קליין תאיר בעלת דוקטורט בהתנהגות ארגונית המשולב בפילוסופיית מדעים ואנתרופולוגיה ומי שעשתה פוסט דוקטורט בחשיבה יצירתית, קוראת לנו להצטרף אליה וליצור מהפיכה מיידית למען שפיותנו
"רוב האנשים סובלים בעידן הנוכחי. הם סובלים מפחד, חרדה, לא ישנים טוב, לא אוכלים טוב ומתפקדים בצורה חלקית בלבד".
ד"ר ברכה קליין תאיר מספרת לי רק חלק קטן מהתוצאות של מחקר שהיא עושה בשנה האחרונה.
דרכה הארוכה בתחום נפתחה לפני 50 שנים בקריירה נהדרת בסאן פרנסיסקו. היא שבה לארץ בגלל הצעת עבודה של בני גאון מנכ"ל "כור" דאז, הפכה ליועצת בכירה בחברת "רפא"ל" ויצאה לעצמאות כיועצת ארגונית בכירה שאף הייתה שותפה להקמת ארגון היועצים איפ"א.
1 צפייה בגלריה
ברכה קליין תמיר
ברכה קליין תמיר
ברכה קליין תמיר
(צילום: ערן קרקו)
ברכה קליין תאיר היא מרצה ומנחה, אבל יותר מכל דבר אחר היא אישה שהתכנסה אל תוך עולמה הייחודי שמאתגר את המקובל. בשנה האחרונה היא הציבה לעצמה מטרה חדשה ובגיל 72 היא מציגה בפניי עולם תוכנית המחברת שמיים וארץ, רוח וחומר. היא חיה בעוצמות ושפה מסוג שונה, מדווחת על אושר שלא מוכר ומימוש פוטנציאל.
קליין תאיר: "ככל שהעמקתי לחקור, התגלתה מסקנה אחת ברורה וחותכת: אנחנו לא מכירים את עצמנו. גם ארגונים מצליחים וגם אנשים מצליחים מתנהלים כמערכת מכאנית פונקציונאלית. כל עוד זה עובד הם מצליחים. אבל לטעמי, מעבר לפינה נוצרת מציאות חדשה שדוהרת לכיוון שונה מהמוכר. בעוד שנים ספורות יבינו כולם שכל הידע והיכולות שצברו, כולל הכסף שחסכו, לא יהיו רלוונטיים. אנשים מזמנים לחיים חבל תלייה מהודק אם לא יתעוררו מהר".
המסקנה הזו הובילה אותה ליצור את "הבית לחוכמה מתהווה" שבו היא מייצרת אבולוציה מסוג חדש - בריאה עצמית. היא שואפת לעזור לנו להתחבר למקום האמיתי שלנו, להבין שאנו יצורים רבי מימד. היא יצרה תוכניות שמחוברות לשפע מימדים ודואגות שנישאר רלוונטיים בעולם המטורף שנמצא בחוץ.
מאיפה בא הרעיון?
"תסתכל סביב. תראה בעצמך כמה אגרסיביות, חרדה וחשש נמצאים בכל פינה. אני באה ומספרת סיפור חדש, לא ממחזרת ידע או סיפור ישן. אני מציעה לעלות על נתיב חדש ולחוות אבולוציה שמטרתה לעבור שינוי צורה של התא, של המחשבה, של התודעה ו'להיות הדבר', במקום 'ללמוד על'. לשם כך עלינו לפתח כושר טיפוס לקומה 100. אני מציעה לנו להתנתק מהתניות, לחדול מתגובתיות אוטומטית, מהרגלים ואנשים מזיקים. צו השעה זה לעבור מהפיכה שקופה ולהשיג חוסן פנימי מסוג אחר לגמרי; להיות אדוני הקיום שלנו. חובתנו היא לנהוג בחיים ממקום של חופש ולהתחבר למלוא הפוטנציאל כדי לברוא כל יום מחדש קיום חדש".
מהם הכלים שאת משתמשת בהם?
"עצמת המוח והתודעה הם "הכלים". איננו צריכים לרכוש דבר מחוצה לנו. כל הידע, היכולות, הכלים נמצאים בתוכנו. האם יש לנו את עצמנו כדי שההתפתחות הזאת תתרחש?
לכן, תוכנית הלימוד הינה בת שנה. לדעתה, אם נתמיד פעם בשבוע, 3 שעות כל פגישה, למשך 52 שבועות ונתרגל את המשימות הניתנות בסוף כל מפגש, אין סיבה שאדם לא יעלה על נתיב האבולוציה העוצמתית ויתחיל לטפס אל עבר עוצמתו האמיתית. השתנות מתרחשת היום עם כל נשימה!!!
המפגשים מתקיימים בבייתי שביהוד. בכוונה בחרתי את ביתי כי בית הוא בסיס העוצמה שלנו והמקור להתפתחות שלנו. כשאנו שוכנים בבית, אנו מתחברים לחוכמה מאוד גבוהה. מי שאדון בבית שלו, נמצא במסלול הנכון.
במהלך שנת התוכנית, שזורות הרצאות וסדנאות חווייתיות והתלמידים נעזרים בחוברות לימוד ובמסרים מובילים. האמת שאיני מלמדת אלא מעבירה אותם אבולוציה; עוסקת בזיכוך החומר והמחשבה, בשינוי תודעה, בהעצמה. במילים אחרות; בשינוי המוח."
ברכה קליין תאיר שמה לה ליעד את סוף ינואר 22 כדי להתחיל להפיץ את הבשורה בכל רחבי הארץ. עד אז היא מסתובבת בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ואילת ומרצה בפני אלפי סקרנים שמרגישים שמשהו בהם כבה, שהם איבדו את הכיוון מבחינת פרנסה, משפחה ושמחת חיים.
