משבר הקורונה תפס מאות אלפי עסקים ומשקי בית פרטיים בישראל כשהם לא מוכנים כלכלית להתמודדות עימו.
מרבית העסקים עצרו לגמרי או צמצמו משמעותית את הפעילות, עובדים פוטרו או הוצאו לחל"ת ועתידם הכלכלי לא בטוח, בעלי עסקים נאלצים להתמודד עם קשיי גבייה ומתקשים לעמוד בתשלומים, ורבים מהם גם נאלצו לפטר את עובדיהם ולהפר חוזים עסקיים עם ספקים, בעלי נכסים ואחרים.
אך כל משבר מביא עימו גם הזדמנות, וכשחוסר הוודאות עולה והמצב הכלכלי לא ברור, השירותים הנדרשים ביותר הם ייעוץ כלכלי, משפטי ושירותי מימון למיניהם ואף מידע על השקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל , לאלו המבקשים לנצל את המצב ולהשקיע בחוכמה - ומי שעוסק בתחומים אלו ופועל בחוכמה, מצליח לנצל את המצב לטובת גדילת העסק.
"אנחנו רואים יותר ויותר עורכי דין בתחומי הנזיקין , יועצי משכנתאות, יועצים פיננסיים , חברות השקעה וחברות מימון שמגבירים את הפרסום בימים אלו על מנת לקבל פניות מתאימות לפני כולם", אומר רונן שקולניק, הבעלים של חברת מוזה העוסקת בפרסום ושיווק דיגיטלי.
"סיכויים גבוהים במיוחד לסגור עסקה"
שקולניק מסביר כי הדרך הטובה ביותר לקבל חשיפה שתניב לידים איכותיים היא ללא ספק פרסום כתבה באתרי התוכן המובילים בארץ. "מדובר על כלי ותיק שעובד בהצלחה תמיד, אבל בימים כאלו שאנשים צמודים למסכים ולחדשות ומחפשים תוכן באופן קבוע – התוצאות הן חסרות תקדים".
איך זה בדיוק עובד?
"אם מגיע אלינו עורך דין שעוסק בגבייה לדוגמא, אנחנו נייצר עבורו כתבה מקיפה שתכלול ראיון אתו ותיתן מידע אפקטיבי לקוראים למשל, "איך להתמודד הכי נכון עם הגבייה בעסק היום". אנחנו נפרסם את הכתבה באתרי התוכן המובילים בארץ ומי שישאיר פרטים יועבר ישירות לעורך הדין שיקבל לקוח פוטנציאלי רציני ובשל.
"צריך להבין שמעגל הלקוחות הפוטנציאליים של העסקים הללו האלו גדל בפתאומיות ובאופן משמעותי. מדובר על קהל שנמצא יותר בבית, עם הרבה זמן פנוי, שנכנס להתעדכן כל הזמן באתרי האינטרנט השונים על המצב ובין היתר נחשף גם לכתבות שיווקיות בנושאים שמעניינים אותו – האפקטיביות של הכלי הזה בימים אלו היא עצומה. בשפה המקצועית מדובר על ליד חם, והסיכויים לסגור פגישה ולהתקדם גבוהים לעין שיעור ביחס לכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת.
"התפנו המון שטחי פרסום עבור העסקים הקטנים"
ואכן, בשנים האחרונות פרסום כתבות שיווקיות באתרים ענקיים כמו Ynet, ישראל היום, גלובס, כלכליסט , וואלה ועוד, נחשב למוצלח במיוחד. במודל שפיתחה מוזה, הלקוח משלם רק על הלידים שהוא מקבל מחברת הפרסום ואלו שהשאירו פרטים לאחר שקראו את הכתבה, נחשבים , באופן יחסי, ללידים האיכותיים והמבטיחים ביותר בעולמות השיווק.
בניגוד לפרסום שטחי וקצר כמו באנרים או פוסט בפייסבוק, במקרה של כתבת תוכן המידע כל כך מקיף שאין כמעט מקום לחוסר הבנה של אלו שהשאירו פרטים – הם ככל הנראה מעוניינים בשירות וללקוח נותר רק לסגור את העסקה.
שקולניק מוסיף כי דווקא עכשיו התפנה מקום לחברות קטנות יותר לקבל חשיפה באתרי התוכן. "מפרסמים גדולים שתפסו הרבה מקום באתרים השונים כמו חברות אופנה, רשתות מזון וכדומה הפסיקו לפרסם או צמצמו תקציבים בעקבות המצב והתפנו המון שטחי פרסום. עבור מפרסמים קטנים יותר זה יתרון משמעותי – הם מקבלים חשיפה גבוהה במיוחד בימים שכולם צורכים תוכן ללא הפסקה".
"אחוזי סגירת העסקאות עלו דרמטית"
י', הבעלים של חברת מימון שפרסם בימים האחרונים כתבה שיווקית מספר כי דווקא משבר הקורונה הביא לשגשוג אצלו בעסק. "אחרי שנים שאנחנו מפרסמים במגוון אמצעים ברשתות החברתיות ונאבקים לקבל לידים איכותיים במחירים ריאליים, נחשפתי לתחום של פרסום כתבה שיווקית והשינוי הוא עצום".
"בגלל תחום העיסוק שלנו, המשבר הכלכלי הנוכחי יצר לנו מאות פניות מאנשים שזקוקים לשירות שלנו, אבל הדבר המפתיע הוא שבניגוד לעבר, הרוב המוחלט של הפניות איכותיות מאוד – אלו נתונים שאני לא מכיר כלל מעולמות הפרסום הדיגיטלי. רואים באופי השיחות שכולם קראו את הכתבה והבינו במה מדובר ואז הרבה יותר קל לנו להתקדם.
"בנוסף, בגלל שאני משלם רק על הלידים שהתקבלו – אין לי מה להפסיד. אנחנו נהנים בימים האלה מחשיפה גבוהה מאוד וגם אם אני לא מקבל לידים, אני שומע תגובות על הפרסום. זה משהו חדש עבורי שלא נתקלתי בו בצורות הפרסום האחרות – אחוזי סגירת העסקאות עלו דרמטית".
שקולניק מסכם " אנו מעניקים ללקוחותינו שילוב ייחודי , הכולל הפקת כתבות תוכן איכותיות, שבבסיסן הנעה לפעולה ומקדמים אותן באופן רנדומלי ואגרסיבי בכל האתרים הגדולים עד ליצירת לידים איכותיים , ובנוסף גם ליווי צמוד בכל הקשור לתהליך הטיפול בלידים ומקסום התוצאות שניתן להפיק מהם . זהו שילוב מנצח שמסייע ללקוחותינו לצמוח ולהגדיל את הכנסותיהם גם בימים מאתגרים אלו. "