השבוע ציינו ברחבי הארץ את יום המשפחה. מחקר חדש של פלטפורמת המתנות BUYME חושף אילו מתנות אנחנו הכי נהנים להעניק לבנות ובני המשפחה? כמה אנחנו באמת משקיעים במתנות האלה? באיזו עיר ייתנו את המתנות בסכום הגבוה ביותר? ומיהו בן המשפחה הכי פופולארי?
1 צפייה בגלריה
כדאי לקבל מתנה בהרצליה
כדאי לקבל מתנה בהרצליה
כדאי לקבל מתנה בהרצליה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
לאורך השנים גדל השווי הממוצע של מתנת יום המשפחה בכ-15%. מנתוני BUYME עולה כי בעוד שבשנת 2016 שווי המתנה הממוצע עמד על 252 שקל בלבד, השנה הממוצע כבר נושק ל-300 שקל בממוצע למתנה.

מארחים קרובי משפחה מהרצליה? כנראה שתקבלו מתנה ממש מפנקת

מפילוח הנתונים עולה כי העיר בה משקיעים את הסכום הגבוה ביותר בישראל למתנת יום המשפחה היא הרצליה, בה שווי מתנת יום המשפחה תעלה בממוצע 342 שקל. במקום השני תל אביב עם השקעה ממוצעת של 313 שקל למתנה; צמודה אליה במקום השלישי פתח תקווה עם 312 שקל; אחריהן חיפה עם 291 שקל; ירושלים עם 282 שקל; ובמקום האחרון מבין הערים שנדגמו, באר שבע עם השקעה ממוצעת של 269 שקל למתנת יום המשפחה.
עוד מעניין לראות כי אם בעבר המתנות הפופולריות היו אישיות וממוענות לבן משפחה מסוים, ב-2020 ההעדפה היא למתנות קולקטיביות הכוללות מספר בני משפחה. למעשה, בשנים 2016-2017 המתנה הפופולארית ביותר הייתה ממוקדת אופנה וסטייל ומאז 2018 ועד היום ניכרת מגמה של ביקוש גובר לחוויות קולינאריות, בין אם מדובר בארוחה משפחתית במסעדות שף ובין אם מדובר בבראנצ'ים בבתי קפה – העיקר ליהנות מהביחד ולצבור עוד חוויות וזיכרונות משותפים.
על פי נתוני BUYME נראה שכ-39% ממתנות יום המשפחה מוענקות לאמא; 25% מהמתנות מוענקות לאב; סבא וסבתא ביחד כ-30% ואחים ואחיות עומדים על 6%.
לא רק סעודות משפחתיות וחוויות קולינאריות משותפות, מתנות יום המשפחה הפופולארית בקרב הישראלים כוללות בעיקר פעילויות מחוץ לבית שכיף ליהנות מהן עם האנשים האהובים עלינו ביותר. בין האטרקציות המשפחתיות ב-2020 ניתן למצוא כרטיסים להצגות, הופעות ואירועי תרבות, כמו גם סדנאות ממגוון סוגים – החל בסדנת שוקולד, עבור בסדנה להכנת גלידה או קונדיטוריה וכלה בסיורי יקבים ושווקים ברחבי הארץ. מתנות פופולאריות נוספות הן ימי כיף מרגיעים בבתי מלון וספא ולבסוף, יום שופינג מהנה בחנויות האופנה המובילות.