אם יש משהו שחוזר אצל רונית שיסמן, מעצבת פנים והנדסאית אדריכלות מאשדוד, זה המונח "הגשמת חלום". אפשר לומר שב-15 שנה האחרונות היא מגשימה את החלומות שלה באמצעות עיצוב בתים מפנקים ויוקרתיים, אבל כשהיא נשאלת על כך היא בעיקר מדברת על החלומות של הלקוחות שמפקידים בידיה את הנכס שלהם. "הם נותנים לי יד חופשית ואני מיישמת", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
רונית שיסמן
רונית שיסמן
רונית שיסמן
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג)
שיסמן, נשואה ואמא לשלושה ילדים, נמשכה בילדותה לתחום הציור. באקדמיה היא למדה מדעי החברה פסיכולוגיה וסוציולוגיה, אך משהו משך אותה חזרה אל תחום האדריכלות ועיצוב הפנים וההסבה המתבקשת לא איחרה להגיע. כיום היא כיום אדריכלית מבנים, מעצת ומתכננת בתים פרטיים ומשרדים.
לפני כ-15 שנה החלה לעבוד כשכירה בבנייה רווייה אצל טיטו אדריכלים, שפעלו מול בתי מלון בישראל ובחו"ל. ארבע שנים לאחר מכן הפכה לעצמאית. "אני בונה אדריכלות ועיצוב פנים לבתי יוקרה, משרדים, קליניקות, לובי של בניינים, פנטהאוזים ועוד", היא אומרת. "אני מנהלת דיאלוג עם הלקוחות, שומעת מה הם מחפשים ומייעצת להם מניסיוני גם איך אפשר אחרת. אחרי שנחשפו לעבודה שלי, יש לי יד חופשית והשיח מתנהל בעיקר בנקודות שאותן אני מוציאה לפועל".
איך זה לנהל עסק עצמאי, אחרי שנים שבהן היית שכירה?
"זה לא פשוט ומאוד מאתגר. כשאתה שכיר אתה לא ממש מפעיל את הראש לאחר שעות העבודה, יש לך שקט. כשאתה עצמאי אין לך ממש חופשה כי הראש כל הזמן עסוק במחשבה על פרויקטים. אנחנו עוסקים ביצירה לצד ניהול עובדים, והראש תמיד שם. אבל זה מה שרציתי, זה הייעוד שלי בחיים ואני אוהבת את מה שאני עושה".
הבית הראשון שעיצבה היה של חברים, ועד היום היא מעצבת אותו בהתאם לצרכים ובהתאם לשינויים בחייהם כמו הצורך לשנות את מבנה החדרים והחללים. אבל יש כאלה שלוקחים את החלומות שלהם לאקסטרים: "יש עכשיו בית שאני מעצבת והחלום שלהם הוא להפוך את כל המרתף למעין היכל ספורט ומתקני נינג'ה, קיר טיפוס. אני מתעסקת עם כל אנשים שמגיעים מרקעים שונים, והדרישות שלהם משתנות בהתאם".
2 צפייה בגלריה
רונית שיסמן
רונית שיסמן
רונית שיסמן
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג)
שיסמן מעידה כי היא מעצבת בתים נוחים ומפנקים יותר מכל בתי המלון היוקרתיים בעולם, וכי "יש כאלה שקשה להם אחר כך להיות בבתי מלון כי הבית שלהם יותר יפה". ביקור בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה, חושף את המראות היוקרתיים, העיצוב המוקפד והיופי שמקבל הבית אחרי שהיא נוגעת בו.
"בתחום שלנו העבודה חייבת להיות עם הרגש ועם הלב. אנחנו נכנסים לחיים של אנשים, פועלים מול זוגות שמשקיעים את כל הכסף שלהם ואת החיים בידיים שלנו", היא אומרת. "תחשוב על זה שהם לא רואים את התוצאה הסופית עד התוצאה הסופית, וזה יכול להיות מאוד מאתגר. לימודי הפסיכולוגיה מאוד עוזרים לי, כי אני מבחינה אפילו דרך המימיקות בפנים של הלקוחות למה הם מתחברים ולמה לא".
"בתחום שלנו העבודה חייבת להיות עם הרגש ועם הלב. אנחנו נכנסים לחיים של אנשים, פועלים מול זוגות שמשקיעים את כל הכסף שלהם ואת החיים בידיים שלנו"
בשנה האחרונה עלתה חשיבותו של הבית, נוכח הקורונה שהובילה לסגירת בתי המלון ומקומות הבילוי והפנאי. "השנה הזו גרמה לכולנו להישאר יותר בבית, ולכן חשוב היה ליצור מקום מפנק והרבה אנשים פעלו בכיוון הזה בעיצוב הפנימי. כיום יש מודעות גבוהה יותר לאסתטיקה, לעיצוב חלל בצורה נכונה, מקומות אחסון, שימוש בפרקטיקה ובחומרים שאינם מתבלים".
איזה יעד שמת לעצמך, מה השאיפות שלך?
"אני רוצה לתכנן ולעצב בית ספר שהוא עתידני וחדשני. לדעתי, בתי הספר נראים אותו הדבר כבר עשרות שנים וזה מאוד עצוב. אנחנו נמצאים עם הפנים לקדמה ולחדשנות בלימודים ובכלל, אבל בתחום המבנים הפיזיים של בתי הספר נותרנו הרחק מאחור. התלמידים צריכים מרחבים, ועיצוב נכון של חלל ישרה תחושה אחרת על הלומדים וייצר עבורם חווית לימודים אחרת. אין לי ספק שיום אחד אני אעשה את זה".
רונית שיסמן - 054-2469093
משרד - 08-6909065
ronit_shisman - אינסטגרם