"קוראים לי דן סוננבליק, אני גר בהרצליה וגדלתי בניו יורק. למדתי בתיכון יהודי ציוני וכל שנה הגעתי לבקר את המשפחה שלי בישראל. בעקבות הביקורים שלי, תמיד ידעתי שאתגייס לצה"ל ואקח את חלקי בתרומה למדינה. אחרי התיכון ובעקבות אחי הגדול שעלה ארצה והתגייס לחטיבת גבעתי, החלטתי גם אני לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל. כדי להמשיך במסורת המשפחתית החדשה, ידעתי שיש רק מקום אחד שאליו אני רוצה להתגייס - לחטיבה הסגולה.
1 צפייה בגלריה
דן סוננבליק. "כמו משפחה"
דן סוננבליק. "כמו משפחה"
דן סוננבליק. "כמו משפחה"
(צילום: דובר צה"ל)
"היום, אחרי גיבוש ומסלול של 14 חודשים, אני גאה לומר שאני לוחם בסיירת גבעתי. גבעתי זה מעל הכל משפחה. פה תכירו חברים לכל החיים שמהר מאוד יהפכו לאנשים הכי קרובים אליכם.
"המסלול של כל לוחם בחטיבה, גדוד וסיירת מתחיל אותו הדבר. תגיעו לבא״ח גבעתי שממוקם בקציעות, שם תעברו טירונות ואימון מתקדם. זה המקום בו תהפכו מאזרחים לחיילים ומחיילים ללוחמים. תעברו שם שבועות ירי, שבועות שטח, אימוני קרב מגע ועזרה ראשונה. הכוונה היא להכשיר אתכם הכי טוב שאפשר כדי להגן על המדינה ועל אזרחיה. בסוף ההכשרה, תצאו למסע הכומתה ובסיומו, תקבלו את הסגולה. הכומתה הסגולה המפורסמת שתהפוך אתכם רשמית ללוחמים וחלק ממורשת קרב ארוכה ומפוארת.
"לאחר מסע הכומתה הגדודים עולים ללוחמים והסיירת ממשיכה לעוד חצי שנה של מסלול בסופו יקבלו את סיכת הסיירת. אין הרגשה טובה יותר מלסיים מסלול מאתגר עם החברים שלך לידך ולדעת שאין דבר העומד בפני הרצון.
"הדרך היא מאתגרת ולא קלה. למרות הקשיים תזכרו תמיד את מילותיו של סמל ראשון ליאל גדעוני ז״ל: 'תמיד תחייכו, תחייכו בשלשות, תחייכו לאורך כל המסלול … כי חיוך זה שמחה ושמחה זה הכוח להמשיך'.
"עוד טיפ חשוב ממני: תנצלו את שעת הט״ש. תתקשרו לבן משפחה או חבר קרוב, תספרו להם איך עבר לכם היום, מה אתם מרגישים ומה למדתם. זה הזמן שלכם וזה עוזר לשחרר. גיוס קל, בהצלחה וברוכים הבאים למשפחה. מחכים לכם".