לידה – אירוע חד פעמי בחיינו. האם הוא משפיע גם על מהלך חיינו? הדרך בה הגחנו לאוויר העולם, החוויה הכל כך משמעותית הזאת - איך היא באה לידי ביטוי בחיינו?
כשרוית (שם בדוי) רצתה לקדם ולפתח את העסק שלה בתחום הקרמיקה היא לא האמינה שנגיע כל כך עמוק ורחוק, ממש עד ללידה שלה.
רוית בת 45, עברה שינוי מאוד משמעותי בחייה התעסוקתיים ולפני חמש שנים הפכה משכירה לעצמאית. היא הפכה את תחביב הקדרות לעסק שלה. "זה הדבר שאני הכי נהנית לעשות בחיי, אני חשה מחוברת לאיזה כוח עליון בזמן הנגיעה בחומר".
2 צפייה בגלריה
קדרות, הדבר שהיא הכי נהנית ממנו. צילום: pexels
קדרות, הדבר שהיא הכי נהנית ממנו. צילום: pexels
קדרות, הדבר שהיא הכי נהנית ממנו. צילום: pexels
לרוית היתה עבודה קבועה באחת מקופות החולים. תהליך הפרידה ממקום העבודה הבטוח היה מורכב, אך הידיעה שהיתה לרוית שהיא עומדת לעסוק בדבר האהוב עליה – קדרות, הניעה אותה להגשים את החלום הזה להפוך את האמנות שלה למקור פרנסה.
כשרוית הגיעה אלי לקליניקה אחרי 5 השנים הראשונות בהן היתה עצמאית, היא רצתה להגדיל את מחזור המכירות שלה על ידי הוספה של קורסים לילדים ולמבוגרים, זאת בנוסף למוצרים שהיא מייצרת. בעלה היה אחראי על כל הנושא של השיווק לחנויות.
רוית שמעה שהתהליכים אצלי בקליניקה הם שונים אך לא תיארה לעצמה שחוויית הלידה שלה תופיע כגורם מזניק וכה מקדם בתהליך.
גם כשאני מנחה להתקדמות בתחום העסקי, אני מתבוננת עמוק לתוך התגובות שבאות מהרגשות. בדרך כלל זה הגוף שמספר לי ללא פילטרים מה באמת חושב האדם שמולי (עמוק פנימה), על הדברים שהוא עצמו אומר או מספר לי וכמובן לעצמו.
הסיפורים הפנימיים שאנחנו מספרים לעצמינו בונים מערך שלם של אמונות פנימיות שיוצרות אסטרטגיות פעולה אופייניות בחיינו. לעיתים אלה אסטרטגיות טובות שמקדמות אותנו להשיג את אותם הדברים שאנחנו שואפים אליהם בחיים, אך מה קורה כשהסיפור הפנימי והאסטרטגיות שבאות בעקבותיו מעכבות את ההתקדמות שלנו ויוצרות תחושת תקיעות?
רוית גדלה בבית מפנק ומגונן במיוחד, אפשר לומר שהיתה שם אפילו גוננות יתר (מצב בו ההורים כל כך רוצים לעזור ולתמוך בילדיהם שהם משאירים את הילד בתחושה שהוא לא באמת מסוגל להתמודד בעצמו, זה המסר הסמוי שעובר אל הילד). רוית גדלה עם זוג הורים אוהבים ודואגים ועוד שני אחים גדולים ממנה. כששאלתי את רוית מה היא יודעת על הלידה שלה? ענתה לי: "נולדתי בניתוח קיסרי".
אם תחשבו על זה, תינוקות שנולדים בניתוח קיסרי, לא עוברים בתעלת הלידה, למעבר הזה בתעלת הלידה הצרה והכל כך עוטפת תפקיד מאוד מאוד משמעותי להתפתחות הסנסורית-תחושתית שלנו, לתחושת המוגנות, לתחושת המסוגלות. יש משהו מאוד מספק אצל תינוק שצולח את המעבר הצר הזה ורק אז מגיח אל אוויר העולם, לוקח את השאיפה הראשונה שלו, את הנשימה הראשונה שלו בתחושת ניצחון קטנה-גדולה.
2 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
השהייה ברחם מערסלת, רכה ונעימה וכשמתחילים הצירים הכל הופך סוער, לחץ מופעל על העובר שיתקדם לעבר תעלת הלידה ויפלס את דרכו במעבר המאתגר הזה. תינוקות שנולדים בקיסרי לא חווים זאת כך, הם פשוט עוברים מהשהייה ברחם, ונשלפים החוצה על ידי מישהו חיצוני.
אם תרצו אפשר אפילו לומר שתינוקות שעוברים בהצלחה בתעלת הלידה, מקבלים את התחושה והידיעה שהם עשו את זה, שהם מסוגלים, ואילו חבריהם "הקיסריים" עלולים להיוותר עם תחושה של אפטיות, שהם לא הגורם בדבר, שמישהו אחר החליט שעכשיו יוצאים, והוציא אותם.
משהו בסיפור של רוית התחבר לי אל הלידה הקיסרית בה הגיחה לאויר העולם.
אחרי תשאול מעמיק ניתן היה להבין את הסיפור הפנימי של רוית. "אני חשה בטוחה רק במקומות המוכרים והנוחים לי". כל נושא הקדרות התאים לסיפור ולדרך הפעולה שנוצרה בעקבותיו. העיסוק הזה בודד אותה ממגע ומאינטרקציות עם סביבה חדשה, היא בילתה הרבה שעות בסטודיו שלה עם היצירה שאהבה. אך הסיפור הפנימי של רוית היה בחלט המחסום שהשאיר אותה במשך חמש שנים באותו אזור נוח ומוגן, מה שעיכב אותה מלהגדיל את הקשרים ואת העסק האהוב שלה.
בתהליך מרתק של "לידה מחדש" שינינו לרוית את סיפור המסוגלות שלה. היא עברה דרך תעלת לידה מדומה, בעזת כלים מעולם הגופנפש, NLP, דימיון מודרך ומדיטציות מותאמות, וכך התאפשר לה לחוות את חוויית הלידה האחרת, חוויית לידה שיש בה פריצת דרך.
במקביל בנינו תוכנית פעולה והתוצאות לא איחרו לבוא. כשרוית חיזקה את האמונה שלה ביכולות ובתחושת המסוגלות, הצעדים לפיתוח והגדלת העסק זרמו בקלות רבה יותר והיא נהנית מהתוצאות אליהן שאפה.
אשמח לשמוע על חווית הלידה שלכם, ואיך היא השפיעה על מהלך חייכם?
אשמח לתגובות ולשאלות שלכם, ניתן לשלוח לי תגובה למייל, אני עונה לכולם.
ענת אהרוני, NLP coach, מומחית לזיהוי וחיבור רגשי עמוק לנקודות החוזקה שלך. לקישור לאתר שלי לחצו כאן. 054-8181096