עו"ד מושיקו מלכה נולד בדימונה לפני 44 שנה וכבר מקטנותו ניכרו בו תכונות טרומיות של אדם המצטיין בלימודיו ובמקביל בעל ערכים מוצקים. הנער שגדל בעיקר בבית סבתו וראה סביבו רבים מבני גילו נאבקים במציאות הכלכלית הקודרת ששררה באותה עת בעיר הדרומית לא שכח לעולם מהיכן הגיע וגמילות החסדים אז נטמעה היטב בקרביו. בגיל 14 הגיע מושיקו יחד עם משפחתו לכפר סבא ובעשר אצבעותיו, תוך שהוא לא מוותר לעצמו אפילו לשניה אחת, הצטיין בלימודיו בתיכון, התגייס לצנחנים שם נפצע קשה ברגלו, והמשיך לקריירה משגשגת בחברת ההייטק היוקרתית "נייס".
4 צפייה בגלריה
עו"ד מלכה. בעשר אצבעות
עו"ד מלכה. בעשר אצבעות
עו"ד מלכה. בעשר אצבעות
(צילום: פרטי)

הפציעה והביורוקרטיה

אחרי מספר שנים בחברת "נייס" פתח חברה עצמאית המשיקה לתחום בו עסק ב"נייס" שהתמקדה בעיקר בקשרי חוץ מול מדינות המזרח הרחוק. שם, בחברה, נחשף להליכי הביורוקרטיה הקשים וההתעסקות משפטית שחרגה מכל פרופורציה ועיכבה את הפן העסקי כלכלי של החברה. במקביל, עקב פציעתו בצה"ל והתביעות המשפטיות שנגררו, הוא גילה גם עולם של של אנשים הנרמסים תחת מוסדות שלטוניים שאין לאל ידם לעשות דבר: "למעשה שני העניינים הללו אותם חוויתי על בשרי, הם אלו שהובילו אותי בסופו של יום, לשנות קריירה וללמוד משפטים".
4 צפייה בגלריה
שולחן ביליארד במשרד עורכי דין
שולחן ביליארד במשרד עורכי דין
שולחן ביליארד במשרד עורכי הדין
(צילום: פרטי)
את לימודיו במכללת "שערי משפט" בהוד השרון סיים בהצלחה רבה ועוד בטרם קיבל את תעודת ההסמכה שלו בשנת 2012 כבר פתח משרד עורכי דין במרכז כפר סבא שהחל לצבור תאוצה.
כיום, כעשר שנים אחרי ועם ריבוי הלקוחות והעבודה שהביאו עימם, הוא פתח משרד עורכי דין המונה צוות רחב מלבדו, בעלי התמחות בתחום התעסקות המשרד, באזור התעשייה ברעננה, כאשר מבט חטוף בתוכו יגלה משרד עורכי דין מפואר מושקע ולא שגרתי, הכולל מכשיר בירה ושולחן ביליארד על רקע עיצוב חדשני והייטקיסטי, שמבטל את כל מה שחשבתם על עולם משרד עורכי הדין: "היה לי חשוב", הוא מסביר, "שהמשרד החדש יהיה 'ידידותי לסביבה' לא רק ברמת העובדים במקום, אלא בעיקר ללקוחות. אנשים מגיעים למשרד עורכי דין כשיש להם בעיות והם נמצאים בסיטואציות מורכבות ולא פשוטות, ויש להעניק להם אווירה של רוגע ושלווה עוד לפני שהם פותחים בדרישותיהם. במשרד יש פינות שיוצרות אווירה בהתאם לנסיבות הטיפול המשפטיים, כדי לרכך את האווירה איתה מגיעים הלקוחות".
במהלך שנות עבודתו צבר עו"ד מלכה ניסיון רב הן בפן המשפטי בדגש על דיני מקרקעין, משפט מסחרי, רשלנות מקצועית של עורכי דין ודיני משפחה והן בפן העסקי וזאת, תודות לפרויקטים של יזמות נדל"ן בהם הוא לוקח באופן אישי ולניסיונו בתחום הסחר הבינלאומי. יכולתיו אלו לצד כשרונו, הפכו אותו לבר סמכא בענייני נדל"ן בישראל, ופרט להובלת המשרד הוא כותב טורי דעה בעיתונות במוספי נדל"ן, מוזמן לראיונות בתחומי התמחותו ברדיו וכן מרצה בפני פורומים מקצועיים שונים ומגוונים לרבות לשכת עורכי הדין, בתי אבות, בתי ספר, אקדמיית We Stage, פורום מתווכים ועוד.
בנוסף, חתם עו"ד מלכה על הסכם שיתוף פעולה עם משרד עורכי דין גדול במיאמי שבפלורידה ארצות הברית, על מנת להעניק שירותים משפטיים חובקי עולם ללקוחות הן בישראל והן בארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
עו"ד מלכה עם ראש עיריית דימונה בני ביטון
עו"ד מלכה עם ראש עיריית דימונה בני ביטון
עו"ד מלכה עם ראש עיריית דימונה בני ביטון
(צילום: פרטי)
במשרד עצמו כמובן שמעניקים שירותים משפטיים בדיסצפלינות שונות: "העיקרון המנחה של המשרד הוא במתן שירות מקיף ומלא ללקוחות, הן על ידי בעלי מקצוע נוספים שיש להם ערך מקצועי בכל הקשור לתחומים המשפטיים בהם עוסק המשפט, כמו שמאים, מטפלים רגשיים וכו', תוך מתן מעטפת שירותים נרחבת ומקצועית והכל במטרה להביא את הלקוח לתוצאה הטובה ביותר", הוא אומר, "דאגנו להעסיק עורכי דין מובילים ומקצועיים בתחומם בעלי ניסיון רב שנים בתחומי משפט מגוונים ביניהם: דיני מקרקעין, משפט מסחרי על כל גווניו ודיני משפחה. במהלך השנים צברנו במשרד הצלחות וניצחונות הן בתיקים מורכבים שנוהלו על ידנו בערכאות המשפטיות השונות והן בייצוג לקוחותינו בעסקאות בהיקפים כלכליים משמעותיים".

