השבוע בחרתי לספר את סיפורו הטרגי של כלבים גזעיים רבים בישראל.
הרבה אנשים במדינה מעדיפים לקנות כלב גזעי במקום לאמץ כלב מעורב. בחרים כלב יפה וחמוד והמחיר הוא שמדי שנה מרדימים בישראל למעה מ-70,000 כלבים כי אין מי שיאמץ אותם והם מגיעים להסגרים ומורדמים.
לפני מספר חודשים נתקלתי בסיפור של גוצ'י. גוצ'י היה כלב פקינז לבן שנקנה על מנת להצילו מבית גידול. באותו בית גידול חיו בכלוב קטן כלב זכר אחד, גוצ'י, ששימש כפר הרבעה ולפחות 8 נקבות מיוחמות. את הגורים אחר כך מכרו באלפי שקלים לאחד. כלומר במשך שנים גוצ'י הפך להיות סוג של אנס, שמפרה נקבות, ועל חשבון הבריאות שלו ושל הכלבות המגדלים עשו כסף גדול.
1 צפייה בגלריה
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
גוצ'י נקנה מבית הגידול על מנת להציל את חייו לאחר שהתגלה גידול ענקי בבטנו. במשך חודשיים הוא סבל מגידול, צרח מכאבים בכלוב ועדיין בעל כורחו המשיך להזדווג עם הנקבות. לאף אחד לא היה אכפת.
האנשים המדהימים שהצילו אותו רצו איתו לווטרינר לראות מה פשר הגידול הענקי בבטנו. בבדיקה רפואית הסתבר שאשך טמיר גדל בתוך הבטן והפך לגידול ענק. הגידול שלח גרורות לכל הגוף, ולא ניתן היה לעשות שום דבר, לא ניתוח ולא שום טיפול. בנוסף לכך הגיע גוצ'י עם קדחת קרציות קשה וריקבון בשיניים, והוא בסך הכל בן 6.
לפני כחודשיים לערך המצב של גוצ'י הידרדר, ולמרות שהיה במשפחה אוהבת ומחבקת, הוא הפסיק לאכול ולשתות, והרבה סימני אפטיות. בשל הנסיבות החליטו הבעלים והווטרינרית לבצע המתת חסד ולגאול אותו מייסוריו.
סיפרתי את סיפורו גוצ'י כדי שתבינו את המשמעות לקנות כלב מבתי גידול. יש מאות, אם לא אלפי מקומות שמרביעים כך כלבים בצורה לא מבוקרת ומחזיקים אותם בתנאים לא תנאים.
באזור הדרום יש אנשים שקונים זכרים ונקבות ומרביעים אותם על ימין ועל שמאל ללא פיקוח, ואף אחד לא עושה שום דבר בנידון.
במדינת ישראל בפתח שנת 2018 אני מצפה שאנשים יאמצו כלבים ולא יקנו אותם באלפי שקלים ואחר כך ינטשו אותם מסיבה כזו או אחרת.
זה כל כך עצוב. עלות של קניית כלב גזעי נעה בין 1,000 ל-11 אלף שקל. במחיר של קניית כלב אחד אנחנו, הפעילים בעמותות למען בעלי חיים, יכולים להציל הרבה בעלי חיים.
כל כלב שתכניסו לביתכם ותפתחו את הלב שלכם אליו, יחזיר לכם אהבה ונאמנות, ללא קשר לגזע או למראה שלו.
אז למה לקנות? לפני שאתם רוצים לקנות תבדקו טוב בעמותות. יש מספיק כלבים שמחפשים בית, גם בגילים קצת יותר מבוגרים וגם גזעיים, שאנשים נטשו.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל