בקרב העוסקים בנדל"ן יש אמרה מפורסמת ולפיה הדבר החשוב ביותר בתחום הוא "מיקום, מיקום ומיקום". דליה שיין, בעלת משרד תיווך, ייזום והשקעות בנדל"ן "שיין נדל"ן", ברמת השרון מסכימה כמובן, אבל טוענת שלקוחות מרוצים חשובים באותה מידה. "הם הדבר שהכי חשוב לי ושבזכותו, לאורך שנים ארוכות, הלקוחות שלנו נשארים נאמנים וחוזרים אלינו שוב ושוב", היא אומרת בחיוך.
3 צפייה בגלריה
דליה שיין
דליה שיין
דליה שיין
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי)
דליה נשואה מזה 42 שנים לדדי, אם לארבעה וסבתא לשישה. "הקמתי את העסק לפני כ- 20 שנים", היא מספרת, "התחלתי כמשרד תיווך קטן ובמרוצת השנים, לאחר שילדיי גדלו הם השתלבו בעסק".
עם השנים המשרד הקטן צמח והפך למוביל בתחום התיווך, ייזום וההתחדשות העירונית ברמת השרון. "אנחנו מתעסקים בכל קשת השירותים אשר עסקי הנדל"ן מציעים, לרבות שיווק פרויקטים בבלעדיות, יזמויות ושותפויות עם יזמים בתחומים שונים".
מה הטיפ לשימור לקוחות בעסק כל כך מסובך ומסוכן?
"הסוד הוא שירות מקצועי ומקיף שאותו אנו מציעים ללקוחות שלנו. הליווי שלנו הינו אישי, וההשקעה שלנו בכל לקוח ניכרת. לראייה, חלק גדול מלקוחותינו הפכו לחברים".
אבל איך משרד יכול לצמוח ולהתפתח, מבלי לאבד את האופי?
"הכוח שלנו נובע מהעובדה שנשארנו משרד משפחתי. אצלנו עובדים רק בני המשפחה - בעלי, שני בניי, חתני ואני. הדינמיקה בין כולם היא של שותפות, ולשמחתי, זה עובד".
***
החוזק של המשפחה ושל העסק הועמד למבחן בשנה האחרונה בגלל הקורונה. כידוע, המגיפה גרמה לרבים לאבד את עבודתם. כשאין פרנסה אנשים חוששים לקנות נכסים חדשים, וגם בעלי דירות התקשו להשכיר אותן, מה שגרם לטלטלה בשוק כולו. גם יוזמות בנייה התעכבו, בשל החשש ממחסור בידיים עובדות, הן של פועלים מחו"ל בגלל סגירת נתב"ג והן בשל הגבלה של כניסת פועלי מבניין מיהודה ושומרון, בשל החשש ממעבר של הווירוס.
3 צפייה בגלריה
דליה שיין
דליה שיין
דליה שיין
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מיכל זכאי)
"הקורונה נכנסה לחיי כולנו בהפתעה", אומרת דליה, "המגיפה הפכה את ההתמודדות היומיומית למאתגרת. נאלצנו להתאים את עצמנו להרגלים חדשים. הצגת נכסים וליווי לקוחות הפכו למאתגרים יותר בשל השמירה על בריאותינו ובריאות לקוחותינו. לכך נוספו הסגרים, הבידודים וחוסר הוודאות הכלכלית שאפיינה את תחילת המגיפה".
איך מתמודדים עם לקוח מודאג?
"חוסר הוודאות גרם להססנות בקרב לקוחותינו, ואנחנו לקחנו על עצמנו להיות שם עבורם בייעוץ וליווי. כאשר חלחלה ההבנה כי הקורונה לא תחלוף מהר כפי שקיווינו, החלה התעוררות מחודשת בתחום הנדל"ן אשר הכריחה אותנו להתאים את עצמנו וללמוד איך לעבוד בתוך המציאות החדשה שנכפתה עלינו. כך המשכנו ללוות את לקוחותינו במסירות, תוך התחשבות בצרכים החדשים".
בני משפחת שיין דוגלים במוטו של מעורבות בקהילה. "בעבר היו תחת חסותנו קבוצת הכדורשת נשים, קבוצת כדורסל הנשים ובשנים האחרונות אנו נותני החסות של מועדון הכדורסל של רמת השרון – 'א.ס רמת השרון שיין נדל"ן', אשר מונה 1,200 שחקנים מליגת הילדים, הנוער וליגת הבוגרים".
מאיפה הגיעה היוזמה לכך?
"אחד המאפיינים הבולטים של רמת השרון היא הקהילתיות והאחדות ולכן בנוסף לתחום הנדל"ן, אנו מאמינים בתרומה לקהילת רמת השרון בקידום הספורט ולכן אנו לוקחים כל שנה קבוצת ספורט אחרת תחת חסותנו".
ומה התוכניות שלך לעתיד?
"אנו מקווים להמשיך בדרך שבה אנו מאמינים ולהשאיר את החותם שלנו באמצעות התרכזות במשפחתיות ובתרומה לקהילה. אנחנו גם שואפים להמשיך להוביל את עסקי הנדל"ן ברמת השרון, גם בתיווך וגם במעורבות בפרויקטים שונים ומגוונים. כולי תקווה שבשנים הבאות אוכל לראות גם את הדור הבא ממשיך באותה הדרך שבה בעלי ואני התחלנו ועד היום אנו מתגאים ומאמינים בה".
שיין נדל"ן - מוזמנים להיכנס לאתר החברה, להכיר אותה מקרוב ולהתרשם מהפעילות שלה בתחום:
WWW.DSHEIN.COM 03-5471601