"לא שוכח את המצפן"

כאמור, מלבד הקריירה העניפה של עו"ד מושיקו מלכה, הן בפן המשפטי והן בפן העסקי, הוא לא שכח לרגע גם את עולם הערכים וגמילות החסדים על ברכיהם חונך וגדל. כאב לשני ילדים צעירים, המתגורר בשכונה הירוקה בעיר, יכול היה עו"ד מלכה לנוח על זרי הדפנה וליהנות ממנעמי החיים. אבל לא אחד כמוהו שיזנח את ערכיו.
4 צפייה בגלריה
"חשוב שתהיה אווירה שלווה ורגועה"
"חשוב שתהיה אווירה שלווה ורגועה"
"חשוב שתהיה אווירה שלווה ורגועה"
(צילום: פרטי)
הוא פעיל חברתית ומתנדב בקהילה בעיקר למען נזקקים וגולת הכותרת היא רכישת חלק מיקב יינות בהרי ירושלים הנושאת את שם משפחתו של עו"ד מלכה, כאשר סדרת היינות המיוצרת ביקב נושאת שם בנו של מלכה - "בר" - שרק בימים אלו החל לתת את תפוקתו המעולה. את כל ההכנסות מיינות היקב הנמכרים הן ללקוחות והן למוסדות שונים, הוא מעביר לטובת תמיכה בנוער בסיכון בעיר דימונה בה נולד: "לא שכחתי לרגע מהיכן באתי, לכל אדם, גם בשיא הצלחתו, אסור לאבד את המצפן המוסרי. יצרתי קשר עם ראש עיריית דימונה בני ביטון ושיתפתי אותו במיזם, והוא כמובן נעתר לשמחתי הרבה לסייע רבות בנושא. גם היום, כשאני עומד במשרד עורכי דין משגשג, ובעל יד ורגל בעסקים שונים, אני לא שוכח לרגע את הילד הקטן שראה את סבתו מסייעת לנזקקים גם כשהיה הכי קשה בעולם".

משרד עורכי דין מושיקו מלכה - שרות אישי ומקצועי מותאם לכל לקוח בנפרד.
כתובת: הנופר 2 רעננה
טלפון 074-7027111