אילנה אליכיס גדלה במשפחה של רופאים ברעננה, אביה, אחותה ובני משפחה נוספים הם רופאים, והיא היחידה שבחרה במקצוע אחר – לימודי משפטים ועריכת דין. ולא סתם עורכת דין, כזו שהספציאליטה שלה הוא תביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין.
2 צפייה בגלריה
אילנה אליכיס
אילנה אליכיס
אילנה אליכיס
(צילום: טל הראל // סטיילינג: גלית לחמן)
היא הייתה ממוקדת מטרה מאז שהייתה תלמידה בתיכון אוסטרובסקי בעיר. לאחר שירות צבאי במשרד הביטחון היא מיד נרשמה ללימודים וויתרה אפילו על הטיול הגדול. בגיל 25 הפכה לעורכת דין והחלה את דרכה כמשפטנית.
תחילה עשתה טרום התמחות במחלקת התביעות של המשטרה ובהמשך התמחתה בנזיקין וביטוח, וכיום עוסקת בייצוג בתביעות פיצויים בגין נזקי גוף מול חברות הביטוח וביטוח לאומי, עסקאות נדל"ן וייפוי כוח מתמשך. עד לפני שנה וחצי כיהנה כיו"ר ויצ"ו כפר סבא ותרמה לחיזוק מעמד הנשים בעיר ולסיוע לאימהות חד הוריות, לאוכלוסיות חלשות ולנערות במצוקה.
בשנת 2013 היא עברה שינוי גדול בחייה. היא הייתה אחרי לידת בנה וכבר לא חזרה כשכירה לעבודתה בתום חופשת הלידה, אז החליטה על מסלול עצמאי. במקביל למדה תואר שני במינהל עסקים והתחילה למעשה את החיים העצמאיים. אט אט המשיכה לקטוף הישגים - הפכה לנוטריונית ובשנתיים האחרונות מונתה לדיינת בלשכת עורכי הדין. "זה תפקיד שיפוטי ומעניין מאוד והשאיפה שלי היא להיות שופטת בבתי משפט".
עורכת הדין אליכיס בת 38, מתגוררת כיום בכפר סבא הירוקה ושם גם נמצא המשרד העצמאי שפתחה. היא מעידה על עצמה כמי שתמיד דחפה לחיפוש הצדק והייתה זו שבודקת בכל ויכוח מי דובר אמת וכיצד ניתן לגשר בין הצדדים. יש לה עקרונות וערכים שעל פיהם היא עובדת ופועלת. היא לא תיקח כל תיק ובטח לא בכל מחיר. טובת הלקוח מבחינתה היא לפני הכול. "חשוב לי שהלקוחות שלי יהיו מרוצים. חשוב לי להיות שירותית ואכפתית ולהיות זמינה עבורם. חשוב לי מאוד להעניק את הידע שלי ולעזור ללקוח לקבל את מקסימום הפיצוי המגיע לו".
2 צפייה בגלריה
אילנה אליכיס
אילנה אליכיס
אילנה אליכיס
(צילום: טל הראל // סטיילינג: גלית לחמן)
היא מלווה את הלקוחות באופן צמוד, דואגת לכל זכויותיהם ושומרת איתם על קשר רציף. "כשבנאדם נפצע או נפגע, החיים שלו כבר לא באותו מקום וחשוב לי לעשות למענו כל מה שאפשר כדי להוציא אותו ממעגל הפציעות ולסייע לו לקבל את הסכום המקסימאלי, על מנת שיוכל לחזור ולתפקד כמו בעבר".
איך משלבים בין אימהות לקריירה כה תובענית?
"פעמים רבות אני חוזרת הביתה בשביל להיות עם הילד ומביאה את העבודה הביתה אל תוך הלילה. אני מוצאת את עצמי לעתים עוברת על מיילים גם בשלוש לפנות בוקר. פרט לכך, יש לי תמיכה גדולה וסיוע מההורים ומהמשפחה".
מה עמדתך בנוגע למעמד הנשים בחברה שלנו?
"אני חושבת שיש עוד הרבה על מה לעבוד. מקרי האלימות הקשים שאנחנו עדים להם ביתר שאת בתקופה האחרונה מצריכים טיפול מאסיבי. אני לא חושבת שעונשים כבדים הם שיפתרו את הבעיה ויצמצמו את מקרי האלימות, כי כשאדם נמצא באמוק לא אכפת לו מכלום, אבל דרוש פה טיפול מעמיק בנושא".
את מזדהה עם התפיסה שהעולם הוא גברי?
"העולם הוא גברי אבל כאישה לא נתקלתי במצבים של "הקטנה" או יחס מופלה בגלל מגדר. עבדתי ואני עובדת קשה מאוד, לגמרי לבדי, ללא פשרות. אני מאמינה בעבודה קשה, באכפתיות, במתן שירות יעל ומקיף על הצד הטוב ביותר".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"עם משרד יותר גדול ובתפקיד שופטת".
בהצלחה.
אילנה אליכיס - עורכת דין. מגשרת. נוטריון
www.ilana-law.com
רפפורט 3 קניון כפר סבא הירוקה
054-4796688, 074-7027111