פגשתי את רות ודב במשרדי, הם הגיעו מביתם ביישוב קטן באזור חדרה. רות התיישבה מולי ונראתה חשדנית. כל כמה דקות היא שאלה האם השיחה בינינו מוקלטת. הכחשתי וכשסיפרתי לה שמעולם לא הוקלטה שיחה עם לקוח (אין סיבה לכך), היא כנראה לא השתכנעה.
בשלב הראשון, היא אפילו סירבה לחשוף אפילו את שמה האמיתי. שאלתי אותה במה אני יכול לסייע, ורות החלה לספר לי שהיא מבקשת לקבל מידע על בחור מסוים. בשלב הזה לא הבנתי במה מדובר, אבל אחרי שיחה קצרה הבנתי במה בדיוק לאן הרוח נושבת ומה דרישתה המוזרה וההזויה של רות.
לבני הזוג יש בת יחידה, שמה תמר, היא בת 30, והיא נפגשת "לא עלינו" עם בחור ממוצא מזרחי. העובדה הזו מאד הטרידה את רות. במהלך הפגישה דב נע באי נוחות בכיסאו. דרישתה של רות לקבל מידע מפורט על בן זוגה של תמר, היה ללא שום בסיס או אינדיקציה שלילית לגבי עברו של הבחור.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
אי אפשר היה שלא להתרשם שרות מאוד רוצה שיימצא איזשהו "פגם" בעברו. "תבדוק אפילו מה הוא עשה בצבא", הדגישה רות, "אני רוצה לדעת אם היו איתו בעיות, אם היה בכלא צבאי. כל דבר". בשלב זה, מאחר וגם לי לא היה ידוע דבר וחצי דבר על בן זוגה של תמר, על אורח חייו ועברו, קיבלתי את החקירה. חקירה מסוג זה מוגדרת כחקירת פרופיל ורקע אישי.
כעבור מספר ימים של חקירה ואיסוף מידע על בן זוגה של תמר, הייתה לי מסקנה אחת: רות אמורה להגיד תודה שהבחור בכלל מסתכל לכיוון של בתה תמר.
הממצאים העלו שמדובר בבחור משכמו ומעלה, בעברו הצבאי שירת כקצין ביחידה מובחרת, הוא אקדמאי ועובד כיועץ השקעות בכיר באחד מבתי ההשקעות המוכרים בשוק ההון. אבל שם משפחתו המזרחי יוצר לו "תדמית בעייתית" מבחינתה של רות.
ממצאי החקירה הועברו לרות, בתחושה כבדה של אי נעימות מצידי. ההתנשאות והיהירות שנבעו מהתנהלותה כאבו לי.
נראה היה שגם רות הופתעה וגם קצת התאכזבה מהממצאים. התחושה הברורה היתה שרות ציפתה וקיוותה לשמוע דברים אחרים. אני מודה שכשנפרדתי ממנה חשתי תחושה של חוסר צדק, וקיוויתי שהבחור המוכשר והמיוחד הזה, לא יקבל מהאישה הזו אף פעם תחושה שאינו רצוי על רקע מוצאו.
קיוויתי וכנראה שכך זה גם היה, שתמר לא ינקה מאימה גזענות והתנשאות שכזו. ללא ספק, רות ומשפחתה אמורים להודות מדי יום על מזלם הטוב ועל כך שבחור איכותי כזה נכנס לביתם.
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה