מחקר חדש שערכה מחלקת דאטה ואנליזה בפלטפורמת המתנות BUYME, חושף שלמרות הריחוק החברתי והמעבר ללימודים מרחוק, בשנת הלימודים הנוכחית נרשם גידול של כ-25% בשווי המתנות אותן מעניקים ההורים לצוות החינוכי בבתי הספר ובגנים.
2 צפייה בגלריה
280 שקלים בממוצע
280 שקלים בממוצע
280 שקלים בממוצע
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
ההוצאה הממוצעת של הורים לצוותים החינוכיים לרגל סיום שנת הלימודים תשע"ט-תש"פ עומדת על 252 שקלים, לעומת 200 שקל בממוצע אשתקד. עוד עולה מתוך המחקר שערכה BUYME כי שווי המתנה הממוצעת למורה עומד השנה על 274 , סכום הגבוה ב-19% משווי שקל המתנה הממוצעת לגננת שעומד על 230 שקל.
ממוצע היקף ההשקעה במתנת סוף שנה משתנה גם מעיר לעיר. אם אתם תל אביבים, ככל הנראה השקעתם במתנת סוף השנה לעובדי החינוך וההוראה שליוו את ילדכם כ-267 שקל. בהרצליה ממוצע המתנה הוא הגבוה ביותר ועומד על סכום של 280 שקל. הממוצע בחיפה הוא 258 שקל למתנה; בירושלים 250 שקל; בראשון לציון 234 שקל ובנתניה 253 שקל בממוצע למתנה. מפתיע לגלות שמבין הערים שנדגמו, ההורים בהוד השרון משקיעים את הסכום הנמוך ביותר 102 שקל למתנה בממוצע.
בניגוד לשנים קודמות בהן הרבו ההורים להעניק לצוות החינוכי שוברים לנופש או לספא, השנה בחרו ההורים להתמקד במתנות מהן יוכלו המורות והגננות ליהנות בביתן, כאשר 57% מהמתנות הן מקטגוריית האופנה, הטיפוח והלבשת הבית. 22% מההורים שולחים את הצוות החינוכי לחוויה קולינרית טובה במסעדות יוקרה ופחות מ-4% החליטו להעניק לצוותי החינוך וההוראה זמן מרגיע ומפנק אשר משלב טיפולי ספא או נופש במלונות.
2 צפייה בגלריה
אירית גולדברג
אירית גולדברג
אירית גולדברג
(צילום: יריב שטיין)
"תקופת הקורונה המחישה את חשיבות הצוותים החינוכיים בחיי ילדי ישראל, ונתוני מתנות סוף השנה מדגישים את ההערכה כלפי המורות והגננות״, אמרה אירית גולדברג, סמנכ"לית שיווק BUYME והוסיפה, ״עכשיו יותר מתמיד הגיעה העת להביע את תודת ההורים והילדים לצוותים, על הפעילות המתמשכת למען הילדים במשך כל השנה, עם מתנה שתעלה חיוך על הפנים וברכה כתובה, מצולמת או מוקלטת מהילדים שתמלא את הלב".