הירידה הדרמטית בהיקפי התחלואה והאפקטיביות של החיסונים מעידים לכאורה שהטירוף שהתרחש בשוק העבודה בשנה האחרונה בדרך לרגיעה.
2 צפייה בגלריה
חזרה למשרדים
חזרה למשרדים
חזרה למשרדים
(צילום: shutterstock)
אבל אחרי תקופה כל כך ארוכה נראה שמעסיקים שירצו להקל על החזרה של העובדים, יצטרכו לשים את הדגש על סביבת העבודה.
אם עד לפני שנה העלאת המשכורת הבטיחה את פריון העבודה, חוקי המשחק השתנו.
סביבת העבודה – הפיסית, הטכנולוגית, התרבותית והאנושית פושטת צורה ולובשת צורה.
הסביבה הפיסית
עובד זקוק לסביבת עבודה נוחה ונעימה. זה כולל כיסא שיאפשר לו לשמור על ישיבה נכונה, שולחן רחב שעליו יוכל להניח חפצים, פינת התרגעות להטענת אנרגיות, חדר משרדים שבו ניתן לחלוק ידע עם עובדים, וכמובן, פינת הקפה שמאפשרת לפטפט עם קולגות.
הסביבה צריכה כמובן להיות נקייה, כזו ששומרת על בריאות העובד ומעניקה לו תחושה נוחה.
גם הבניין הוא חלק מהסביבה הפיזית: הוא צריך להיות מואר ולא חשוך, צמחיה ירוקה תכניס לתוכו תחושת רוגע ועיצוב נעים וחם יקנה לעובד תחושת נוחות.
2 צפייה בגלריה
שימת דגש על סביבת העבודה
שימת דגש על סביבת העבודה
שימת דגש על סביבת העבודה
(צילום: shutterstock)
הסביבה הטכנולוגית
כמעט בכל מקום עבודה העובדים עושים שימוש בטכנולוגיה כחלק מתפקידם. מחשב פיזי מחובר לאינטרנט, שעובד מהר וטוב הוא הכרח, וגם יבטיח שהעובד לא יחוש תסכול ולא יבזבז זמן על מרדף אחרי טכנאים.
הטכנולוגיה באה לידי ביטוי בבחירת מערכות שיקלו על העובד את העבודה. מערכות לניהול משימות, תוכנות בסיסיות כמו Office או תוכנות מתקדמות בהתאם למה שנדרש ממנו.
הסביבה הטכנולוגית משולבת כמובן גם בסביבה הפיזית: כבלים תקינים הממוקמים בצורה נסתרת כדי למנוע היתקלות בהם, עמדות הטענה לסלולארי בכל שולחן וכו'.
הסביבה התרבותית
השקעה ברווחתם של העובדים היא עדות לגישה נאורה ומתקדמת, ומעידה כלפי חוץ גם על היות הארגון מודרני ומודע לגישות הרווחות בעולם.
בסביבה תרבותית דואגים להיבטים כמו יצירת איזון בין משפחה לבית, עידוד פעילויות פנאי כמו הזמנת מרצים אורחים ויציאות משותפות התורמות לגיבוש חברתי, גיוון בכוח האדם באמצעות עידוד העסקת אוכלוסיות שונות, התנדבות שמדגישה את ערכי החברה וחשיבות התרומה לקהילה.
קראו גם:
עובדים מרוצים יהיו נאמנים, יאריכו ימים בארגון וישקיעו בו ממרצם ומכישרונם כחלק מתהליך הדדי של השקעה ותמיכה בין הארגון ועובדיו. עובדים אלה ימשכו חברים נוספים לעבוד בארגון – ויתרמו לשמו הטוב בקרב הלקוחות.
הסביבה האנושית
על העובד משפיעות הסביבה הניהולית (ההנהלה, התרבות הארגונית, הנהלים ותהליכי העבודה), הסביבה החברתית (חברי צוות ועמיתים) והסביבה המקצועית (ידע וניסיון של עמיתים שאפשר ללמוד מהם ולהתייעץ איתם, מקורות מידע עשירים שניתן לבצע בהם חיפוש, מפגשים, כנסים, ספריה).
מחקרים וסקרים הראו באופן עקבי השפעה רבה של יחסי עבודה עם מנהלים ועם עמיתים. יחסי עבודה איכותיים תורמים לתחושת המחוברות, ליכולת ולרצון ללמוד מניסיונם של אחרים ולשתף ידע ולתקשורת ברמת הצוות וברמת הארגון.
יש חשיבות בעידוד פיתוח הידע של העובדים ותגמול עובדים המעלים רעיונות יצירתיים המקדמים את החברה כדי להצביע על ההערכה של המעסיק כלפי העובדים.
בשבועות הקרובים יותר ויותר עובדים יחזרו לעבודה מהמשרד. על המעסיקים לזכור שעובדים מרוצים הם עובדים טובים יותר. הדאגה להם אינה מתמצה בתלוש השכר אלא בהיבטים רבים וחשובים מאוד שיאפשרו להם לשמור על פרודוקטיביות ונמרצות במהלך יום העבודה.
דניאל כהנוב, ראש תחום מסלול שיווק באינטרנט בחברת האקריו ומנכ"ל פרסונס מדיה