כדי לשמוע יותר על מגמת שוק המתנות לחגים, שוחחנו עם עופר שמחי, מנכ"ל "הפי גיפט" מ"קבוצת קשרים פלוס" ושמענו ממנו על העדפות העובדים, המעסיקים ועל ההזדמנויות החדשות ביותר. "הסגרים שאפיינו את השנה האחרונה הובילו לכך שיותר עובדים העדיפו כרטיס מתנה עם אפשרות לרכישה אונליין. הסגרים אמנם מאחורינו, אך העובדים רוצים להמשיך ליהנות מקניה נוחה וכרטיס שמשלב בין קניה דיגיטלית לבין מימוש בחנויות".
העתיד נמצא בכרטיסים הגלובליים
עוד מגמה ברורה שהחלה אמנם לפני הקורונה, אך התעצמה במהלכה היא העדפה של כרטיס גלובלי. היום כולם מחוברים לכולם ואין כל סיבה שלא ליהנות משובר מתנה למימוש בחנויות בינלאומיות לצד אלו הישראליות. "זהו שינוי בדפוס המקובל. היום מרבית החברות מעדיפות כרטיס גלובלי או כרטיס עם מינוף גבוה על פני זיכוי ברשתות מזון בסכום נמוך" מסביר שמחי.
בחברת "הפי גיפט" מקבוצת "קשרים פלוס" בחנו את נושא המתנות והעדפותיהם של מנהלי ומנהלות משאבי אנוש ורווחה במעל 70 ארגונים וחברות. "כששאלנו עד כמה שוברי מתנות המשלב בין רכישה באתרים וחנויות בארץ לבין אתרי סחר בחו"ל, התשובה הייתה ברורה וכי מדובר בכרטיס אטרקטיבי מאד. עוד גילינו כי ישנה העדפה כרטיס גלובלי, על אף שאין עליו הנחה וזאת בתנאי שניתן להשתמש בו גם במסעדות, רשתות, אתרי אינטרנט ולבצע רכישה פיזית לצד הזמנה אונליין".
הייחודיות של ישראל בשוק המתנות לחגים
ישראל אינה המדינה היחידה בה ניתנות מתנות מיוחדות לעובדים, אך היא מובילה בתחום הגיפט קארד. תחום זה התחיל לפני כ-50 שנה עם מתנות צנועות לבית, אך הוא התפתח והיום הסטנדרט גבוה. היום גם המעסיקים וגם העובדים מחפשים אחר מגוון אפשרויות מתוך עולמות שונים. בחלק ממקומות העבודה העובדים מקבלים מתנות לא רק בחגים אלא גם לכבוד יום הולדת או אירוע מיוחד.
"בחגים, תקציב המתנה גדול יותר וחברות כמו חברות ההייטק אשר נלחמות על הכישרונות הכי מבוקשים, מעוניינות להציע מתנות מיוחדות. אפשר לראות מגמה ברורה של מתן גיפט קארד גלובלי ופיזי, שמשמש כמו כרטיס אשראי. הכרטיס מתאים למימוש בחנויות בארץ ובאתרים מובילים בחו"ל.
בנוסף, העובדים יכולים לקחת אותו איתם כשהם יוצאים לחופש בחו"ל ולהשתמש בו ככרטיס אשראי במקומות מובילים. הכרטיס מתאים למגוון רחב של שימושים והעובדים נהנים ממגוון אפשרויות מימוש ובחירת מתנה שמתאימה בדיוק לאופי ולסגנון החיים שלהם" מספר שמחי.
המתנה המושלמת שכל העובדים אוהבים
החיפוש אחר המתנה שכל העובדים ייהנו ממנה עלול להוביל למבוי סתום. הרצון של המעסיקים להציע את המתנה שהעובדים הכי ייהנו ממנה הוביל לפיתוח של "הפי גיפט" מבית "קשרים פלוס" אותו ניתן לממש גם בחברות וחנויות מובילות בארץ וגם באתרי סחר בינלאומיים.
"ישנו רגע מיוחד בעת מסירת המתנה ולכן אנו מאפשרים למעסיקים להחליט האם הם רוצים לשלוח שובר דיגיטלי או למסור כרטיס פיזי שמודפס על גבי נייר, ללא שימוש בפלסטיק". הפתרון נמצא והעובדים יכולים ליהנות מהמתנה שהכי מתאימה להם, ברכישה פיזית ואונליין.
פורסם לראשונה: 13:51, 01.07.21