"זהו אינו תהליך למידה כמו שאתה מכיר. אני לא אומרת מה כדאי ואיך כדאי לעשות. בתהליך של אבולוציה איני מתערבת בנתיבו של הלומד. אני שואלת שאלות ומאתגרת את המחשבה והתודעה עד שהמשתתף ימצא בעצמו את הפתרון. בעזרת הטקסטים המקצועיים שלי נוצר פער בין הקיים לפוטנציאל ואז חל שינוי בדרכו של התלמיד. מנקודת הזמן בה התהליך החל, יתחיל הטיפוס. התלמיד יהפוך לרלוונטי בכל מציאות, ישיג עמידות בכל מצב, יהפוך אדון לקיום של עצמו".
זה מתאים לכל בנאדם?
"כדי להשתלב בתוכנית המאתגרת שפיתחתי, צריך להיות טעון באנרגיה. זה כמו דוקטורט רוחני. אני מחפשת אנשים שהתנסו בתהליכי התפתחות אישית ומחפשים כעת את השלב הבא, את האמת המוחלטת לגבי מה שהם. שירצו להכיר את הפוטנציאל האדיר והשלם הקיים בהם, את מהות הבורא שקיימת בהם".
בשיחה מתברר שהתוצאות של התהליך משפיעות על כל התחומים. אנשים שבהם בוערת תשוקה, סקרנות ואומץ לקרוא תיגר על מה שהם יודעים ורגילים לו, ומוכנים לעלות על הנתיב, הם התלמידים שלה שהצליחו לעשות שינוי דרמטי בחייהם. המטרה ברורה – להיות יצור אנוש אמיתי ועילאי.
"נרצה להודות או לא, רובנו נמצאים במצב עכשווי של עבדות. אנו נשלטים כסוסים שאחרים מכים בנו בשוט ומובילים אותנו בעולם של פייק ניוז, רשתות חברתיות אלימות ובפתרונות מדף שאינם רלוונטיים יותר. אנו נחשבים למתים מהלכים. יש סיבות טובות למה איננו רוצים להתעורר ולהתמרד במצב. כי רובנו שבויים בידי בעלי שררה וכוח שמעמיקים את אחיזתם בנו עם כל סבב של המצאה שסופה לחזור אלינו כבומרנג. הם יודעים עלינו הכל, מנווטים אותנו כמו בובות על חוטים".
היא כשלעצמה נמצאת במסלול נהדר. בת 72 ונמצאת בטופ של העושר הרוחני, עוסקת בקריירה מרתקת ובעלת ערכים אדירים. מאחוריה כתיבת 9 ספרים ו-50 שנות ניסיון מקצועי בתחומה. גם מבחינה פיזית, זהו תהליך שמילא אותה באנרגיות עצומות. היא חדה, מדויקת ועניינית.
היא מסכמת: "במשך 50 שנים השפעתי על אלפי תודעות של אנשים ומנהלים וסייעתי בידיהם לצאת ממעגל הדאגה, החומר, המציאות המכאנית-פונקציונלית לעבר האמת וההשפעה. אני באה מתחום ההתנהגות הארגונית וחשיבה יצירתית (דוקטורט ופוסט דוקטורט) ואת הכלים האלו רתמתי למשימה הבאה: ליצור שינוי צורה של המחשבה/תודעה שלנו ולתפעל את כל המערכות החיות, אנשים וארגונים, כמערכות אוטופואטיות.
"הבית לחוכמה מתהווה" מתמקד בשפה חדשה ובמתודה ייחודית. לשיטתה, בתוך כל אחד מאיתנו נזרעו לפני מאות בשנים זרעי ידע וחיים חדשים שמחכים שנלבלב אותם היום כדי שנוכל להשתלב במציאות החדשה של המחר.
עיקר העבודה היא קוגניטיבית - תודעתית (בעיקר פיתוח היכולת להיות באי-קיום, בניטרליות) הפועלת כנגד כוח המשיכה הארצי.
לדעתה, קיים פער בין 'לדבר על' (השקפה אוניברסלית) לבין 'להיות את' (תודעה אוניברסלית). זה מביא לנו תסכול וחיים קשים. אנחנו נסוגים לאחור ומתעלמים מהתוצאות הקיומיות, בגלל שהטכנולוגיה מסביב מתפתחת, אבל זהו חזיון תעתועים. אנו הורסים את עצמנו באגואיזם, שליליות, תוקפנות, ורגשות מזוהמים. אסונות ומגיפות מתרחשים על מנת שנתעורר ונשתלב במציאות החדשה הדוהרת לכיוון שונה מהמוכר.
רק מי שבוער בו הרעב לפגוש את מהותו, להיות אדון לקיום שלו, יכול לפעול ממקום של חופש, אהבה, אמת, להיות רלוונטי במציאות משתנה. לכן, רק אם נפסיק לנהל את החיים שלנו כשדה קרב, נוכל לטפס אל עבר נקודת המוצא העילאית והאמיתית שאנחנו. זה מאתגר כי התהליך דורש מאיתנו לשלב בין הידיעה שאינה יודעת (אמונה + ידיעה: להיות), לחקירה (שאילת שאלות, פירוק וסינתזה, האומץ להמציא, בדומה למדע: לגלות), לבחירה בתחיית החיים כדי להתחבר אל אינסוף פוטנציאל ולברוא את החדש כל יום מחדש (להשיג). דורש נחישות, אומץ ומחויבות מוחלטת ליישום.
אם תרצו לקבל עוד מידע, אתם מוזמנים להיכנס לאתר: https://www.dr-bracha.co.il/
מוזמנים להצטרף לאחת ההרצאות על מנת להכיר ולטעום: https://habaitcm.ravpage.co.il/lectures