הגיע הזמן לדבר על 2018, לא?
חילופי שנים זו הזדמנות מאוד סימבולית לעצירה לרגע ולחשוב מה היינו רוצים שיתקיים בשנה החדשה. חלקנו נוהגים לעשות את זה כל תקופה וחלקנו רק פעם בשנה.
אני אישית משתדלת להקדיש למחשבה הזו לפחות שעה בחודש. שעה שאני שואלת ועונה לעצמי מה אני מבקשת שיתאפשר בחיים שלי? אלו הזדמנויות? אלו חוויות? ובקיצור - איזו מציאות הייתי רוצה ליצור בחיי. אלו יכולים להיות דברים משמעותיים יותר או פחות, החל מריהוט חדש לבית ועד לחוויות אישיות של העצמה אישית ומקצועית בכיוונים אליהם אני שואפת וחולמת.
בתחילת כל שנה חדשה אני יוזמת מפגש שאותו אני מכנה 'מפגש בריאת מציאות'. מפגש זה מכיל בתוכו מיקוד ובקשה לשנה הבאה וכולל את טקס ה'תשליך' היהודי ותיקשור אשר מטרתו לקדם את המטרה וההבנה של כל משתתף באשר לשאיפותיו. היום אני רוצה לתת אותו לכם בגרסא האינטרנטית. גם הגרסא המקוצרת הזו, מדגמית ככל שתהיה - עדיין תכיל בתוכה הרבה מאוד יצירה ובריאה מצידכם אם תבחרו להקדיש לזה מזמנכם.
1 צפייה בגלריה
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
מוכנים לברוא את המציאות החדשה שלכם לשנת 2018?
אם עניתם תשובה חיובית, אז אני רוצה להתחיל בהקדמה חשובה להבנה את משמעות המילה "בריאה". ונתחיל בחידושים: עניין הבריאה משמיים - זה שכלל שבעה ימים במהלכם אכלנו תפוחים ודיברנו עם נחשים - עבר חלף לו מזמן. בריאת מציאות היא לא רק מעשה בריאה שנמצא בשמיים. העידן שאנו חיים בו עכשיו הוא עידן של שיתוף פעולה: בריאה נוצרת רק כאשר יש הלימה בין הרוח לחומר. ומהו אותו החומר? מהי הרוח? איך נעשה המפגש ביניהם? ואיך המפגש ביניהם מייצר מציאות?
החומר - זה מה שאנו מכירים ויודעים: הגוף הפיסי שלנו והנפש ששוכנת בתוכו, המציאות הקיומית שאנחנו חיים בה יחד עם המורכבות שלה, האנשים, התנאים והנסיבות שאליהן נולדנו, ההזדמנויות שנקרות בדרכנו והתגובות שלנו אליהן. בקיצור - החיים שלנו על שלל המורכבות שלהם. החוויות שלנו כאן על כדור הארץ אשר קורות על מנת לאפשר לנו כל פעם בחירה מחדש מי אנו רוצים להיות. החל ממערכות היחסים שלנו עם הורינו, ילדינו, חברים, בני הזוג, בחירה בקריירה שלנו, בריאות וחולי, אהבה, מוות - כל מה שמרכיב את ה'חיים' שלנו.
כאן, על פני הקרקע אנחנו מהווים רק ניצוץ נשמתי של הנשמה הגדולה יותר שלנו. אותו הניצוץ שבחר לשכון בגוף בו אנו חיים היום כדי לחוות את האנושיות על כל כוליותה.
ומכאן אנו מגיעים לרוח - אותו השלם הגדול שקורצנו מתוכו. הנשמה הגדולה, שאנו הפיסי הוא רק חלק ממנה. זהו אותו ה 'אני' הגבוה שמחובר לאלוהות או לכוחות היקום. זוהי הרוח המבקשת להכיר את עצמה דרך החוויות שלנו על כדור הארץ. וזה מה שאני מבקשת להוריד לכאן ארצה.
