקות בנגיף, ועד להתפרצותו. "אני בבידוד כמובן - אבל אני לא מבין איך זה מתקדם מפה. כל אחד מפיל אחריות על הגורם השני. בהרגשה הכללית אני בסדר, אבל חוסר הוודאות שאני נמצא בה בעייתית. אני עוד יומיים אמור לסיים את הבידוד - ולא מקבל תשובה מספקת על מה תוצאות הבדיקה ואיפה היא עומדת. אני מבין את המצב הרגיש ואת הלחץ, ויכול להיות שהבדיקה נפלה בין הכיסאות - אבל תשלחו בדיקה חדשה".
ביום שלישי השבוע היה אמור עמית לסיים את הבידוד - אבל נכון ליום ראשון, ועל אף שעברו שישה ימים מיום הבדיקה - הוא טרם יודע אם הוא נשא קורונה. "הרבה חברים שעשו את הבדיקות יום יומיים אחרי כבר קיבלו תשובות. אני גר כאן בבית עם אנשים מבוגרים, ורוצה לצאת ולהתאוורר בסוף הבידוד. פעלתי לפי כל הנהלים ואני מכבד, אבל אני מרגיש חוסר אחריות לצאת מהבידוד בלי תשובה ברורה".