בעיתון "כלכליסט" פורסם כי קניון שבעת הכוכבים, הנמצא בבעלות חברת "הכשרת הישוב", תובעת את חברת קסטרו, המפעילה חנות בשטחה.
1 צפייה בגלריה
קניון שבעת הכוכבים
קניון שבעת הכוכבים
קניון שבעת הכוכבים
(צילום: עמית שעל)
במהלך משבר הקורונה, ידע המסחר הקניונים מכה קשה. גם לאחר הסרת הסגר, ירדה תנועת הלקוחות בקניונים באופן משמעותי מה שמוביל לקושי כלכלי הן אצל מפעילי הקניונים הסובלים מירידת פדיונות, והן אצל בעלי החנויות שחווים ירידה חדה בהכנסות.
מפעילי הקניונים נדרשים להציע סל פתרונות, וחלקם אף ויתרו על גביית דמי שכירות וניהול במהלך חודשי אפריל מאי. מנגד, כעת, אם שוך ההגבלות והתמעטות הקונים – פורסם בתקשורת כי בעלי רשתות חושבים שלא לפתוח את החנויות ולבטל את הוראות קבע.
רק לפני כשבועיים, פורסם כי קניון נוסף, "קניון הראל" במבשרת ציון, מגיש תביעה כנגד קסטרו על אי תשלום שכירות ופתיחת החנויות בחודשי מאי יוני.
על פי כתב התביעה, טוענת חברת שבעת הכוכבים כי קסטרו לא שילמה דמי שכירות, ניהול וחשמל וסירבה לפתוח את החנות עם החזרה לשגרה ב-7 במאי. על פי הפרסומים משלמת קסטרו מדי חודש כ82.7 אלף שקל דמי שיכרות ו30.3 אלף דמי ניהול. בחישוב מצטבר של חודשי אפריל עד יולי, עולה כי סכום החוב עומד על כלמעלה מ-450 אלף שקלים.
מחברת קסטרו נמסר: "קסטרו מאז ומעולם עמדה בכל התחייבויותיה הכספיות וכך יהיה גם בעתיד. אנחנו מוחים על כך שמנסים להלך עלינו אימה באמצעות התקשורת על החברה. אנו תמהים על כך כי חברות הקניונים עדיין לא הפנימו את צו השעה בעולם כולו בכלל, ובישראל בפרט. אנו מצפים יותר מתמיד לאוזן קשבת. כולנו בסירת הקורונה. ולכן, הטענות ודרכי הפעולה הן לא במקום בלשון המעטה״.