2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
הבידוד הביתי, סגירת הקניונים והצורך בסיפוק גחמה רגעית – כל אלה הביאו לגידול במניית האונליין. אחת המרוויחות העיקריות מהמשבר היא ללא ספק ענקית המסחר המקוון אמזון, שעל פי נתוני חברת האשראי מקס, נהנתה מזינוק של 63% במחזורי הקניות של הישראלים בתקופה זו.
נתונים אלה מחדדים את מה שכולנו הבנו כבר מזמן, העתיד נמצא בדיגיטל, וחנויות שישענו על פלטפורמה פיזית ללא פלטפורמת אונליין משלימה, ימשיכו להיות מועדים לסכנה. לכן, הקורונה היא למעשה קריאת השכמה לאותם עסקים להצטרף לדיגיטל, ויפה שעה אחת קודם.
2 צפייה בגלריה
דקל סטולרו
דקל סטולרו
דקל סטולרו
(יח"צ)
קמעונאים שמעוניינים לבצע את המהלך ולגשת לצרכן בערוצים הדיגיטליים, יכולים לנקוט באחד משני מהלכים, האחד הוא הקמת אתר עצמאי - מהלך אשר דורש התמחות ברזי המסחר האלקטרוני. השני, והוא המועדף בעיני, הוא לחבור לפלטפורמת מסחר אלקטרוני גדולה, כגון אמזון, עלי אקספרס, אי ביי ועוד, ודרכה למכור לצרכן. כבר היום למעלה מ 60% מהמכירות באונליין מתבצעות דרך פלטפורמות מסחר אלקטרוני שמאגדות יותר מחנות אחת. המשמעות היא שהמוכר לא צריך להתעסק בסוגיות של חווית וממשק משתמש, חיבור לשירותי סליקה ואספקטים תפעוליים נוספים. במקום זאת, המוכר חובר למכונה משומנת שכבר עובדת, שדרכה הוא מציע את המוצרים והמלאים שלו. כך, ספק של בשמים למשל, יכול להמשיך ולהתמחות בייבוא של בשמים במחירים זולים, במקום לעסוק באיך לשווק אותם בצורה נכונה בדיגיטל.
חנויות שמעוניינות לחבור לפלטפורמת סחר גדולה, בשלב ראשון צריכות להצטייד ב"פיד מוצרים אוטומטי", הכולל אוסף של תמונות איכותיות, תוכן מקצועי על המוצרים בליווי פרטים טכניים ועוד, וכן להצטייד במערכת מלאי שתנהל את המלאים בצורה דיגיטלית אוטומטית ותוכל לתמוך ביותר מאתר אחד, במידה והעסק ימכור בהמשך דרך ריבוי פלטפורמות.
בשלב ראשון, ההמלצה היא לבחור בפלטפורמה שתתאים לסוג המוצרים של העסק. עסק שמוכר עבודות יד ופרטי אספנות כנראה שיהיה נכון לו לחבור לפלטפורמה של Etsy, עסק שמוכר טיטולים ומוצרי פארם כנראה שימכור בפלטפורמה של עזריאלי והפלטפורמה של שוז אונליין תתאים לשחקנים בתחום הספורט, האופנה והאקססוריז. רצוי להתחיל בפלטפורמה אחת, ובהמשך העסק יכול לשקול חבירה לפלטפורמות נוספות.
התחדשתם בחנות אונליין – מזל טוב! מה עושים עכשיו? הכי חשוב זה לשמור על רמת שירות גבוהה ואיכות מוצרים טובה, זה כבר ידרג אותכם גבוה בחנות, ומשם השמיים הם הגבול.
הכותב הוא דקל סטולרו, מומחה אי-קומרס, שותף מייסד ומנכ"ל אתר הקניות הישראלי שוז אונליין (ShoesOnline).