החיבור בין הרוח לחומר הוא מקום שבו אנו חיים מתוך חיבור למי שאנחנו (וזה אגב, באופן מודע או לא מודע: לא חייבים לחיות חיי אמונה או מודעות עצמית על מנת שיצירה טובה של מציאות בחיינו תתממש). "מספיק" שאנו פועלים ממקום אותנטי של עצמנו - חושבים, מדברים, עושים, מחוברים לרצונות העמוקים שלנו וחיים את האמת שלנו כאנשים. כשהנפש שלנו מביאה לידי ביטוי את עצמה באופן פתוח וחופשי אז אותה הרוח מתקיימת בנפש ומזינה אותה הלאה למלאות והעצמה של חיינו כאן בארץ.
כאשר אנחנו מתחברים לעצמנו כאן, בפיסי, אז לרוח יש מקום להכנס ולבוא לידי ביטוי כאן, בחיינו הארציים. והתוצאה?- התגלמות המציאות המייטיבה עבורנו.
נמשיך, כדי שתבינו מה בעצם חובה בתוכה בריאת מציאות לאשורה, מה שאתם מבקשים בבואכם כאן, יצירה של מציאות חדשה - זוהי הבעת רצון להתפתחות מצדכם.
וזו מכילה בתוכה מספר היבטים.
ראשית: זהו שינוי. שינוי בתפיסה ובמודעות.
שנית: זו הזמנה - הזמנה לאמץ אמיתות חדשות. התפתחות והתעלות מעל מי שאני כעת בהווה.
דבר שלישי: בשלות. בשלות אישית שלנו להתפתחות ולשינוי.
יצירת מציאות חדשה של החיים שלנו זה לא ציור של תמונה על קנבס ולתלות בחדר כאיזשהו שינוי מרענן בעיצוב של הבית שלי. מדובר על הרחבה ושינוי המציאות שלנו, אשר כוללת בתוכה לא רק אימוץ אמיתות חדשות בהקשר למי אני ומה אני רוצה להיות, אלא גם מאתגרת גם את כל הדברים הקיימים בה להשתלב עם האמיתות הללו.
מידת הרצון שלנו בהתפתחות היא זו שקובעת את הנכונות שלנו לשחרר את האמיתות הישנות שניצבות בדרכנו לאמיתות חדשות. אבל אם איננו בטוחים, לא נדע לבחור מבין השתיים ונמצא אולי סיבות לא לאפשר לאמיתות חדשות להפוך לנכונות עבורנו. ההתרחבות אל אמיתות חדשות תשנה את חיינו בדרכים שאפשר ואיננו מוכנים להיערך עמן, ולכן נשתהה, נדחה את התהליך, נתמהמה, נחסום את הצמיחה שלנו, נגביל את האפשרויות שלנו, רק כדי שלא יהיה עלינו לבחור בין המציאות הישנה שלנו והמציאות החדשה אליה איננו מוכנים; בין אמת ישנה לאמת חדשה. התהליך הזה של שחרור הישן ופינוי מקום לחדש הוא טבעי וחשוב שנזכור שלכל אחד מאיתנו יש את הקצב שלו ומידת הרצון שלו לעבור תהליך.
אם כך, אחרי שכבר הזכרנו את הרצון שלנו בשינוי, את המוכנות שלנו אליו והדברים שהוא יביא איתו הגיע הזמן להתחיל התכווננות מודעת - לקחת את כל המילים ואת הרעיון המופשט כרגע של 'שינוי' ולהתחיל לתת לו אחיזה מוחשית. ונתחיל בכתיבה. אנא קחו כלי כתיבה וכתבו את "הצהרת כוונות" האישית שלכם/ן לשנה הקרובה: מה אני מבקשת לעצמי? מה אני מאחלת לעצמי? מה אני רוצה להעניק לעצמי? איך הייתי רוצה שהמציאות שלי תראה?
ההעברה הזו של כל המחשבות שלכם לנייר מניעה תהליך של דיוק הרעיונות שלכם, והכתיבה של אלו על דף לנגד עיניכם הופכת אותו להרבה יותר ברור למה שאתם רוצים.
זה הכל - 5, 10 דקות של כתיבה. פשוט לא? עם הדף הזה שלכם ניפגש כאן בשבוע הבא להמשיך בתהליך שהתחיל על הארץ ויסתיים בשמיים.
ובינתיים, אני משאירה אתכם עם חברה טובה - החלומות שלכם!
יפעת סנטו היא מתקשרת ומנטור רוחני.
מוזמנים להגיב, לשלוח שאלות ולהתייעץ 054-3339791- , באתר הבית להתפתחות אישית ורוחנית או במייל