"אני אוהבת את החיים, אומרת תודה בכל בוקר כי מי שאומר תודה הראש שלו במקום אחר". כך, במילים פשוטות, זיקקה רוזיטה שושנה בורג מנתניה העוסקת ברפואה משלימה את תפיסת החיים שלפיה היא פועלת ומפיצה אור לכל כיוון בהומור, באופטימיות ובשמחה.
2 צפייה בגלריה
רוזיטה שושנה ברג
רוזיטה שושנה ברג
רוזיטה שושנה ברג
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: D&A, אסף פלג)
רוזיטה עלתה לישראל מגרמניה בגיל 18. את לימודי העברית השלימה באולפן בקיבוץ בארות יצחק, ולאחר עבודות בתרגום, משרד נסיעות ובגביית כספים החלה לחשוב על כיוונים אחרים. "כשעבדתי באחת החברות המסחריות, היה אב בית שהתחיל ללמוד עיסוי", היא מספרת וצוחקת. "הוא היה הרבה יותר מבוגר ממני, והיה צריך להתאמן על מישהו. היינו ביחסים מאוד טובים, הוא שאל אם אני מוכנה להיות המטופלת שלו ואני הסכמתי. ומאז אני בעסק".
בעקבות המפגש שינתה רוזיטה כיוון והחלה לעבוד בקופת חולים כללית, אך חיפשה גם דרך לממש את עצמה עוד יותר בתחום הרפואה המשלימה. "אני אוהבת את העבודה בקופת חולים, אבל תמיד בער בי שיהיה לי משהו משלי", היא מסבירה. "כל הזמן חיפשתי את ההזדמנות לעשות זאת, אפילו לקחתי קורס שיווק אצל צביה וילצ'יק. בשיעור השני כבר החלטתי לפתוח קליניקה משלי ברפואה משלימה. כנראה שבאמת הייתי צריכה איזה פוש".
2 צפייה בגלריה
רוזיטה שושנה ברג
רוזיטה שושנה ברג
רוזיטה שושנה ברג
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: D&A, אסף פלג)
בקליניקה על שמה שפתחה בביתה, מעניקה רוזיטה את כל סוגי העיסוי הרפואי, עיסוי לימפתי, עיסוי לנשים בהריון, מתמחה בטיפול גיל השלישי וגם מנטורית לשיפור איכות החיים. "אני בעצמי גיל שלישי ואני מתמחה בגיל השלישי", היא אומרת בחיוך. "מקצועיות, חשוב לי לתת לאנשים מכל הלב. לתחזק ולפנק, גם לנו מגיע לחשוב על עצמנו ולא רק על האחר. גם הכהן הגדול דאג קודם לעצמו ואחר כך לאנשים אחרים. אם לא נדאג לעצמנו לא יהיה לנו לתת לאנשים אחרים".
ואנשים שוכחים את זה?
"כן, הרבה חושבים שאת הטיפול העצמי צריכים לעשות רק בחופשה או בבית מלון ואני אומרת מצד שני שזאת תחזוקה ממש כפי שאנחנו מתחזקים את הבית או מתדלקים את האוטו. כשהברגים בדלת רופפים או האוטו חורק, לא מוסיפים שמן? אני ממש ממליצה לתחזק את הגוף פעם בשבועיים-חודש. אם לא הייתי עושה זאת בעצמי לא הייתה לי שום זכות להגיד זאת לאחרים. לא צריך לחכות כדי להיות חולים או בתחושה לא טובה. גם הרמב"ם אמר שצריך ללכת לרופא כשבריאים ולא כשחולים".
השיחה עם רוזיטה מתנהלת בשמחת חיים גדולה. כמעט כל שאלה נענית בהומור ("חלום ילדות? שיעשו עליי כתבה והנה הוא מתגשם") והיא מקפידה לומר שאת כל מה שהיא מצפה מאחרים היא מיישמת בפועל על עצמה. "את רוב החלומות שלי הגשמתי. אני מאוד אוהבת לטייל וגם עושה את זה. גם בעבודתי אני לוקחת פעם בשבוע חופש כדי לטייל וכל אחד יכול לעשות את זה, לעשות קצת לנפש".
רוזיטה מספרת כי מה שמנחה אותה בחיים הם עיגולי השמחה של דסי רבינוביץ ז"ל, הנערה המופלאה שהלכה לעולמה בגיל 17 אחרי מאבק במחלת הסרטן והותירה אחריה מורשת של עשיית טוב, ראייה חיובית והפצת עיגולי שמחה גדולים וקטנים המרפאים כל מכאוב. "אני מאוד משתדלת לפעול לפי עיגולי השמחה של דסי, חשוב מאוד לעשות טוב לאנשים כמה שאפשר, ואני מיישמת את זה גם במקצוע שלי. אני אוהבת את מה שאני עושה, ואנשים אומרים לי שהם מרגישים שאני עושה זאת מכל הלב", אומרת רוזיטה. "אני חושבת שכל אחד צריך לדאוג שתהיה לו איכות חיים כמה שיותר טובה, לעשות זאת בדברים הקטנים כמו שדסי רבינוביץ אמרה - פה להגיד תודה, פה לתת סוכריה למישהו, לחייך, להגיד בוקר טוב, להגיד שלום. זה פשוט לבצע אם זה במחשבה שלך".
מה את ממליצה לאנשים לעשות גופנית כדי להרגיש טוב יותר?
"אנחנו נשחקים, אנשים נמצאים בריצה מטורפת ושוכחים לנשום. נופלים ולא מבינים למה, שוכחים לעצור בדרך לריענון. רוב האנשים לא מבינים, עד שזה מאוחר מדי. לא חייבים עסקה ועוד עסקה ועוד עסקה, ברגע שאתה רודף זה בורח ממך. חשוב לקחת פסק זמן, חופשים קצרים של יום-יומיים כדי לתדלק את האנרגיה".
טלפון ליצירת קשר: 054-6260230